اخبار منتخب
شماره : 4506
۱۱:۸ ۱۳۸۷/۶/۱۱
رئیس هیأت کشتی خوزستان:

یزدانی خرم چیزی کم نگذاشته است

Sample Imageفدراسیون کشتی باید نشستی را با مسئولان هیأت‌ها و خانواده کشتی برگزار کند تا علل نتایج پکن بررسی شود.

عبدالرسول ممتازان رئیس هیأت کشتی خوزستان در گفت و گو با روابط عمومی فدراسیون کشتی با بیان این مطلب افزود: توقع مردم از کشتی بعنوان ورزش اول کشور بالاست و قبل از حضور در المپیک برخی مسئولان ورزش و کادر فنی قول‌های بسیار زیادی دادند و حتی در مواردی این امر به معجزه تعبیر شد بهرحال معیار موفقیت در المپیک مدال است بنابراین باید منصفانه بررسی شود که مشکل در کجا بوده است.

وی گفت: معقتدم فدراسیون از نظر امکانات و تدارکات چیزی را کم نگذاشته و یزدانی خرم بعنوان یک مدیر تمام سعی خود را برای موفقیت بکار برده و مدیر ورزشی مانند وی می‌تواند در رشته‌های مختلف به فعالیت بپردازد زیرا بحث فنی بر عهده مردان فنی است.

ممتازان اظهار داشت: باید با نتایج شکست در پکن تخصصی برخورد شود و با بهره‌گیری از نظرات رؤسای هیأت‌ها، نمایندگان باشگاه‌ها و کارشناسان کشتی یک نشست فنی برگزار شود تا دلایل آن بطور روشن مشخص شود.

وی تصریح کرد: من چون در اردوها حضور نداشتم اظهارنظر در مورد شرایط تیم برایم سخت است ولی معتقدم تیم کشتی ایران فاقد روحیه لازم بوده تعامل بین کشتی‌گیران و کادر فنی وجود نداشت.

ممتازان تأکید کرد: بهرحال در شرایط فعلی وقت تسویه‌حساب‌های شخصی نیست و باید مشکلات کشتی را بصورت ریشه‌ای حل کرد و یکی از مشکلات ما اینست که پشتوانه مناسب در کشتی وجود ندارد و جایگزین مناسب برای نفرات اول خود نداریم تا آنها در حاشیه امنیت نباشند.

وی ادامه داد: باید به برگزاری مسابقات در رده‌سنی امید بها دهیم، میدان را برای عرض اندام کشتی‌گیران جوان باز کرده و نظر ویژه‌ای به بحث ااستعدادیابی داشته باشیم و با زیر پوشش قرار دادن افراد مستعد در اردوهای تیم ملی آنها را از همه نظر تأمین کنیم.

ممتازان گفت: متأسفانه رسم بر اینست که ما با هر شکستی قصد داریم سریعا تغییرات ایجاد کنیم و این چرخه ادامه دارد. بهرحال در یک برآیند کلی می‌توان گفت کشتی‌گیران کشورمان از نظر روحی روانی آماده حضور در المپیک که مدال معیار ارزش‌گذاری آن است نبوده‌اند.

وی افزود: هیأت‌ها نقش مهمی در سازندگی در رشته کشتی را دارند اما آنها نیازمند توجه بیشتری هستند تا بتوانند در راه پشتوانه‌سازی و استعدادیابی قدم‌های مثبتی بردارند.

 

©2011 . All Rights Reserved