اخبار استان ها
شماره : 63146
۱۳:۴۶ ۱۴۰۱/۱/۵
کشتی لرستان در سالی که گذشت

کسب ۵۰ عنوان جهانی، آسیایی ، بین‌المللی و کشوری

رئیس هیات کشتی لرستان گفت: سال ۱۴۰۰ در حالی برای کشتی لرستان به پایان رسید که حدود ۲۶۴ کشتی‌گیر در قالب ۱۸ تیم به مسابقات قهرمانی کشوری و انتخابی تیم‌های ملی در رده‌های سنی مختلف اعزام شدند.

به گزارش روابط‌عمومی فدراسیون کشتی، فرید بهرامی افزود: ماحصل این تلاش گروهی خانواده کشتی لرستان، کسب ۵۰ عنوان جهانی، آسیایی، بین‌المللی و کشوری بود.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از چشم‌انداز‌های هیات کشتی لرستان توسعه کشتی در استان بود و در همین راستا در بیش از ۱۲ نقطه استان همچون مراکز دهستان‌ها، بخش‌ها و شهرها ۱۲ سالن کشتی فعال به بهره‌برداری رسید.

رئیس هیات کشتی لرستان بیان کرد: یکی دیگر از برنامه‌‌های هیات کشتی لرستان سرشاخ شدن با تهدید‌ها و استفاده کردن از آن‌ها بعنوان یک فرصت بود، به نوعی که حاصل زحمات و برنامه‌ریزی تمامی هیات‌های شهرستانی به تشویق و جذب ۸۷۸۲ نفر بیمه شده(ورزشکار سازمان یافته کشتی) در استان بود.

وی یاداورشد: از این‌رو هیات کشتی لرستان در سال ۱۴۰۰ بعنوان برترین هیات‌ ورزشی استان لرستان در زمینه جذب ورزشکار سازمان یافته از سوی اداره کل ورزش و جوانان استان معرفی شد.

فرید بهرامی یکی دیگر از برنامه‌های هیات کشتی لرستان را محک و میدان دادن به کشتی‌گیران مستعد لرستانی در مسابقات مختلف دانست و افزود: در کنار اعزام‌ تیم‌های کشتی لرستان به مسابقات قهرمانی کشور ، ۱۹ اعزام نیز به مسابقات چند جانبه و لیگ‌های کشوری در دو بخش آزاد و فرنگی صورت گرفت و نتایج درخشان نماینده‌های شایسته کشتی لرستان کام هم‌استانی‌های عزیزمان را شیرین کرد.

فرید بهرامی با اشاره به اینکه کشتی لرستان در سال ۱۴۰۰ طلسم و رکورد‌ شکنی‌های بسیاری را تجربه کرد گفت: این‌ مهم به دست نمی‌آمد مگر با تلاش هیات‌های شهرستانی و برنامه‌ریزی صحیحی که توسط یک مجموعه انجام گرفت.
 
وی در ادامه افزود: کشتی لرستان در بخش آزاد و از لحاظ نتایج تیمی در همه رده‌ها سنی در میان ۵ تیم برتر کشور شناخته شد و در بخش فرنگی (منهایِ یک رده) نتایج قابل توجه و بسیار امیدوار کننده‌ای به دست آمد و کسب مدال و جایگاه‌های مختلفی حاصل شد.

رئیس هیات کشتی لرستان با تاکید بر اینکه آنچه که وظایف هیات کشتی لرستان و هیات‌های شهرستانی است ترویج و ارتقای سطح کلاس کشتی در استان و رقابت با استان‌های صاحب سبک در ورزش کشتی کشور هدفگذاری شده است افزود: در سال ۱۴۰۰ دو تیم کشتی آزاد و فرنگی لرستان با اتکا به کشتی گیران بومی خود در بخش آزاد و در بخش فرنگی کمک گرفتن از چند ملی پوش در لیگ برتر شرکت کرد و در نهایت در بخش فرنگی مقام سوم تیمی را در لیگ برتر  کسب کرد و برگزاری کلاسهای دانش افزایی و ارتقا مربیان با اعزام مدرسان فدراسیون کشتی در طول سال و یا قهرمانان جهان و آسیا از برنامه های هیات کشتی لرستان بود.

بهرامی تصریح کرد: لرستان با برگزاری لیگ داخلی یادواره شهید حسن فقیهی جویباری وگرامیداشت شهیدان علی پناهی  در دو بخش آزاد فرنگی نونها لان،نوجوانان و جوانان با حضور ۵۲ تیم بی نظیر بود.

وی بیان کرد: در بخش بانوان برگزاری مسابقات چند جانبه بین شهرستانها و اعزام مربیان بانوان برای گسترش این رشته به شهرستانها در توسعه کشتی بانوان فعالیت را آغاز نمود و سعی در ترویج این رشته در بین بانوان استان دارد.

وی با اشاره به برخی از فعالیت‌های فرهنگی هیات کشتی لرستان گفت: نامگذاری مسابقات با نام شهدا ، برگزاری روز ملی کشتی در شهرستان ها  ،تجلیل از خانواده معظم شهدا و پیشکسوتان کشتی و برگزاری همایش کمک مومنانه در مقاطع مختلف زمانی از دیگر فعالیت های هیات کشتی بود.

بهرامی همچنین از اهدای ۱۰ تخته تشک به شهرستانها از طریق ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) خبر داد و یاداور شد : همچنین اهدا ۱۰ تخته تشک کشتی دیگر از طریق اداره کل ورزش و جوانان و وزارت ورزش و جوانان از فعالیت‌های کشتی در لرستان بود.

وی همچنین از تلاش روابط‌عمومی هیات کشتی لرستان جهت راه‌اندازی سایت هیات کشتی استان خبر داد و افزود: بعد از تکمیل مراحل فنی ایجاد سایت رسمی هیات کشتی لرستان بزودی فعالیت این سایت نیز شروع خواهد شد.

©2011 . All Rights Reserved