اخبار منتخب
شماره : 26394
۱۱:۴ ۱۳۹۰/۵/۲۴
دکتر طاهری:
به رعایت حقوق ورزشکاران ملزم هستیم/فدراسیون کشتی از این پس مجازات‌های بیشتری در نظر می‌گیرد

رییس کمیته پزشکی فدراسیون کشتی گفت: فدراسیون کشتی در رعایت حقوق ورزشکاران ملزم بوده است و اتهام حقوقی و گمانه‌زنی در مسائلی مانند دوپینگ از سوی برخی رسانه ها صحیح نیست.

دکتر علی طاهری رییس کمیته پزشکی فدراسیون کشتی در گفت و گو با روابط عمومی فدراسیون کشتی با بیان این مطلب افزود: ورزشکاران باید در رقابت‌های مختلف و یا خارج از مسابقات آمادگی تست دوپینگ را داشته باشند.

وی ادامه داد: اگر نمونه تست اولیه ورزشکاری نیز مثبت باشد نیاز به کار تخصصی دارد که در میان استدلالات پزشکی و یا درخواست نمونه B وجود دارد ولی در نهایت فدراسیون در صورت صدور رأی نهایی مخفی‌کاری نکرده و با جدیت برخورد می‌کند.


طاهری در مورد برگزاری جلسه دیروز با ورزشکاری که در رقابت‌های کشتی فرنگی جوانان جهان نمونه‌ی اولیه وی مشکوک اعلام شده است خاطرنشان کرد: وی در این زمینه دلایل پزشکی خود را بیان و اعلام کرده بدلیل مصدومیت از ناحیه زانو از دارو با مجوز پزشک استفاده کرده و ما نیز در این زمینه بزودی استدلالات خود را به فیلا اعلام کرده و فدراسیون جهانی در آینده رأی نهایی خود را صادر می‌کند.


وی در پایان خاطرنشان کرد: در جلسه دیروز همچنین مقرر شد فدراسیون کشتی از این پس برای ورزشکارانی که تخلف آنها در زمینه دوپینگ قطعی شود مجازات‌های بیشتری را علاوه بر مجازات‌های بین‌المللی درنظر بگیرد.

©2011 . All Rights Reserved