سازمان ليگ
شماره : 27812
۱۳:۱۷ ۱۳۹۰/۹/۲۹
بخشنامه لیگ برتر کشتی آزاد و فرنگی به استانها ارسال شد/

مسابقات دهه اول آبان ماه آغاز می شود

بخشنامه رقابتهای لیگ برتر کشتی آزاد و فرنگی جام ولایت پس از جلسه عصر چهارشنبه مسئولان فدراسیون کشتی به اداره کل استانها و هیئت های کشتی سراسر کشور ارسال شد.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی و بنا بر اعلام عباس نمازیان سرپرست کمیته لیگ، برنامه این کمیته برای آغاز مسابقات روز 2 آبان ماه می باشد و در صورت فراهم نشدن شرایط این رقابتها 9 آبان ماه آغاز خواهد شد.ضمن اینکه زمان جلسه هماهنگی و قرعه کشی مسابقات که در دهه پایانی مهرماه خواهد بود، متعاقبا اعلام می شود. همچنین با اعلام سرپرست کمیته لیگ با توجه به در پیش بودن رقابتهای المپیک و اولوبت برنامه های تیمهای ملی، مسابقات به احتمال فراوان حداکثر با حضور هشت تیم واجد در هر رشته شرایط برگزار می شود.


شرایط و نحوه برگزاری لیگ برتر کشتی آزاد و فرنگی سال 90 بشرح زیر است:
1- تیمهایی که سال گذشته در لیگ برتر حضور داشته اند در صورت تمایل تا پایان وقت اداری روز 19 مهرماه فرصت دارند ضمن اعلام آمادگی نماینده تام الاختیار خود را به کمیته لیگ معرفی کنند.
2-تیمهای اول و دوم لیگ دسته اول کشتی آزاد در سالجاری می توانند در صورت داشتن شرایط لازم در این رقابتها شرکت کنند.
3-تیمهای شرکت کننده باید مبلغ 15 میلیون تومان ورودیه هزینه برگزاری لیگ برتر را به حساب کمیته لیگ فدراسیون واریزنمایند.
4- تیمها می توانند پس از واریز مبلغ ورودیه طبق آیین نامه کمیته لیگ که متعاقبا به استانها ارسال می شود و بخشنامه ارسالی نسبت به  ثبت قرارداد با مربیان و کشتی گیران مورد نظر خود اقدام نمایند.ضمنا هر تیم میبایست تا 2 روز پیش از آغاز مسابقات مدارک خود را برای صدور آدی کارت به کمیته لیگ تحویل نماید.
5- نقل وانتقالات کشتی گیران و مربیان از زمان صدور بخشنامه آغاز شده و تا پایان دور رفت مسابقات ادامه می یابد.
6- هرباشگاه می تواند حداکثر از 18 کشتی گیر، 2 تا 4 مربی کشتی، یک مربی بدنساز، یک ماساژور، یک متخصص تغذیه و یک سرپرست استفاده نماید.امضاء قرار داد با حداقل 10 کشتی گیر، یک مربی و یک سرپرست الزامی است.
* مربیان فقط با اخذ مجوز کتبی کمیته مربیان می توانند در این مسابقات شرکت کنند.
*کشتی گیران باید قبل از بستن قرارداد از کمیته انضباطی فدراسیون کشتی مجوز شرکت در رقابتها دریافت کنند.
7- رقابتها در اوزان 55، 60، 66، 74، 84، 96 و 120 و با دو کیلوگرم ارفاق وزن برگزار می شود.
8-هر تیم می تواند با 2 نفر از کشتی گیران شرکت کننده در رقابتهای جهانی سال 2011 ترکیه قرارداد امضاء کند.
9- هر تیم می تواند با دو کشتی گیر خارجی که سابقه قهرمانی المپیک، جهانی و قاره ای در سالهای گذشته را داشته باشد قرارداد امضاء کند.
- شرایط عقد قرارداد با کشتی گیران خارجی بشرح زیر است:
*هرتیمی که قصد دارد با کشتی گیران خارجی برای دور رفت قرارداد ببندد باید تا دو روز پیش از آغاز مسابقات مدارک خود را تحویل کمیته لیگ نماید.
*هرتیمی که قصد دارد از کشتی گیر خارجی در دور برگشت استفاده نماید باید مدارک خود را تا پایان وقت اداری دور رفت رقابتها  به کمیته لیگ تحویل نماید.
*دریافت رضایتنامه از کشور مبداء، پرداخت مبلغ 2 هزاردلار آمریکا به حساب فدراسیون جهانی کشتی، واریز مبلغ 25 میلیون ریال به حساب کمیته لیگ از دیگر شرایط عقد قرارداد به کشتی گیران خارجی است.
*پس از طی مراحل فوق و همچنین ارائه گواهی سلامت مبنی بر نداشتن بیماری های واگیردار  و غیره با حضور کشتی گیر مورد نظر موافقت شده و وی باید پس از ورود به ایران باید برای امضاء قرارداد خود به کمیته لیگ مراجعه کند.
*چگونگی شرایط کامل عقد قرارداد با کشتی گیران خارجی به پیوست بخشنامه به استانها ارسال شده است.
10-کلیه تیمها برای ثبت قرارداد با کشتی گیران، مربیان و سرپرستان باید اجازه کتبی هیئت های کشتی استانهای مربوط را دریافت نمایند.بدیهی است در صورت بروز مشکل در این زمینه تیمها می بایستی موضوع را برای حکمیت به کمیته لیگ فدراسیون کشتی اعلام نمایند تا با اولویت در این کمیته بررسی شده و رای صادره در این مورد لازم الاجرا می باشد.
11-در زمان برگزاری اردوهای تیمهای ملی، کشتی گیران با مجوز کادر فنی در رقابتهای لیگ شرکت می کنند.
12- اعتراض باشگاهها، مربیان، کشتی گیران و سرپرستان نسبت به موارد نقل و انتقالات تا پایان دور رفت مسابقات و با ارائه به کمیته لیگ قابل پیگیری است. ضمن اینکه کلیه قراردادهایی که در کمیته لیگ معنقد شده و به امضاء ومهر سرپرست این کمیته رسیده باشد اعتباردارد.

©2011 . All Rights Reserved