اخبار منتخب
شماره : 3458
۱۰:۵ ۱۳۸۷/۲/۱۷
معزی‌پور

قهرمانی در جام تختی ملاک انتخاب شدن نیست

Sample Imageمحمود معزی‌پور سرمربی تیم ملی کشتی آزاد ایران در اظهارات تازه خود تأکید کرده است که هر کشتی‌گیری که در رقابت‌های جام بین‌المللی تختی به مقام نخست دست پیدا کند نمی‌تواند خود را به عنوان نماینده کشتی آزاد ایران در بازی‌های المپیک 2008 کن بداند به همین بهانه گفت و گویی تفصیلی با سرمربی تیم ملی کشتی آزاد انجام داده‌ایم که در پی می‌خوانید.

معزی‌پور در گفت و گو با روابط عمومی فدراسیون کشتی تصریح کرد: در رابطه با رقابت‌های جام تختی در چند روز گذشته صحبت‌هاییی شده است، اما آن چیزی که در این میان از اهمیت وافری برخوردار است این است که قهرمانی در این رقابت‌ها نمی‌تواند ملاک انتخاب شدن یک کشتی‌گیر برای حضور در بازی‌های المپیک 2008 پکن باشد.

وی ادامه داد: ما در این رقابت‌ها با کمک کمیته فنی مسابقات که از پیشکسوتان و کارشناسان خبره کشتی تشکیل شده‌اند در بعضی اوزان دست به انتصاب و در بعضی اوزان دست به انتخاب خواهیم زد.

وی افزود: در اوزانی که فاصله نفر اول با دیگر نفرات بسیار زیاد است به نظر ما دیگر برگزاری رقابت‌های انتخابی بجز اتلاف وقت ثمر دیگری نخواهد داشت، ما می‌توانیم زمانی که برای برگزاری رقابت‌های انتخابی به هدر می‌دهیم را برای آماده‌سازی کشتی‌گیر مورد نظر و انتخاب شده اختصاص دهیم.

وی تأکید کرد: اما در بعضی اوزان که فاصله کشتی‌گیران از نظر فنی و جسمانی به یکدیگر نزدیک است برگزاری رقابت‌های انتخابی می‌تواند ملاک ارزشیابی و گزینشی کشتی‌گیران باشد.

معزی‌پور گفت: در این مدت باقی‌مانده تا آغاز بازی‌های المپیک پکن بهتر است تنها به فکر افزایش و تقویت روحیه کشتی‌گیران باشیم و از اظهارات تنش‌زا و حاشیه‌ساز خودداری نمایئم.

وی در رابطه به وضعیت کشتی آزاد ایران گفت: آن چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است، کشتی آزاد ایران در همین کشتی‌گیرانی که در اردوی‌های تیم ملی حضور دارند خلاصه می‌شود و ما باید برنامه‌ریزی‌های خود را با توجه به همین داشته‌ها تدوین و تبیین کنیم.

معزی‌پور تأکید کرد: کشتی‌گیران جوانی در اردوی تیم ملی کشتی آزاد حضور دارند، اگر تنها از نظر روحی این کشتی‌گیران را تقویت کنیم می‌توانند در بازی‌های المپیک افتخارآفرینی کنند.

وی گفت: من اعتقاد راسخی به جوانگرایی در کشتی دارم و برای محقق شدن چنین هدفی از تمام ابزارهای در اختیار خود به بهترین نحو ممکن استفاده خواهم کرد.

معزی‌پور در خصوص مبارزات کشتی‌گیران گفت: کشتی‌گیران در مبارزات خود از اجرای فنون ناب کشتی آزاد خودداری می‌کنند و تنها قصد دارند در هل دادن از حریفان خود امتیاز کسب کنند.

وی اذعان کرد: تنها رمز موفقیت کشتی‌گیران در المپیک پکن گرایش به سمت و سوی اجرای فنون کشتی مانند زیرگیری است.

معزی‌پور افزود: در گذشته کشتی‌گیران بیشتر در مبارزات خود فنون اجرا می‌کردند اما در حال حاضر نتیجه‌گرایی هدف و انگیزه تمام کشتی‌گیران شده است.

وی اظهار داشت: تیم کشتی ایران همیشه جزو برترین تیم‌های جهان بوده است اما در دو سه سال گذشته تغییرات نابهنگام مقررات کشتی به وسیله فیلا از جذابیت‌های این رشته ورزشی کاسته است که این مهم می‌تواند در آینده تبعات منفی را برای کشتی داشته باشد.

معزی‌پور اضافه کرد: کشتی در حال حاضر زیبایی‌های خودش را از دست داده است، کشتی‌گیران میل به اجرای فنون ناب کشتی ندارند.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد تأکید کرد: ما کشتی‌گیر قدرتی نمی‌خواهیم، یک کشتی‌گیر قدرتی نمی‌تواند انتظارات ما را برآورده کند، ما به کشتی‌گیرانی احتیاج داریم که در المپیک در مقابل حریفان خود فن اجرا کنند.

وی تصریح کرد: یک کشتی‌گیر اگر بیشتر بر روی قدرت بدنی خودش معطوف شود در مبارزاتش زودتر خسته می‌شود اما اگر فنی باشد از نظر قوای جسمانی و تنفس با مشکل روبرو نمی‌شود.

معزی‌پور تأکید کرد: یک کشتی‌گیر باید از نظر مالی تأمین شود، وقتی کشتی‌گیران بدانند بعد از خداحافظی از دنیای قهرمانی از نظر مالی با مشکل روبرو نمی‌شوند، با انگیزه‌تر تمرینات خود را دنبال می‌کنند.

معزی‌پور گفت: به کشتی‌گیران توصیه می‌کنم از مکمل‌های غذایی استفاده نکنند، البته آنها به نصایح ما توجه‌ای ندارند و اعتقاد دارند که کشتی علمی شده است و باید از مکمل‌های غذایی استفاده کنیم.

وی در خصوص نقش رسانه در موفقیت کشتی گفت: رسانه‌ها نقش بسزایی در موفقیت و پیشرفت کشتی ایفا می‌کنند هر وقت رسانه‌ها به خوبی برای محقق شدن اهداف مربیان و دست‌اندرکاران کشتی حمایت کرده‌اند شاهد پیشرفت و موفقیت کشتی بوده‌ایم.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد گفت: سازمان تربیت بدنی باید حمایت بیشتری از کشتی داشته باشد و امکانات بیشتر را در اختیار فدراسیون کشتی قرار دهد.

معزی‌پور تصریح کرد: بعد از المپیک حرف‌های زیادی برای گفتن دارم و امیدوارم بعد از موفقیت کشتی در المپیک بتوانم این حرف‌ها را بازگو کنم.

وی اضافه کرد: دیگر بحث جام تختی را نباید بیشتر از اندازه بزرگ کنیم تا این مهم برای کشتی‌گیران ایجاد استرس و تنش کند، باید فضایی را ایجاد کرد که کشتی‌گیران بدون استرس در این رقابت‌ها شرکت کنند.

معزی پور در پایان خاطرنشان کرد: ما تنها مصالح کشتی را در نظر داریم و هر تصمیمی که در این راستا گرفته شود در نهایت به سود کشتی کشور خواهد بود.

 

©2011 . All Rights Reserved