اخبار استان ها
شماره : 59410
۱۶:۴ ۱۳۹۹/۹/۱۸
دیدار رئیس فدراسیون با نماینده ولی فقیه در استان سمنان

آیت اله شاهچراغی: مسئولان باید توجه ویژه ای به کشتی استان داشته باشند

رئیس فدراسیون کشتی با آیت اله سید محمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه و امام جمعه سمنان دیدار کرد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، دبیر در این دیدار با اشاره به جایگاه بسیار مهم نمایندگان ولی فقیه در استان ها اظهار داشت: نمایندگان ولی فقیه در استان ها یکی از ارکان مهم تصمیم گیری در استان ها محسوب می شوند و تمامی دستگاه های ذیربط احترام و جایگاه خاصی برای آن ها قائل هستند.

رئیس فدراسیون کشتی با اشاره به اینکه رشته کشتی از سالیان بسیار دور با ایرانیان عجین شده است، تصریح کرد: این رشته ریشه در سنت، مذهب و فرهنگ ما دارد و از زمان های قدیم پهلوانان و قهرمانان ما با استعانت بر خدای متعال و مولای متقیان امیرالمومنین (ع) به مصاف حریفان خود می رفتند.

وی ادامه داد: منش و روحیه جوانمردی و پهلوانی در این رشته باعث شده تا مردم نگاه متفاوتی به قهرمانان خود داشته باشند و این یکی از دلایل نام بردن کشتی بعنوان ورزش ملی و اول کشور است.

دبیر گفت: متأسفانه ورزش ملی ما مظلوم واقع شده و حمایت های لازم از آن صورت نمی گیرد و اگر این روند ادامه داشته باشد این میراث فرهنگی، ورزشی و تاریخی ما به فراموشی سپرده خواهد شد.

وی ادامه داد: به همین دلیل تمام تلاش خود را می کنم که با جلساتی که با مسئولین مختلف در سراسر کشور برگزار می کنم به جهت حمایت مادی و معنوی از کشتی گام بردارم.

در ادامه آیت اله شاهچراغی گفت: دین مبین اسلام سفارش های زیادی بر اهمیت حفظ سلامت و جسم دارد و توجه به ورزش امری لازم است و در این میان کشتی جایگاه خاصی دارد و مسئولان باید توجه ویژه ای به این رشته داشته باشند.

وی ادامه داد: باید نسل جوان و نوجوان را ترغیب و تشویق به ورزش کرد و مسئولان نیز باید وظایف خود را در این زمینه انجام دهند و بنده نیز از کشتی استان حمایت خواهم کرد.

امام جمعه سمنان گفت: یکی از موارد مهم برای دست یابی به این امر، ایجاد زیرساخت های ورزشی و امکانات است، ضمن اینکه باید به معنویات و انجام کارهای فرهنگی توجه ویژه داشت.

ایشان در پایان خاطرنشان کرد: گرایش جوانان به ورزش باعث می شود که از بسیاری از انحرافات و راه های ناصحیح دور بمانند و ضمن اینکه یک جوان ورزشکار علاوه بر داشتن جسم سالم می بایست از روحی سالم نیز برخوردار باشد.

©2011 . All Rights Reserved