اخبار استان ها
شماره : 58887
۱۹:۱۲ ۱۳۹۹/۶/۵
به مناسبت روز ملی کشتی

پیام محمدحسین محبی

محمدحسین محبی رئیس هیأت کشتی استان کرمانشاه به مناسبت روز ملی کشتی پیامی منتشر کرد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی و به نقل از روابط عمومی هیأت کشتی استان کرمانشاه، متن پیام محمدحسین محبی به شرح زیر است:

بسمه تعالی

در روزگاری نچندان دور در چنین روزی در پایتخت ایران و محله ای فرودست کودکی به دنیا آمد که نامش را متبرک کردند به غلامی امام هشتم (ع) و او را غلامرضا خواندند. در سختی بزرگ شد ولی در این کشاکش چرخ روزگار راه و رسم بزرگی را آموخت.

آموخت که چگونه می شود با مردم و برای مردم بود. قهرمان رنج کشیده قصه ما  تلخی ها را به جان خرید تا شیرینی قهرمانی ها را به کام مردم اش بنشاند. اما آنچه غلامرضا تختی را ماندگار کرد تنها قهرمانی هایش نبود چرا که او قبل از قهرمانی طریقت پهلوانی را آموخته بود. او پهلوانی بی بدیل در تاریخ معاصر وطن ماست. پهلوان غلامرضاتختی اسطوره ای است که هیچگاه از دل نمی رود چون دلش مانند دریا صاف بود و بر صراط راستی گام می گذاشت.

برخود لازم می دانم این روز (پنجم شهریور) روز ملی کشتی که همزمان است با تولد جهان پهلوان تختی را که تمام جامعه ایرانی در قلب هایشان عشق به کشتی و تختی که اسوه ای از رادی، مردی و مردانگی است موج می زند گرامی بدارم.

به یاد داشته باشیم پهلوانی آیین و مرام ما ایرانیان است. دستگیری از فقیر و پاکی و پاکدامنی سجایای اخلاقی پسندیده در بین ماست.
هر کس بر این شیوه باشد پهلوان است.

#روز_ملی_کشتی بر تمام کشتی گیران و کشتی دوستان عزیز خجسته باد.

©2011 . All Rights Reserved