اخبار منتخب
شماره : 6169
۶:۳۱ ۱۳۸۷/۱۲/۱۹
دکتر محمود احمدی‌نژاد:

شما با شکست روسیه قهرمان شدید

هیچ رشته‌ای جای کشتی را نمی‌گیرد

شما بین 8 تیم برتر دنیا به مقام دوم رسیدید و این نایب‌قهرمانی چیزی از قهرمانی کم نداشت.

دکتر محمود احمدی‌نژاد ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران در جمعه کشتی‌گیران، اعضای کادر فنی و مسئولان فدراسیون کشتی در پایان رقابت‌های جام جهانی کشتی آزاد با بیان این مطلب افزود: مقام دومی را به شما تبریک می‌گویم، فردین دیروز از حریفش سر بود ولی چند بار حواسش به ساعت پرت شد بهرحال شما دیروز با شکست روسیه قهرمان شدید و این مسابقات برای شما یک تجربه بود تا انشا‌ءالله در گام‌های بعدی موفق شوید.

وی گفت: بیشتر کشتی‌گیران تیم ایران جوان هستند و این موضوع امیدوار کننده است و امیدوارم روزی قهرمان جهان شوید.

احمدی‌نژاد اظهار داشت: هیچ رشته‌ای جای کشتی را نمی‌گیرد، کشتی یک شیرینی دیگری دارد ما با کشتی خیلی چیزها را به یاد می‌آوریم و به یاد جوانمردهای گذشته و به یاد تختی می‌افتیم که پهلوانانه جلوی حریف مصدومش ظاهر شد، جوانمردی در کشتی مثل فوتبال نیست که با بیرون زدن یک توپ به اوت بگویند بازی جوانمردانه شد.

وی تصریح کرد: امروز شما خوب بودید و امیدوارم در آینده خبرهای خوبی را از شما بشنوم. کشتی با این مقررات جدید 30 تا 40 درصد کشتی است و بقیه موارد دیگری است که باید اداره شود. معتقدم باید مقررات کشتی اصلاح شود و این موضوع باید با مسئولان فیلا مطرح شود زیرا در این نوع کشتی ذهن باید بخوبی کار کند و مثل رایانه محاسبات را انجام دهد. بهرحال کشتی‌گیران ما در کل خوب بوده و شایسته قهرمانی جام جهانی بودند.

احمدی‌نژاد ادامه داد: از یزدانی خرم گرفته تا کشتی‌گیران و همه عوامل فنی و اجرایی تشکر می‌کنم زیرا شما جوانمردانه نایب قهرمان شدید و از مزیت‌های میزبانی در این رقابت‌ها استفاده نکردید و حالا هدف شما باید بازی‌های آسیایی گوانگ‌جو و المپیک 2012 لندن باشد.

وی تأکید کرد: شما باید جام تختی را به بهترین شکل و با حضور تیم‌های خوب دنیا برگزار کنید زیرا جوانان ایرانی توانایی کسب افتخار را دارند.

 

 

 

 

©2011 . All Rights Reserved