اخبار
شماره : 52751
۱۱:۱۶ ۱۳۹۷/۱/۱۴
با همکاری کمیته بین المللی المپیک و در کشور سوئیس

گردهمایی برابری جنسیتی در مدیریت ورزش برگزار شد
حضور نماینده ایرانی فدراسیون جهانی کشتی در جلسه

سومین گردهمایی برابری جنسیتی در مدیریت ورزش با همکاری کمیته بین المللی المپیک و انجمن فدراسیون های ورزشی حاضر در المپیک های تابستانی در کشور سوئیس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، این جلسه زیر نظر کمیته بین المللی المپیک و انجمن فدراسیون های جهانی ورزشی حاضر در المپیک های تابستانی (asoif) روز چهارشنبه 8 فروردین ماه، با حضور توماس باخ رئیس کمیته بین المللی المپیک، نناد لالوویچ رئیس اتحادیه جهانی کشتی و عضو هیأت اجرایی کمیته بین المللی المپیک و  اندرو ریان مدیر اجرایی asoif ، در شهر لوزان سوئیس برگزار شد.

در این گردهمایی فرناز پناهی زاده عضو کمیسیون زنان و ورزش اتحادیه جهانی کشتی بعنوان نماینده اتحادیه جهانی کشتی حضور داشت.

فرناز پناهی زاده مدیر روابط بین الملل فدارسیون کشتی و نماینده اتحادیه جهانی که بعنوان سخنران در این گردهمایی حضور داشت در مورد این نشست اظهار داشت: در این جلسه نمایندگان بیش از 30 فدراسیون جهانی حضور داشتند تا زمینه ای برای مدیران ارشد فراهم شود تا درباره نتایج و پیشنهادات پروژه برابری جنسیتی برای اشتراک گذاری بهترین شیوه ها جهت انطباق با سازمان های خود و یافتن راه حل های جدید برای بهبود برابری جنسیتی در رهبری ورزشی با یکدیگر بحث و گفتگو کنند.

وی ادامه داد: توماس باخ رئیس کمیته بین المللی المپیک با حضور در جلسه اعلام کرد؛ ما به یک رویکرد دو طرفه برای پیشرفت نیاز داریم و امیداریم پیشنهادات طرح بررسی برابری جنسیت IOC به تغییرات موثر کمک کند.

عضو کمیسیون زنان و ورزش اتحادیه جهانی اظهار داشت: این گردهمایی در سه بخش 1. فرایند انتخابات و ارائه راهکارهای توسعه استراتژی برای معرفی  و انتخاب مدیران ارشد زن در بدنه مدیریتی فدراسیون ها، 2. ارائه راهکار و پیشنهادات برای ترویج پوشش خبری متوازن و تصویری از ورزشکاران، صرف نظر از جنسیت، 3. ارائه راهکارهای عملی برای اطمینان بخشیدن از حضور زنان در عرصه مدیریتی و تصمیم گیری برگزار شد و نمایندگان فدراسیون های جهانی ورزش های سه گانه، هاکی، دومیدانی، راگبی، ژیمناستیک، قایقرانی و کشتی و همچنین نمایندگان کمیته بین المللی المپیک سخنرانان این نشست بودند.

وی تصریح کرد: بعنوان نماینده اتحادیه جهانی کشتی، در این جلسه در خصوص فعالیت های اتحادیه جهانی در عرصه زنان موضوعاتی همچون تشکیل کمیسیون زنان و ورزش، جایزه کمیسیون زنان، افزایش تعداد مسابقات زنان، اختصاص بودجه به توسعه کشتی زنان و برگزاری اردوهای مشترک، برنامه های آموزشی مختص زنان  و تساوی سهمیه ورزشکاران المپیک زنان و همچنین توضیحاتی در خصوص آغاز کشتی زنان و معرفی رشته کشتی کلاسیک در ایران را برای حاضرین مطرح کردم.


پناهی زاده خاطرنشان کرد: در پایان  جلسه خانم ماریسول کاسادو عضو کمیته بین المللی المپیک و رئیس برابری جنسیتی از حاضرین بخاطر حضور در جلسه و ارائه نظرات و پیشنهادات قدردانی کرد.



©2011 . All Rights Reserved