اخبار منتخب
شماره : 4818
۱۱:۲۵ ۱۳۸۷/۷/۲۸
مصاحبه اختصاصی یوری شاهمرادف با سایت فدراسیون کشتی

تغییر مقررات مربیان را دچار مشکل می‌کند

Sample Imageیوری شاهمرادف تئورسین و مربی بزرگ روسیه دیشب قبل از ترک ایران در یک مصاحبه اختصاصی با سایت فدراسیون کشتی شرکت کرد که متن مصاحبه را در زیر می‌خوانید.

در کلاس مربیگری در استان مازندران به اهداف خود دست یافتید ؟

من برای این کلاس یک نقشه و برنامه کامل داشتم که خوشبختانه در این هشت روز با 9 ساعت برنامه تئوری و عملی در روز به اهداف خود برای آموزش مربیان استان مازندران دست یافتم.

نظر شما در مورد مربیان حاضر در این کلاس چیست؟

در این کلاس تعداد زیادی مربی حضور داشتند که شامل مربیان درجه 1، درجه 2 و درجه 3 می‌شدند، ما سعی کردیم همه آنها از نظر آموزش به یک نقطه واحد دست یابند که امیدوارم به اهداف خود رسیده باشیم.

نظر شما در مورد کشتی ایران چیست؟

کشتی‌گیران ایران همیشه در دنیا نامی بوده‌اند ولی حالا به دلیل برخی مسائل من‌جمله مسائل تاکتیکی و ساختاری، کشتی ایران دچار مشکل شده است که امیدوارم هرچه زودتر این مشکل برطرف شود.

راه‌حل شما برای حل مشکل کشتی ایران چیست ؟

برای حل این مشکل بیش از هرچیز دیگری باید تمرین، تمرین و تمرین کرد. این رمز پیروزی در دنیاست، فدراسیون شما مربیان و کشتی‌گیران، باید کار کنند و موفقیت یک مجموعه تنها با تلاش و ممارست بدست می‌آید.

رمز موفقیت کشتی داغستان چیست؟

این پیشرفت کشتی داغستان به خاطر این است که دولت محلی تمامی امکانات را برای کشتی از نظر مسائل مالی و غیره برای ما فراهم کرده است و بنابراین توانسته‌ایم در این شرایط بهترین مربیان را تربیت کرده و این افراد زبده نیز بهترین کشتی‌گیران را آماده کرده‌اند.

مذاکرات شما با رئیس فدراسیون کشتی در مورد چه مواردی بود؟

ببینید برای پیشرفت در کشتی باید با تشکیلات و سیستم شروع کرد، اگر تشکیلات درست باشد می‌توان این کشتی را به ساحل مقصود رساند و حتی از این سیستم در جاهای دیگری نیز استفاده کرد، کشتی ایران پتانسیل بسیار بزرگی دارد و گنجینه طلایی است که در سایه امکانات، سازماندهی و برنامه‌ریزی خوب به سمت جلو حرکت می‌کند، مذاکرات ما با یزدانی خرم در حول و حوش این مسائل بود.

آیا شما دوباره به ایران سفر می‌کنید؟

حتماً، من همیشه دوست دارم که به ایران بعنوان یکی از قطب‌های کشتی دنیا سفر کنم، امیدوارم این شرایط فراهم شود.

در مورد کلاس مربیگری در ترکیه نیز برای ما توضیح دهید؟

کلاس مربیگری ترکیه از کلاس‌های است که هرساله توسط فیلا برای مربیان برتر سراسر دنیا برگزار می‌شود و به نوعی یک نوع کلاس بازآموزی است که دانش مربیان را بروز می‌کند و آنها را با جدیدترین روش‌های مربیگری آشنا می‌کند.

نظر شما در مورد تغییر قوانین کشتی چیست؟

فدراسیون جهانی کشتی فیلا به تناوب قوانین کشتی را دچار تغییر کرده است و این روش‌ها مربیان را دچار مشکل کرده است.

 

©2011 . All Rights Reserved