گفتگو
شماره : 27649
۹:۳۰ ۱۳۹۰/۹/۱۹
نوربخش: شاید انتخابی تیم ملی در خانه کشتی شماره 2 برگزار شود

هنوز کمیت کشتی فرنگی ایران پایین است

ناصر نوربخش با بیان اینکه خانه کشتی شماره 2 مجموعه ورزشی آزادی می‌تواند سالن برگزاری مسابقات انتخابی تیم کشتی فرنگی جوانان باشد گفت: هنوز تصمیمی در خصوص محل و زمان برگزاری این مسابقات گرفته نشده است ولی پیشنهاد ما این است تا مسابقات انتخابی تیم جوانان بین 20 تا 25 دی ماه در همین سالن خانه‌ی کشتی شماره 2 برگزار شود.
سرمربی تیم کشتی فرنگی جوانان در گفت و گو با روابط عمومی فدراسیون کشتی در این رابطه اظهار کرد: اختصاص یک سالن اختصاصی به کشتی آن هم برای تیم‌های پایه اقدام بسیار ارزشمندی است که می‌توان در سال‌های بعد ثمره‌ی آن را دید. یزدانی خرم از مدت‌ها پیش به دنبال به انجام رساندن چنین کاری بود که خوشبختانه با آمدن خطیب این کار عملی شد و ما هم‌اکنون در این سالن مشغول تمرین هستیم.

وی ادامه داد: به اعتقاد من اگر این مجموعه مانند خانه کشتی با امکانات رفاهی و کامل تجهیز شود شرایط تیم‌های ملی کشتی ایران کاملا متحول خواهد شد. به هرحال ما طبق برنامه تمرینات خود را در این مجموعه انجام می‌دهیم و پس از پشت سر گذاشتن اردوی سوم به دنبال برگزاری مسابقات انتخابی تیم کشتی فرنگی جوانان خواهیم بود.
نوربخش افزود: به دنبال این هستیم تا مسابقات انتخابی تیم جوانان جمع و جور برگزار شود چراکه بسیاری از نیروهای جوان و مستعد موجود در کشور را می‌شناسیم. ضمن اینکه پس از مسابقات قهرمانی کشور و برگزاری اردوهای شناسایی تقریبا می‌دانیم که چه نفراتی می‌توانند برای تیم ملی مثمرثمر باشند.
نوربخش با بیان اینکه کشتی‌گیرانی که فقط به دنبال حضور در مسابقات هستند و برای پیدا کردن شانسی جهت ورود به تیم کشتی فرنگی جوانان هستند باید به فکر بالا بردن توانایی‌های خود باشند تصریح کرد: برخی کشتی‌گیران بدون تمرین کردن فقط به دنبال یک شانس می‌گردند تا هرطور که شده وارد تیم شوند آن‌ها به جای این کار باید توانایی‌های فردی خود را بالا ببرند. ما تقریبا 90 درصد از نفرات شاخص کل کشور را شناسایی کرده‌ایم و خوب می‌دانیم که چه نفراتی می‌توانند در اردوهای تیم ملی حضور داشته باشند. البته مسابقات انتخابی تیم جوانان نیز برگزار می‌شود تا هرکس که واقعا توان دارد به تیم راه پیدا کند.
سرمربی تیم کشتی فرنگی جوانان در پایان خاطرنشان کرد: هم‌اکنون فرنگی‌کارانی که به اردو دعوت کرده‌ایم به دلیل نوع آموزش‌های متفاوتی که در باشگاه‌های خود داشتند با نقاط ضعف و قوت مختلفی روبرو هستند. ما در گام نخست می‌خواهیم که آن‌ها را یکدست کنیم در واقع اگر در خلال این اردوها مربیان سازنده‌ی شهرستانی مختلفی را نیز دعوت می‌کنیم به همین خاطر است، ما می‌خواهیم در کل کشور مربیان از یک استاندارد مشخص برای تمرین دادن فرنگی‌کاران خود استفاده کنند در حال حاضر کمیت کشتی فرنگی ایران ضعیف است و از هر 40 کشتی‌گیر فقط یک نفر فرنگی‌کار داریم و بقیه آزادکار هستند. فدراسیون تلاش دارد با توجه به بالا رفتن کیفیت کشتی فرنگی ایران در سطح جهان این کمیت را نیز افزایش دهد.

©2011 . All Rights Reserved