گفتگو
شماره : 72984
۱۰:۴۲ ۱۴۰۳/۲/۲۶
جاسم امیری: برگزاری اردوهای بسترسازی بسیار سازنده بوده است

فدراسیون نگاه آینده نگرانه ای به کشتی پایه دارد

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی نونهالان گفت: برگزاری اردوهای بسترسازی طی مدت چند سال گذشته بسیار سازنده بوده است.
جاسم امیری سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی نونهالان و سرپرست انستیتو کشتی در گفت و گو با روابط عمومی فدراسیون کشتی با بیان این مطلب افزود: بر اساس طرح توسعه 8 ساله فدراسیون، تیم های بزرگسالان ما می باید در المپیک 2028 لس آنجلس آمریکا، نتایجی بدست آورند که نسبت به المپیک های قبل پیشرفت محسوسی و چشمگیری داشته باشد و بر این اساس فدراسیون برنامه های مدونی را برای پرورش کشتی گیران از رده ی سنی پایه دارد.
امیری تصریح کرد: یکی از این برنامه ها برگزاری اردوهای مستمر بسترسازی برای نونهالان کشتی گیر است و نتایج حاصله از انجام این طرح بسیار ارزشمند و سازنده بوده است.
وی ادامه داد: بیش از 90 درصد از کشتی گیرانی که به تیم ملی نونهالان راه یافته اند از کشتی گیرانی بوده اند که در اردوهای بسترسازی شرکت کرده اند و این نشان می دهد که راه را درست رفته ایم.
سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی نونهالان با بیان اینکه ایجاد انگیزه در بین این رده ی سنی اصلی ترین راهکار برای پیشرفت است، گفت: به طور کلی انسان اگر انگیزه لازم برای انجام کاری را نداشته باشد به هدف و مقصود خود نخواهد رسید و این انگیزه و صرف کردن فعل خواستن بوده که باعث شده نسل بشر به پیشرفت کنونی دست پیدا کند.
امیری افزود: یکی از اقدامات قابل تحسین و موثر فدراسیون کشتی برگزاری اردوهای نونهالان در کمپ تیم های ملی است، در حالی که اردوی تیم های ملی بزرگسالان برای المپیک پاریس در این کمپ در حال برگزاری است. تیم های نونهالان نیز تمرینات خود را برگزاری می کنند و دیدن قهرمانان و محیط کمپ برای آن می تواند انگیزه مضاعفی ایجاد کند. این موضوع زمانی بیشتر به چشم می آید که تیم های نوجوانان و جوانان اردوهای خود را خارج از تهران برگزار می کنند.
سرپرست انستیتو کشتی در مورد برنامه های فدراسیون به جهت رشد و توسعه کشتی گفت: مثل زیبایی داریم که خشت اول گر نهد معمار کج تا ثریا می رود دیوار کج، همین امر نیز در کشتی پایه صدق می کند اگر بتوانیم به خوبی به کشتی گیران آموزش دهیم و اصول اولیه را به درستی یاد بگیرند و آن ها را از رده ی خردسالان، به نونهالان و به رده های دیگر به درستی هدایت کنیم، در آینده می توانیم کشتی گیرانی شش دنگ داشته باشیم که از نظر فنی، تاکتیکی و جسمانی در شرایط بسیار خوبی بوده و به اصطلاح شش دانگ باشند.
امیری ادامه داد: یکی از موضوعات مهم وزن کم نکردن کشتی در رده ی پایه است. فدراسیون کشتی بر این موضوع تأکید مؤکد دارد و اگر متوجه شویم، کشتی گیری وزن کم کرده قطعا با مربی وی برخورد جدی خواهیم کرد. شرایط وزنی کشتی گیران مرتبا کنترل می شود و اگر کشتی گیری اضافه وزن داشته باشد آن را به یک وزن بالاتر می فرستیم.
امیری در مورد برنامه های انستیتو در مورد کشتی پایه گفت: چندین دوره کارگاه برای سرمربیان کشتی پایه استان ها به جهت اجرای طرح یکسان سازی تمرینات برگزار کرده ایم. ضمن اینکه با مشخص شدن مدرسان پایه انستیتو، اولین دوره دانش افزایی این مدرسان نیز برگزار شد تا اجرای طرح یکسان سازی آموزشی به جهت پرورش مربیان را با قدرت ادامه دهیم.

©2011 . All Rights Reserved