اخبار منتخب
شماره : 4624
۱۲:۲۷ ۱۳۸۷/۶/۲۵
عبداللّه عزیزی در گفتگو با ایرنا: نامه‌ی رؤسای هیئت‌ها کذب محض است!!!

سئوال مهم: کدام نامه؟!!

در بخشی از مصاحبه‌ی عبدالله عزیزی با خبرگزاری ایرنا در تاریخ 25/ 6/87 آمده است که: " عزیزی با اشاره به انتشار نامه 30 تن از روسای هیاتها برای کیومرث هاشمی معاون سازمان تربیت بدنی در خصوص حمایت از یزدانی خرم گفت: این نامه کذب محض است و امضای روسای هیاتها از سوی مسوولان فدراسیون کشتی جعل شده است (ایرنا – 25/6/87)".


حال سئوالی که اینجا پیش می‌آید این است که آقای عزیزی اصلاً از کدام نامه حرف می‌زند؟ ایشان با استناد به کدام خبری چنین اظهار فضلی فرموده است؟ نکند منظور ایشان همان خبر درج‌شده در سایت روابط عمومی فدارسیون کشتی مبنی بر حمایت اکثریت قاطع روسای هیئت‌ها از عملکرد یزدانی خرم است؟ اگر اینطور است، در کجای این خبر ما حرف از نامه زده‌ایم؟ کدام نامه آقای عزیزی؟ کدام امضا؟ اگر ایشان زحمت کشیده و خبر مزبور را درست بخوانند، متوجه خواهند شد که آنچه در این خبر آمده، جمع بندی نظرات رؤسای هیئت‌های کشتی در مورد عملکرد یزدانی خرم است. شیوه‌ی اعلام این نظرات نیز نه کتبی و نه از طریق نامه، که به صورت شفاهی بوده است (مصاحبه‌های تلفنی که با رؤسای محترم هیئت‌ها ترتیب داده شده و فایل صوتی همه‌ی آن‌ها نیز برای استناد موجود است).

البته چنین اظهار نظری از سوی نامبرده دو علت می‌تواند داشته باشد. یا اینکه ایشان شخصاً خبر مربوطه را مطالعه نکرده‌اند و به شنیده‌هایشان بسنده نموده‌اند. یا اینکه از فرط دل‌نگرانی‌هایی که ایشان بابت کشتی دارند، با فکر کشتی به خواب رفته‌اند و درکابوسی دیده‌اند که تمام رؤسای هیئت‌ها حمایت قاطعشان را از مدیریت کشتی کتباً اعلام کرده‌اند و ایشان در این میانه با مواضع منحصربفردشان مهجور و تنها افتاده‌اند (که البته واقعیت نیز چیزی جز حمایت تمامی رؤسای هیأت‌های کشتی از یزدانی ‌خرم نیست؛ البته همه به جز آقای عزیزی!).

همانطور که گفته شد، علت این اتهام خلاف واقع ایشان چیزی به جز دو مقوله‌ی فوق نمی‌تواند باشد؛ چرا که آقای عزیزی دست‌کم در این ماه مبارک حتماً آگاهانه زبان به تهمت و افترا نمی‌گشایند. البته باز سئوالی که در این میان پیش می‌آید این است که از آقای عزیزی که احتمالاً خود را یک منتقد مطلع از کشتی می‌دانند، بعید است که ندانسته و بدون داشتن آگاهی کافی پیرامون یک خبر، در مورد آن اظهار نظر بفرمایند، وگرنه مطلع بودن ایشان از پایه و اساس زیر سئوال می‌رود!

ایشان در بخشی از این مصاحبه اظهار داشته‌اند که " رئیس سازمان تربیت بدنی می تواند با استناد به نظرخواهی خبرگزاری رسمی دولت (ایرنا)، عوامل ناکامی کشتی در المپیک 2008 پکن را به ریاست محترم جمهوری معرفی کند". سئوالی که مجدداً در این مورد پیش می‌آید این است که آیا اصولاً نظرخواهی‌های به عمل آمده توسط دو کشتی‌نویس مغرض که در کمال تأسف این روزها خبرگزاری رسمی دولت را بستری کرده‌اند برای تسویه‌ حساب‌های شخصی خود، ‌می‌تواند مرجع مناسبی برای کار کارشناسی باشد یا نه؟ البته ما پیش از این طی نامه‌ای به آقای بهداد مدیرعامل محترم ایرنا ایشان را در این مورد مطلع ساخته‌ایم، اما از آنجایی که هنوز پاسخی در مورد فوق از آقای بهداد دریافت نکرده‌ایم، لازم دیدیم تا از این پس چنین تذکراتی را از طریق همین سایت به اطلاع عموم نیز برسانیم.

در  پایان لازم است این نکته نیز یادآوری شود که آقای عزیزی که دغدغه‌ی رفع نگرانی‌های ریاست محترم جمهور را دارند، بهتر است پیام رئیس جمهور را نیز شخصاً تا به انتها مطالعه بفرمایند و به این بخش از بیانات دکتر محمود احمدی‌نژاد ریاست محترم و عدالت‌خواه جمهوی اسلامی نیز توجه بفرمایند که باید از "ناهماهنگی‌ها و کارهای غیرعالمانه و یا دخالت‌های غیرمسؤولانه و غیرتخصصی و تخریب‌های تبلیغی و غیراخلاقی به طور جدی جلوگیری شود".

 

©2011 . All Rights Reserved