گفتگو
شماره : 28740
۱۰:۳۹ ۱۳۹۰/۱۲/۸
اسفندیاری‌فر: بهترین سبک‌وزن‌های جهان و المپیک آسیایی هستند

ما در سبک وزن نیاز به تلاش بیشتر داریم

ایرج اسفندیاری‌فر با بیان اینکه بهترین سبک وزن‌های جهان در قاره‌‌ی آسیا حضور دارند و همین امر کار سبک‌وزن‌های تیم ملی کشورمان را در مسابقات آسیایی کره جنوبی سخت کرده بود، گفت: این مسابقات باعث شد تا ما بهتر از قبل سبک‌وزن‌های دوم و سوم خود را محک بزنیم.
مربی سبک‌وزن‌های تیم ملی کشتی فرنگی در گفت و گو با روابط عمومی فدراسیون کشتی در این رابطه اظهار کرد: واقعیت این است که سبک وزن‌های آسیا کشتی‌گیران بسیار خوب و قدرتمندی هستند اکثر آن‌ها نام‌آوران مسابقات جهانی و المپیک هستند که روبرو شدن با آن‌ها کار هرکسی نیست. چند سال است که ما یک استثناء به اسم حمید سوریان را داریم که هنوز هم کسی نتوانسته است جای خالی او را برای ما پر کند. محسن حاجی‌پور در این مسابقات ضعیف عمل کرد. او به لحاظ روحی و روانی نتوانست خود را آماده‌ی مسابقات کند که البته دلیل آن نیز برای ما روشن است.
وی افزود: حاجی‌پور هرگاه سر وزن قانونی خود در مسابقات حاضر شده عملکرد خوبی نداشته است. در مسابقات جام جهانی نیز به این دلیل خوب ظاهر شد که رقابتها با دوکیلوگرم ارفاق وزن برگزار شد.
اسفندیاری‌فر با بیان اینکه حمید زارع هم دو سال پیاپی در مسابقات قهرمانی کشور اول شده بود و ما باید او را در یک مسابقه مهم خارجی محک می‌زدیم گفت: زارع در این مسابقات نشان داد که فقط در مسابقات داخلی یک کشتی‌گیر شش دانگ است و در دیدارهای خارجی از کشور مشکل دارد برای کادر فنی اهمیت زیادی دارد که کشتی‌گیرانی را به اردوهای تیم ملی دعوت کند که در مسابقات خارجی بتوانند عملکرد خوبی را داشته باشند.
وی افزود: امید نوروزی در وزن 60 کیلوگرم هم مثل سوریان یک مهره‌ی قابل اعتماد است که با سایر حریفان داخلی خود فاصله‌ی زیادی دارد ما در حال حاضر می‌دانیم که در سبک وزن ضعف‌ها و خلاء‌هایی را داریم و باید آن‌ها را پر کنیم از تمام پتانسیل خود نیز استفاده کرده‌ایم و امیدوارم با سرمایه‌گذاری بر روی جوان‌ترها بتوانیم در هر وزن کشتی‌گیران خوبی را جایگزین نفرات اصلی کنیم.
مربی تیم ملی کشتی فرنگی در پایان خاطرنشان کرد: شاید اگر در اردوی آخر قبل از اعزام به کره کشتی‌گیران ما دچار سرماخوردگی شدید نمی‌شدند، می‌توانستند عملکرد بهتری در کره جنوبی داشته باشند به هرحال برای ما نتایج این مسابقات هرچند ارزشمند بود ولی هدف اصلی ما نبود برنامه اصلی ما در گام نخست مسابقات گزینشی المپیک و سپس خود المپیک است که امیدوارم نتایج خوبی در این رقابتها بدست آوریم.

©2011 . All Rights Reserved