گفتگو
شماره : 27774
۱۱:۳۳ ۱۳۹۰/۹/۲۷
فرهاد اسماعیل‌نژاد: مسابقات آزمایشی المپیک برای ما یک فرصت بود

این باخت برای بشیر باباجا‌ن‌زاده لازم بود

فرهاد اسماعیل‌نژاد با بیان اینکه مسابقات آزمایشی المپیک 2012 لندن باعث شد تا مربیان و کشتی‌گیران تیم ملی قبل از حضور در این رویداد بسیار بزرگ، با شرایط و چگونگی برگزاری این مسابقات آشنا شوند گفت: این رقابت‌ها باعث شد تا امثال سوریان و یا نوروزی با استرس کمتری در المپیک شرکت کنند.
مربی تیم ملی کشتی فرنگی در گفت و گو با روابط عمومی فدراسیون کشتی در این رابطه اظهار کرد: نفس حضور در مسابقات آزمایشی المپیک لندن برای ما این بود که از نزدیک با شرایط و محل برگزاری مسابقات المپیک آشنا شویم و هم اینکه برخی چهره‌های خود را مجددا به روی تشک مسابقات برگردانیم. حمید سوریان بدون درنظر گرفتن نتیجه‌ای که گرفت عملکرد خوبی داشت او قبل از شروع مسابقات از ناحیه‌ی مچ پا دچار ضرب خوردگی شد و با پای آسیب دیده به روی تشک رفت حتی محمد بنا به او گفت که نمی‌خواهد کشتی بگیرد ولی سوریان اعلام کرد که تا لندن نیامده که بخواهد بدون کشتی گرفتن باز گردد.
وی افزود: امید نوروزی هم پس از آن مسائل بعد از جهانی به لحاظ روحی و روانی دچار مشکلات زیادی شده بود ولی این مسابقات به او کمک کرد تا دوباره برای شروع تمرینات انگیزه پیدا کند.
اسماعیل‌نژاد با بیان اینکه قاسم رضایی عملکرد خوبی در لندن داشت تصریح کرد: رضایی سرتا پا انگیزه شده است و من امیدوارم به حق واقعی خود در المپیک لندن برسد البته او هنوز در کشتی خاک ضعف‌هایی دارد و باید روی دفاع بارانداز بیشتر تمرین کند ولی در سرپا وضعیت بهتری پیدا کرده و به شگردهای خوبی هم رسیده است.
مربی تیم ملی کشتی فرنگی در پایان خاطرنشان کرد: محمد بنا از باخت بشیر باباجان‌زاده ابراز رضایت کرد چراکه وی معتقد بود این باخت برای فردی مثل بشیر لازم بود. باباجان‌زاده طی مدتی که از مسابقات جهانی بازگشته بود هیچ گونه تمرینی را انجام نداده بود و همین باعث شد تا وزن او به 137 کیلوگرم در اردوی قبل برسد در واقع این باخت برای باباجان‌زاده یک هشدار بود که اگر لحظه‌ای غفلت کند امثال محمد قربانی به سرعت دوبنده‌ی تیم ملی را از او خواهند گرفت.

©2011 . All Rights Reserved