اخبار منتخب
شماره : 26036
۱۶:۳۸ ۱۳۹۰/۴/۲۸
دکتر طاهری:
فدراسیون در بحث سلامت و پاک بودن ورزشکاران پیشقدم بوده است/بهترین تصمیم را می‌گیریم

 

رییس کمیته پزشکی فدراسیون کشتی گفت: فدراسیون کشتی در مبارزه با دوپینگ، تأیید سلامت و پاک بودن ورزشکاران در جنبه قهرمانی پیشقدم بوده است.

دکتر طاهری رییس کمیته پزشکی فدراسیون کشتی در گفت و گو با روابط عمومی فدراسیون کشتی با بیان این مطلب افزود: بحث و نظارت جدی و مستمر در قضیه دوپینگ در تمامی تورنمنت‌های بین‌المللی در برنامه کار ما قرار دارد و در این میان بیشترین نفرات تیم‌های ایرانی در رشته کشتی بوده‌اند که همیشه نتایج تست آنها منفی بوده است.
وی ادامه داد: یکی از سیاست‌های فدراسیون اطلاع‌رسانی با برگزاری کلاس‌های آموزشی و در کنار آن بحث تغذیه و استفاده از مکمل‌های مجاز برای مدیریت وزن و بحث‌های دیگر است و به جرأت می‌توانم بگویم فدراسیون کشتی جزء معدود فدراسیون‌هایی بوده است که در این زمینه همیشه فعال است.
طاهری تصریح کرد: بحث نمونه‌گیری خارج از مسابقات سیاست فدراسیون است و این حتی شامل حریفان تمرینی است.
وی تأکید کرد: در خارج از مسابقات بر پایه اصول و قوانین نمونه‌گیری‌های با پیشنهاد ما توسط فیلا، وادا، IDTN و فدراسیون پزشکی ورزشی صورت گرفته و فدراسیون کشتی در این زمینه جدی است.
طاهری در مورد بحث صورت گرفته در مورد نمونه‌های گرفته شده از برخی کشتی‌گیران اظهار داشت: چندی قبل با پیشنهاد ما چند تست خارج از مسابقات توسط افسران وادا صورت گرفته است که در میان برخی از موارد دارویی و درمانی مشاهده شده است، که در این زمینه از ما استعلام شده است تا در صورت موارد پزشکی به تأییدمان برسد که البته این نتیجه تست A است و طبق قانون میتوان درخواست نمونه B داد.
وی در پایان با اشاره به اینکه اسامی توسط کد به ما اعلام شده است بنابراین نام بردن از کشتی گیر خاصی در این زمینه صحیح نیست، خاطرنشان کرد: فدراسیون کشتی در بحث راستگویی و مبارزه با دوپینگ پیشقدم و جدی است و با توجه به مسابقات مهم پیش رو از جمله رقابت‌های جهانی و المپیک ما ورزشکارانی می‌خواهیم که عاری از آلودگی باشد و این پیام فدراسیون کشتی به ورزشکاران رشته کشتی است و در نهایت ما در اینمورد بهترین تصمیم را می‌گیریم.

 

©2011 . All Rights Reserved