گفتگو
شماره : 30613
۲۳:۱۱ ۱۳۹۱/۵/۱۵
عباسی:هیچ داوری نمی توانست حق سوریان را بخورد

این کار بزرگ را به رهبر انقلاب و ملت عزیز تبریک می‌گوییم

وزیر ورزش و جوانان در پایان موفقیت حمید سوریان برای رسیدن به مدال طلای المپیک گفت: من از مسئولان فدراسیون جهانی کشتی خواسته بودم که این رقابت سالم انجام شود اما سوریان در فینال طوری عمل کرد که هیچ داوری نمی‌توانست حق او را بخورد.

 به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، محمد عباسی اظهار کرد: خوشحالم که این اتفاق در شب‌های پرفیض ماه مبارک رمضان افتاد و این یک عیدی به مردم ایران بود. در شب‌هایی که مردم برای عید کریم اهل بیت خوشحال هستند، خدا را شکر می‌کنم که دعای خیر همه مردم و زحمات مربیان به ثمر نشست و نتیجه کار را امشب را در لندن دیدیم. سوریان طوری عمل کرد که هیچ کس نتواند حقش را بخورد و به صورت فاتح قهرمان المپیک شد.

وی با اشاره به شعار عزت، همت و اقتدار ادامه داد: ما هر سه این نکات را در مسابقه حمید سوریان دیدیم، او با عزت، همت و اقتدار قهرمان المپیک شد و این یکی از نکات خوب مسابقه امشب بود. ما از همان ابتدا شاهد خودباوری و عزت سوریان بودیم و این کار بزرگ را به رهبر انقلاب و ملت عزیز تبریک می‌گوییم.

عباسی با بیان اینکه این موفقیت می‌تواند راه را برای سایر قهرمانان کشورمان باز کند، اظهار داشت: سایر قهرمانانی که در بازی‌های المپیک رقابت خواهند داشت،‌به این خودباوری رسیدند که می‌توانند به مدال طلای المپیک برسند و ما امیدواریم که این اتفاق در روزهای آتی نیز بیفتد.

وی درباره جلسه با علی‌اف رئیس جمهور آذربایجان نیز گفت: جلسه دوستانه‌ای داشتیم و با توجه به اینکه هر دو کشور مسلمان هستند برای ورزشکاران یکدیگر دعا کردیم تا در المپیک موفق باشند.
عباسی درباره دیدار با مارتینتی رئیس فیلا نیز گفت: به مارتینتی گفتم کشتی‌گیران ایران زحمات زیادی کشیدند و انتظار برقراری عدالت را داریم که خوشبختانه برقرار شد البته سوریان آنقدر قدرتمند در فینال ظاهر شد که اجازه دخالت به کسی نداد. از طرفی صحبت کردیم تا حمایت بیشتری از کشتی ایران داشته باشد.

©2011 . All Rights Reserved