اخبار منتخب
شماره : 35143
۱۸:۲۲ ۱۳۹۲/۶/۲۷
رقابتهای کشتی آزاد قهرمانی جهان – مجارستان/
قهرمانی ایران پس از 48 سال خارج از خانه/سرنگونی فرمانروایی روسها و کسب پنجمین مقام قهرمانی

تیم ملی کشتی آزاد ایران پس از 48 سال و بعد از رقابتهای جهانی 1965 منچستر انگلیس در بوداپست مجارستان و در خارج کشور به مقام قهرمانی جهان رسید.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، با راهیابی عزت‌الله اکبری به فینال وزن 74 کیلوگرم، تیم ملی کشتی آزاد ایران پس از 11 سال بار دیگر قهرمان جهان شد تا سرانجام فرمانروایی روس‌ها را سرنگون کند و پس از 11 سال دوباره آقای کشتی جهان شود.

آخرین باری که ایران قهرمان جهان شده بود به سال 2002 و مسابقات جهانی تهران بازمی‌گشت و حالا پس از 11 سال جام قهرمانی دوباره به خانه برمی‌گردد. این، پنجمین قهرمانی ایران در کشتی آزاد جهان است. همچنین تیم ایران پس از 48 سال در خارج از خانه قهرمان جهان شد و این بار برای سوم بعنوان که خارج از کشور قهرمان دنیا شد.

مسابقه‌های جهانی 1961 یوکوهاما، 1965 منچستر، 1998 تهران و 2002 تهران چهار عنوان قهرمانی پیشین ایران در مسابقه‌های جهانی هستند.

در این رقابتها حسن رحیمی و رضا یزدانی آزادکاران وزنهای 55 و 96 کیلوگرم کشورمان صاحب مدال طلا شدند، مسعود اسماعیل پور و احسان لشگری در اوزان 60 و 84 کیلوگرم به مدال برنز دست یافتند و عزت اله اکبری در وزن 74 کیلوگرم راهی دیدار فینال شده است.

رسول خادم بعنوان مدیر فنی تیمهای ملی و سرمربی، به همراه غلامرضا محمدی، رضا لایق، محمد طلایی، علیرضا رضایی، محمود اسماعیل پور و امیر توکلیان بعنوان اعضای کادر فنی و علی بیات سرپرست تیم ملی کادر هدایت ملی پوشان را در چهل و چهارمین دوره رقابتهای جهانی مجارستان برعهده دارند.

©2011 . All Rights Reserved