گفتگو
شماره : 26896
۱۱:۱۹ ۱۳۹۰/۷/۵
مربی سازنده کشتی فرنگی استان کرمانشاه: امیدوارم بنا به قربانی یک فرصت دیگر بدهد

تیم ملی کشتی فرنگی ایران می‌تواند قهرمان المپیک شود

تورج مهری با بیان اینکه امیدوار است محمد بنا با منش پدرانه‌ی خود به محمد قربانی فرصت بدهد تا دوباره در اردوهای تیم ملی حضور پیدا کند گفت: بابک و محمد قربانی تمرینات خود را آغاز کرده‌اند و به لحاظ شرایط روحی و روانی به مرور در حال بازگشت به شرایط عادی خود هستند.
مهری مربی سازنده‌ی کشتی فرنگی استان کرمانشاه در گفت و گو با روابط عمومی فدراسیون کشتی با بیان این مطلب افزود: پس از آن اتفاقاتی که برای بابک قربانی رخ داد محمد قربانی نیز تحت تأثیر قرار گرفت این دو کشتی‌گیر که از سرمایه‌های اصلی کشتی فرنگی ایران به حساب می‌آیند یک شبه به این جا نرسیده‌اند که ما بخواهیم آن‌ها را به یکباره از دست بدهیم.

وی ادامه داد: بابک به تمامی مقدسات خود سوگند می‌خورد که به غیر از مکمل‌های معمولی که هیچ منع دوپینگی ندارد مواد دیگری مصرف نکرده است. به هرحال این امکان وجود دارد که از طریق همین مکمل‌های معمولی این اتفاق رخ داده باشد. محمد نیز پس از آن اتفاق که برای برادرش افتاد بسیار تحت تأثیر قرار گرفت و همین باعث شده تا دیگر نتواند در اردوها حضور پیدا کند.
مهری تصریح کرد: هردوی این کشتی‌گیران بارها به خود من گفته‌اند که محمد بنا همواره و در هر شرایطی پشتیبان آن‌ها بوده است و من نیز امیدوارم بنا با رفتار و منش پدرانه‌اش این بار نیز شرایطی را فراهم کند تا حداقل محمد قربانی بتواند بار دیگر در اردوهای تیم ملی حضور پیدا کند.
وی با بیان اینکه برای المپیک لندن مربیان تیم ملی مطمئنا از تمام ظرفیت‌های کشتی فرنگی کشور استفاده خواهند کرد تصریح کرد: من وقتی که بشیر باباجان‌زاده به مدال برنز جهانی رسید واقعا با تمام وجود برای تداوم این موفقیت‌های او دعا کردم و امیدوارم بازهم در این وزن برای کشور افتخارآفرینی کند. به هرحال نگاه ما ملی است و به هیچ وجه نباید به شخص  توجه کنیم. نمی‌گویم که محمد قربانی بهترین 120 کیلوگرم ایران است ولی برای مسابقاتی مثل المپیک مطمئنا کادر فنی بهترین شرایط رقابتی را برای همه مدعیان فراهم می‌کنند تا از میان آن‌ها آماده‌ترین فرد را انتخاب کند.
این مربی سازنده‌ی کشتی فرنگی کرمانشاه در پایان خاطرنشان کرد: تیم ملی کشتی فرنگی ایران در مسابقات جهانی استانبول بخشی از توان و قدرت خود را به همه‌ی جهانیان نشان داد اگر محرومیت‌های دو فرنگی‌کار ما کوتاه باشد و مهره‌هایی همچون سوریان و چند تن دیگر در بهترین شرایط خود باشند به جرأت می‌گویم که تیم ملی ایران قهرمان المپیک خواهد بود البته به شرط آنکه در این مدت باقی‌مانده تا المپیک نیز مسئولان وزارت ورزش و جوانان و همچنین کمیته ملی المپیک با تمام توان از فدراسیون کشتی حمایت‌های لازم را بعمل آورند.

 

©2011 . All Rights Reserved