گفتگو
شماره : 26976
۱۱:۱۲ ۱۳۹۰/۷/۱۳
مربی تیم ملی کشتی فرنگی: اسپانسرها باید هم در لیگ آزاد و هم در لیگ فرنگی تیم داشته باشند

محمد بنا با برگزاری لیگ برتر هیچ مخالفتی ندارد

فرهاد اسماعیل‌نژاد با بیان اینکه فدراسیون کشتی باید شرایطی را بوجود آورد تا تیم‌هایی که در لیگ برتر کشتی آزاد شرکت می‌کنند در لیگ برتر کشتی فرنگی نیز حتما یک تیم داشته باشند گفت: تنها راهکار تشکیل و راه‌اندازی لیگ برتر کشتی فرنگی همین موضوع است.


مربی تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان در گفت و گو با روابط عمومی فدراسیون کشتی در این رابطه اظهار کرد: لیگ برتر کشتی فرنگی در شرایط فعلی برای ما دارای محاسن و معایبی است که البته به اعتقاد من محاسن آن برای کشتی فرنگی می‌تواند بسیار بیشتر از معایب آن باشد این لیگ اگر در زمان مناسب و در چارچوب قوانین درست و اصولی دقیق برگزار شود هم می‌تواند از نظر مالی فرنگی‌کاران را تأمین کند و هم اینکه کشتی‌گیران را در طول سال آماده و سرپا نگاه دارد آن طور که من می‌دانم محمد بنا نه تنها با لیگ برتر کشتی فرنگی مخالفتی ندارد بلکه از آن نیز حمایت می‌کند.
وی افزود: از آبان ماه تا قبل از مسابقات جام جهانی ما فرصت خوبی داریم تا این لیگ را برگزار کنیم البته این در حالی است که به نظر می‌رسد هنوز سازمان لیگ فکری برای برگزاری لیگ فرنگی نداشته است.
اسماعیل نژاد با بیان اینکه محمد بنا و مربیان تیم ملی نباید به دنبال اسپانسر و تیم برای حضور در لیگ برتر باشند تصریح کرد: خود اسپانسرها باید به دنبال فرنگی‌کاران و مربیان باشند تا این لیگ‌ها هرچه سریعتر آماده‌ی برگزاری شود. تجربه نشان داده است که اگر این کار بر عهده‌ی اسپانسرها باشد آن‌ها هیچ گاه به سراغ فرنگی‌ نمی‌آیند در صورتی که سرمایه‌گذاری آن‌ها در لیگ برتر کشتی فرنگی بیشتر از کشتی آزاد جواب می‌دهد من به شخصه معتقدم که اگر یک سال فدراسیون با اجبار اسپانسرها را ترقیب کند که علاوه بر کشتی آزاد در کشتی فرنگی نیز یک تیم بدهند از سال‌های بعد خود آن‌ها به دنبال تیم‌داری در لیگ برتر فرنگی خواهند بود.
مربی تیم ملی کشتی فرنگی در پایان خاطرنشان کرد: برگزاری اردوهای تیم ملی با لیگ برتر کشتی فرنگی هیچ منافاتی با یکدیگر ندارد ما باید سعی کنیم شرایطی را بوجود آوریم که هم تیم ملی ما در شرایط خوبی اردوهای مناسبی داشته باشد و هم اینکه سایر مربیان لیگ برتر به تیم‌داری خود در لیگ بپردازند هم‌اکنون کشتی فرنگی ما به یک بلوغ رسیده است که ظرفیت همزمان برگزاری این دو مهم را با هم دارد.

©2011 . All Rights Reserved