گفتگو
شماره : 28953
۱۲:۱۷ ۱۳۹۰/۱۲/۲۲
شب گذشته اردوی تیم ملی کشتی فرنگی پایان یافت

اسماعیل‌نژاد: باباجان‌زاده و نوروزی با آمادگی کامل در اردوی بعد شرکت می‌کنند

شب گذشته (یکشنبه 21 اسفندماه) اردوی آماده‌سازی تیم ملی کشتی فرنگی به پایان رسید و قرار است طبق برنامه از 27 اسفندماه تا 7 فروردین ماه سال آینده اردوی بعدی تیم ملی در محل خانه کشتی تهران مجددا آغاز شود.
فرهاد اسماعیل‌نژاد مربی تیم ملی کشتی فرنگی در گفت و گو با روابط عمومی فدراسیون کشتی پاسخ‌گوی چند سئوال ما بود که در ذیل آن را می‌خوانید.


اردوی قبل تیم ملی در چه شرایطی به پایان رسید؟
اردوی قبلی ما که شب گذشته به پایان رسید در کل خوب بود شرایط خوبی را در اردوی قبل داشتیم و تمرینات طبق برنامه پیش رفت. البته بشیر باباجان‌زاده به دلیل مصدومیت در جام یادگار امام (ره) از ناحیه‌ی مچ پا در این اردوی گذشته تمرینات سبک تری را انجام داد و امید نوروزی نیز به خاطر مصدومیت از ناحیه‌ی گردن با اجاز‌ه‌ی محمد بنا در این اردو شرکت نکرد سایر فرنگی‌کاران نیز طبق برنامه کادر فنی کردند و آمادگی خوبی را نیز کسب کردند.


آیا مشکل بشیر باباجان‌زاده و امید نوروزی جدی است؟
خیر، آن‌ها با کمی استراحت با آمادگی کامل در اردوی بعد حضور خواهند داشت فعلا ذهن ما مشغول چهار نفری است که باید در مسابقات گزینشی سهمیه‌ی المپیک را کسب کنند. ما در اردوی بعد تمرینات متفاوتی را خواهیم داشت به طوری که نفرات اصلی که در قزاقستان کشتی خواهند گرفت در اوایل اردوی بعد پس از انجام چند جلسه تمرین جدی و سخت وارد مرحله‌ی ریکاوری خواهند شد ولی سایر نفرات طبق برنامه‌ی قبلی به تمرینات فشرده‌ی خود ادامه می‌دهند.


کار آنالیز حریفان به کجا رسیده و هم‌اکنون در چه مرحله‌ای هستید؟
محمد بنا فیلم مسابقات قهرمانی کشتی فرنگی آسیا و قهرمانی جهان را در اختیار من گذاشت تا در این چند روزی که اردوها تعطیل است من این فیلم‌ها را آنالیز کنم. البته به دنبال فیلم مسابقات قهرمانی اروپا نیز هستیم که اگر آن را نیز بدست بیاوریم، سعی خواهیم کرد تا اطلاعات کامل از حریفان اروپایی خود بدست بیاوریم.


به عنوان سئوال آخر بفرمائید که خواسته‌ی شما و سایر اعضای کادر فنی در روزهای پایانی سال 90 از مسئولان ورزش کشور چیست؟
از همه‌ی مسئولان ورزش کشور تقاضا می‌کنم تا در آستانه‌ی المپیک لندن نسبت به فدراسیون کشتی توجه بیشتری داشته باشند به هرحال همه‌ی امید کاروان ورزشی ایران به کشتی‌گیران آزاد و فرنگی است و جا دارد که وزارت ورزش و جوانان طی این چند ماه پیش رو تمام تمرکز خود را برروی ورزشکاران المپیکی بگذارد. اگر کشتی‌گیران و مربیان ما از نظر روحی و روانی شرایط خوبی داشته باشند مطمئنا با انگیزه‌ی بسیار بیشتری خود را برای بازی‌های المپیک آماده می‌کنند.

©2011 . All Rights Reserved