گفتگو
شماره : 27016
۱۲:۲۴ ۱۳۹۰/۷/۱۷
اسفندیاری فر: کادر فنی حامی برگزاری یک لیگ قدرتمند است

استان‌های فرنگی‌خیز پیش قدم شوند

ایرج اسفندیاری فر با بیان اینکه اگر لیگ برتر کشتی فرنگی در زمان خوب و با شرایط مناسب برگزار شود کادر فنی تیم ملی بزرگسالان قطعا از آن حمایت خواهد کرد گفت: برگزاری یک لیگ برتر قدرتمند که هم از نظر کیفی و هم از نظر کمی شرایط استانداردی را داشته باشد دغدغه تمامی مربیان تیم ملی است.
مربی تیم ملی کشتی فرنگی در گفت و گو با روابط عمومی فدراسیون کشتی در این رابطه اظهار کرد: ما در حالی از برگزاری لیگ برتر امسال صحبت می‌کنیم که هنوز نه هیچ تیمی برای شرکت در لیگ برتر کشتی فرنگی اعلام آمادگی کرده است و نه هنوز تاریخ دقیق برگزاری آن اعلام عمومی شده است. وی ادامه داد:برگزاری یک لیگ برتر قدرتمند دغدغه تمامی مربیان تیم ملی است و ما با یک لیگ ضعیف مخالفیم نه با یک لیگ قدرتمند و پویا. در سال گذشته فقط سه تیم برای حضور در لیگ برتر کشتی فرنگی ما اعلام آمادگی کردند و این در شأن کشتی فرنگی ایران نیست. ما اگر یک لیگ قوی از نظر کمی و کیفی داشته باشیم مطمئنا در سطح تیم ملی نیز می‌توانیم از این لیگ استفاده‌های لازم را ببریم.
اسفندیاری فر اظهار داشت: اردوهای تیم ملی از نیمه‌ی دوم آبان ماه شروع می شود ما مسابقات قهرمانی آسیا، جام جهانی و همچنین مسابقات گزینشی المپیک را پیش رو داریم و باید به فکر دفاع از اعتبار کشتی فرنگی ایران در این مسابقات باشیم ولی با این وجود به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده است که حتی اگر لیگ برتر هم در این فاصله برگزار شود ما مشکلی نداشته باشیم.
وی با بیان اینکه استان‌های صاحب کشتی فرنگی باید فکری برای برگزاری لیگ برتر امسال کنند تصریح کرد: خود من با گرشاسبی مدیرکل تربیت بدنی استان خوزستان صحبت کردم وی علاقمند به کشتی فرنگی است و قول داده که اگر لیگ برتر امسال برگزار شود با یک تیم قدرتمند استان خوزستان در آن شرکت خواهد داشت. استان‌های دیگر نیز باید چنین شرایطی را بوجود بیاورند به هرحال از استان‌هایی مثل کرمانشاه، تهران لرستان و فارس نیز این انتظار را داریم خصوصا مازندران که همواره علاوه بر کشتی آزاد در کشتی فرنگی نیز صاحب عنوان و جایگاه است.
وی در پایان خاطرنشان کرد: نباید در لیگ شاهد شرایط ناعادلانه تیم‌ها باشیم به طوری که یک تیم با 500 میلیون تومان و یک تیم با 25 میلیون تومان سرمایه حضور داشته باشد همه‌ی تیم‌ها باید از نظر شرایط مالی و داشتن ملی‌پوش در یک سطح باشند.

©2011 . All Rights Reserved