گفتگو
شماره : 26900
۱۱:۳۸ ۱۳۹۰/۷/۵
رحیم علی‌آبادی: مدال‌های جهانی نباید کشتی‌ فرنگی ایران را قانع کند

مسئولان حمایت کنند، فدراسیون به تنهایی نمی‌تواند به المپیک برسد

رحیم علی‌آبادی با بیان اینکه مدال‌های مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان در ترکیه نباید تیم ملی ایران را قانع کند گفت: لیاقت این تیمی که من در مسابقات جهانی استانبول دیدم کسب مدال‌های رنگارنگ بازی‌های المپیک است و امیدوارم در لندن طلسم چندین ساله کسب نشدن مدال کشتی فرنگی ایران شکسته شود.
علی آبادی دارنده‌ی مدال نقره‌ی بازی‌های المپیک 1972 مونیخ آلمان در گفت و گو با روابط عمومی فدراسیون کشتی با بیان این مطلب افزود: پیش از هر چیز لازم می‌دانم که موفقیت بزرگ کشتی فرنگی ایران در مسابقات جهانی ترکیه را به همه‌ی مردم ایران تبریک بگویم. این یک افتخار بزرگ برای ما بود و کسب عنوان سومی جهان برای ما با توجه به این شرایط پیش آمده عین کسب عنوان قهرمانی جهان بود. واقعا از کشتی‌های فرنگی‌کاران ایرانی در استانبول لذت بردم و از همین جا به محمد بنا اعلام می‌کنم که این موفقیت بزرگ نباید شما را قانع کند چراکه لیاقت او و تیمش قهرمانی در المپیک لندن است.
وی ادامه داد: مدال‌ بازی‌های المپیک با هیچ چیز دیگر قابل مقایسه نیست و هرکسی به مدال ‌های المپیک برسد نام خود را برای همیشه در ویترین افتخارات جهان به ثبت می‌رساند.
علی‌آبادی با بیان اینکه با این همه هزینه‌ای که فدراسیون کشتی کرده بی‌انصافی است که ما در المپیک به نتیجه‌ی دلخواه نرسیم تصریح کرد: در شأن کشتی ایران نیست که مدال آور جهانی آن بگوید که پس از المپیک لندن دیگر کشتی نمی‌گیرد. مسئولان ورزش کشور باید از خود سئوال کنند که چه اتفاقی برای کشتی‌گیر ما رخ داده است که پس از کسب اولین مدال طلای جهانی خود و در اوج دوران جوانی دم از خداحافظی از کشتی برای همیشه می‌زند. ما اگر از کشتی و ملی‌پوشان آن انتظار مدال‌های خوشرنگ المپیک را داریم باید هزینه‌های آن را نیز پرداخت کنیم. به هرحال امیدوارم مسئولان وزارت ورزش و کمیته‌ی ملی المپیک از فدراسیون کشتی حمایت مالی کافی را داشته باشند تا این فدراسیون بتواند در شرایط بهتری از تیم‌های ملی خود پشتیبانی کند.
این پیشکسوت کشتی فرنگی ایران در پایان خاطرنشان کرد: تا المپیک کمتر از یک سال فرصت باقی است و باید قدر لحظه به لحظه آن را دانست فدراسیون کشتی به تنهایی نمی تواند جور کشتی ایران را بکشد و در این راه مسئولان ورزشی و حتی سیاسی کشور باید به فکر راه‌هایی برای حمایت از این مجموعه باشند.

©2011 . All Rights Reserved