گفتگو
شماره : 26915
۱۲:۶ ۱۳۹۰/۷/۶
علی اشکانی: کسب مدال‌های المپیک دور از دسترس نیست

کمیته‌ی ملی المپیک باید نگاه خود را به فدراسیون کشتی عوض کند

علی اشکانی با بیان اینکه کسب مدال‌های خوش‌رنگ المپیک لندن دور از دسترس فرنگی‌کاران نیست گفت: اگر نگاه مسئولان ورزشی کشور و کادر فنی و فرنگی‌کاران المپیکی باشد به طور قطع در المپیک می‌توانیم شاهد موفقیت‌های بسیاری باشیم.
اشکانی دارنده‌ی مدال نقره‌ی مسابقات جهانی 2005 بوداپست در گفت و گو با روابط عمومی فدراسیون کشتی با بیان این مطلب افزود: از نزدیک شاهد موفقیت‌های فرنگی‌کاران در مسابقات جهانی ترکیه بودم. واقعا عملکرد تیم ملی کشتی فرنگی ایران در استانبول غرورآفرین بود. به اعتقاد من کار تیم ملی تازه از این پس شروع شده است و روزهای باقی‌مانده تا المپیک لندن هر روز کمتر و کمتر می‌شود.
وی ادامه داد: ما به مرحله‌ای رسیده‌ایم که باید بزرگی کشتی فرنگی ایران را در المپیک نشان دهیم. خود من همیشه افسوس مدال المپیک را خورده‌ام چون می‌دانم که این مدال چه ارزشی دارد. امیدوارم ملی‌پوشان ما به گونه‌ای در بازی‌های المپیک ظاهر شوند که مثل من یک روز افسوس مدال‌های آن را نخورند.
اشکانی تصریح کرد: مسئولان وزارت ورزش و جوانان و مهمتر از آن کمیته‌ی ملی المپیک باید نگاه خود را نسبت به فدراسیون کشتی عوض کنند. در فاصله‌ی تقریبا 300 روز باقی‌مانده به آغاز بازی های المپیک مسئولان باید بدانند که تنها رشته‌ای که می‌تواند آن‌ها را به سرمنزل مقصودشان برساند همین کشتی است.
وی با بیان اینکه در جریان مسابقات جهانی ترکیه فرنگی‌کاران ایرانی بیشتر از سایر کشتی‌گیران اجرای فنون مختلف را داشته‌اند تأکید کرد: به جرأت می‌توان گفت که کمتر فرنگی‌کاری بود که در جهانی ترکیه شهامت اجرای فنون مختلف را داشته باشد اما خوشبختانه فرنگی‌کاران ما بدون ترس اجرای فن می‌کردند و این بسیار با ارزش است. اگر همین روند تقویت شود ما در المپیک می‌توانیم با همین اجرای فنون مختلف خود حرف اول را بزنیم.
اشکانی در پایان خاطرنشان کرد: انتظارات مردم از کشتی فرنگی بالا رفته است در اردبیل هرکس مرا در کوچه و خیابان می‌بیند از کشتی فرنگی ایران و عملکرد آن در مسابقات جهانی ترکیه تعریف می‌کند و می‌گوید که ما منتظر المپیک هستیم. کادر فنی بسیار هوشیار است و امیدوارم با حمایت فدراسیون کشتی از لحاظ پشتیبانی بتواند تا المپیک لندن تیم بسیار آماده‌ای را مهیای این بازی‌ها کند.

©2011 . All Rights Reserved