گفتگو
شماره : 62084
۱۸:۴۰ ۱۴۰۰/۸/۸
حضور رئیس فدراسیون در جمع فرنگی کاران نونهال (همراه با فیلم)

دبیر: شرط اول موفقیت احترام به پدر و مادر و مربیان است
فنون را آنقدر تکرار کنید که در بدنتان جا بیافتد

علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی، در جمع فرنگی کاران نونهالان و مربیان سازنده آن ها که اردوی یک هفته ای خود را در خانه کشتی شهید صدرزاده برگزار می کنند حضور یافت.

دبیر در ابتدا ضمن خیرمقدم به مربیان و کشتی گیران گفت: شما از سراسر کشور به اینجا آمده اید و قهرمانان بزرگ کشتی فرنگی المپیک و جهان قرار است پیش شما بیایند و دوست دارند که در کنار شما باشند و از تجربیات خود برایتان بگویند و فنونی که بلدند را به شما و مربیانتان یاد بدهند.

وی ادامه داد: در این اردو اردو موضوعات آموزشی، برنامه های فرهنگی و تفریحی برایتان تدارک دیده شده و انشاء اله این دانشی که در اینجا به دست می آورید را به استان، شهرها و باشگاه های خود ببرید و به کشتی گیران نونهال دیگر یاد بدهید.

رئیس فدراسیون کشتی تصریح کرد: یکی از برنامه های ما برای کشتی نونهالان این است که امسال مسابقات استعدادیابی کشتی آزاد و فرنگی نونهالان را در تهران برگزار خواهیم کرد تا نفرات نخبه شناسایی شوند.

وی گفت: مشکل کشتی ما در رده ی نونهالان است، شما باید کشتی را در این سن و به صورت اصولی یاد بگیرید و به جای وزنه زدند باید مرور فن کنید و فن یاد بگیرید و آنقدر تکرار کنید که در بدنتان جا بیافتد.

دبیر تصریح کرد: مربیان شما باید اصول کشتی فرنگی را به شما یاد بدهند چراکه آینده کشتی کشور هستید و خیلی از شما می توانید در المپیک 2028 عضو تیم ملی کشتی فرنگی ایران باشید البته به شرط آنکه کشتی از حالا کشتی را خوب یاد بگیرید.

وی افزود: در سن بالا و بعد از 18 سالگی خیلی سخت است که یک نفر بخواهد اصول کشتی را یاد بگیرد و به همین دلیل باید الان و در این سن کم خیلی تلاش کنید که کشتی را به شکل اصولی و درست آن فرا بگیرید.
\
رئیس فدراسیون کشتی اظهار داشت: هدف ما از دعوت شما به این اردوی بسترسازی این است که بتوانیم دانش شما را بالاتر ببریم.

وی خطاب مربیان و کشتی گیران نونهال گفت: اگر می خواهید در رده ی سنی بزرگسالان قهرمان مطرح و بزرگی شوید، به هیچ عنوان وزن کم نکنید و اگر مربی به شما گفت وزن کم کنید بدانید که آن فرد خوب و درستکاری نیست. کشتی گیردر رده نوجوانان و نوونهالان به هیچ عنوان نباید وزن کم کند چرا که از عمر کشتی اش کم و صدمات زیادی را نیز متحمل می شود.

دبیر تأکید کرد: برای اینکه به موفقیت برسید باید نظم داشته باشید، زندگی کردن منظم را یاد بگیرید، به خدا توکل و به ائمه توسل کنید و تا می توانید تلاش کنید تا در کشتی موفق شوید.

وی افزود: اگر می خواهید در کشتی موفق شوید باید دعای پدر و مادرتان پشت سرتان باشد، هر روز دست آن ها را ببوسید، احترام آن ها را نگه دارید و از آن ها که در این شرایط سخت زندگی از شما حمایت می کنند تشکر و قدردانی کنید. ضمن اینکه در اردوها احترام مربیان خود را نگه دارید و خوب به حرف آن ها گوش کنید و دقت لازم را در آموزش هایی که به شما می دهند داشته باشید.







©2011 . All Rights Reserved