گفتگو
شماره : 28453
۱۲:۲۹ ۱۳۹۰/۱۱/۲۳
طباطبایی: مسابقات تدارکاتی بلغارستان درس‌های خوبی به ما داد

هیچ یک از فرنگی‌کاران ما در مقابل حریفان بزرگسال خود کم فروشی نکردند

موسی طباطبایی با بیان اینکه مسابقات جام نیکولای پتروف بلغارستان تجربیات بسیار خوبی را برای فرنگی‌کاران جوان اعزامی به این مسابقات ایجاد کرد گفت: مربیان و کشتی‌گیران ما از این مسابقات درس‌های بسیار خوبی گرفتند.
سرپرست تیم کشتی فرنگی جوانان در گفت و گو با روابط عمومی فدراسیون کشتی در این رابطه اظهار کرد: مسابقات جام نیکولای پتروف بلغارستان همه ساله در رده‌ی بزرگسالان و با حضور تیم‌های مطرح جهان در صوفیه پایتخت بلغارستان برگزار می‌شود ما در ابتدا قرار نبود که به این مسابقات اعزام شویم ولی پس از رایزنی سرمربیان تیم ملی بزرگسالان و جوانان و هماهنگی های فدراسیون کشتی قرار شد که در تمام اوزان با یک یا دو کشتی‌گیر در هر وزن عازم این مسابقات شویم که البته بدلیل آماده نشدن روادید برخی از کشتی‌گیران نتوانستیم با یک ترکیب کامل عازم این مسابقات شویم در نهایت تیم ما در حالی با 7 فرنگی کار عازم این مسابقات شد که کشورهایی مانند گرجستان و ترکیه هرکدام با سه تیم کامل به صوفیه آمده بودند.
وی افزود: مربیان ما از عملکرد کشتی‌گیران راضی بودند آنها در این مسابقات کم فروشی نکردند و توانستند در یک رده‌ی سنی بالاتر به دو مدال برنز دست یابند.
طباطبایی با بیان اینکه این رقابت‌ها فشار مناسبی را بر روی کشتی‌گیران جوان تیم کشورمان وارد کرد افزود: سرشاخ شدن کشتی‌گیران ما با حریفان خارجی آن هم در یک رده‌ی سنی بالاتر برای جوانان ما بسیار خوب بود آن‌ها فهمیدند که به لحاظ شرایط روحی و روانی چگونه باید به مصاف حریفان خارجی خود بروند ضمن اینکه اگر یک مقدار تمرینات خود را بیشتر کنند حتی از فرنگی‌کاران رده‌ی سنی بزرگسالان جهان نیز چیزی کم ندارند.
سرپرست تیم کشتی فرنگی جوانان در پایان خاطرنشان کرد: این مسابقات در واقع اولین میدانی بود که کشتی‌گیران ما با قوانین جدید فیلا به روی تشک می‌رفتند به هرحال در بلغارستان همیشه بحث داوری وجود دارد و از نظر داوری هم کشتی‌گیران ما تجربیات خوبی را بدست آوردند.

رقابتهای بین المللی کشتی فرنگی جام سیراکف روزهای 15 و 16 بهمن ماه در شهر صوفیه بلغارستان برگزار شد و تیم منتخب کشتی فرنگی جوانان ایران در این مسابقات صاحب دو مدال برنز شد.

©2011 . All Rights Reserved