اخبار منتخب
شماره : 4509
۱۳:۷ ۱۳۸۷/۶/۱۱
کیومرث آیت‌پناه:

عزیزی اگر می‌تواند کشتی کردستان را اداره کند

عبداله عزیزی از هر شخصی که به نفعش باشد در برهه‌ای از زمان حمایت کرده و اگر منافعش در خطر باشد 180 درجه تغییر موضع می‌دهد.

کیومرث آیت‌پناه عضو سابق تیم ملی کشتی فرنگی در گفت و گو با روابط عمومی فدراسیون کشتی با بیان این مطلب افزود: در زمان ریاست طالقانی بر فدراسیون کشتی فراموش نکرده‌ایم که ایشان تا یک ماه قبل طالقانی را یک رئیس قدرتمند می‌دانست اما بعد از مدتی طالقانی را فاقد قدرت لازم برای ریاست فدراسیون کشتی می‌دانست و در حال حاضر نیز می‌خواهد سناریوی خود را تکرار کرده او دلش بحال کشتی ایران نمی‌سوزد و تنها به فکر منافع شخصی است، دو سال و نیم پیش وقتی یزدانی خرم سرپرست فدراسیون کشتی شد مصاحبه‌ای کردم و گفتم که عزیزی تنها برای منافع شخصی از وی حمایت می‌کند و حالا نیز وقتی منافعش تأمین نمی‌شود از یزدانی خرم انتقاد می‌کند.

قهرمان سابق ارتش‌های جهان گفت: عزیزی اگر می‌تواند کشتی کردستان را اداره کند اگر منصف باشیم کارشناسان بیایند ببینند که کشتی فرنگی کردستان که زمانی سری در سرها داشت آیا امروز در میان 20 تیم هم هست، ایشان بجای اینکه با رسانه صحبت کنند و بگویند بهتر از سامان طهماسبی داریم بیاید وضع کشتی را درست کند. وی ادعا می‌کند پیشکسوتان کشتی کردستان را به پکن برده اما حاضرم با سند ادعا کنم که تنها از همه نفراتی که راهی پکن شدند تنها 10 نفر پیشکسوت بودند و بقیه از اصناف دیگر بازار، لاستیک‌فروش، ذغال‌فروش و بازرگان بوده‌اند. او به دنبال منافع کشتی نیست و دنبال کارهای تبلیغاتی برای پیگیری امور شخصی است که جایز نمی‌دانم اینجا اعلام کنم.

آیت‌پناه تصریح کرد: عزیزی تنها به دنبال تعریف و تمجید دیگران است او پیشکسوتان کشتی کردستان و مربیان سازنده زیادی را خانه‌نشین کرده و به فکر کشتی کردستان نیست نمونه آن شرکت تیم شهدای 28 سنندج در رقابت‌های لیگ است که چطور حتی یک کشتی‌گیر کردستانی نیز در فینال کشتی نگرفت آیا این مشکل کشتی کردستان نیست، آیا جایز نبود اگر قرار است کشتی کردستان شکست بخورد با کشتی‌گیران بومی و آینده‌دار خود وارد میدان شود.

قهرمان رقابت‌های جام تختی گفت: حاضرم در جلوی همه کارشناسان اثبات کنم که یکی از دلایل شکست سامان طهماسبی در رقابت‌های المپیک همین آقا بود، همه افراد منصف می‌دانند که وی چقدر برای سامان حاشیه‌سازی کرد و در حالی که در مراسم بدرقه ملی‌پوشان در پکن بیشتر رؤسای هیأت‌ها حضور داشتند این آقا آنجا نبود و حالا به دنبال پیدا کردن بهتر از سامان است در حالی که این قهرمان بزرگ کردستانی به حمایت این سری از افراد نیاز ندارد و آنقدر سربلند است که خود در کارهایش پیشرفت کند.

آیت‌پناه تأکید کرد: کشتی فرنگی کردستان در رقابت‌های نونهالان، نوجوانان و جوانان حتی یک مدال برنز نیز نگرفته است و این نشانه غرض‌ورزی این آقا با مربیان سازنده کشتی کردستان و امثال جمشید خیرآبادی است که این مربی مجبور است در سالن‌هایی غیر از سالن کشتی در اختیار هیأت تمرین دهد و حتی نمی‌تواند کشتی‌گیرانش را در تیم‌های استانی شرکت دهد و سرمایه‌های کشتی کردستان اینچنین با این لجبازی‌ها به هدر می‌رود. آیا منصفانه است که مربی که تیم جوانان استان را در سال‌های پیش به مقام قابل توجه‌ای رسانده است حالا با لجبازی افرادی در کشتی استان به دنبال سالن باشد تا عشق و علاقه‌اش نسبت به کشتی و شاگردان بی‌شمارش اینچنین نادیده گرفته شود.

وی گفت: تیم بزرگسالان کردستان در سال‌های پیش سوم ایران شده بود اما حالا ما در میان 15 تیم نیز نیستیم آیا بهتر نیست کارشناسان منصف به استان سفر کنند تا ببینند مشکل این استان کشتی‌خیز چیست و افراد به جای زیر سئوال بردن دیگران خود مسئولیت خود را به نحو احسنت انجام دهند.

 

©2011 . All Rights Reserved