گفتگو
شماره : 25976
۱۰:۵۰ ۱۳۹۰/۴/۲۱
تورج مهری: کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی برای انتخاب نهایی کار سختی دارد

بابک قربانی در باکو کار را تمام کرد

تورج مهری با بیان اینکه مسابقات جام جایزه بزرگ باکو به مربیان تیم ملی کشتی فرنگی این امکان را داد تا با آگاهی بیشتری ملی‌پوشان خود را انتخاب کنند گفت: هرچند کار بسیار سختی است ولی امیدوارم در نهایت کسانی انتخاب شوند که بتوانند به طور حتم برای کشورمان در ترکیه به مدال برسند.
مهری مربی سازنده‌ی کشتی فرنگی استان کرمانشاه در گفت و گو با روابط عمومی فدراسیون کشتی با بیان این مطلب افزود: تمام فرنگی‌کارانی که به باکو رفتند عملکرد کاملا روشنی داشتند و هیچ ابهامی در کشتی‌های آن‌ها نبود. فقط بشیر باباجان‌زاده کمی با مشکل مواجه شد که با توجه به شرایط این تصمیم مربیان کاملا منطقی بود. در وزن 55 کیلوگرم حاجی‌پور باید بیشتر از این‌ها تلاش کند. اگر او می‌خواهد جایگزین مناسبی برای سوریان باشد باید در تمرینات خود دست به یک انقلاب بزند.
وی ادامه داد: در وزن 60 کیلوگرم جاسم امیری با توجه به اینکه پس از دوران مصدومیتش دوباره به تیم ملی راه پیدا کرده به نظر من عملکرد قابل قبولی داشته است. در 66 کیلوگرم علی محمدی هرچند کشتی‌گیر با اخلاق و بسیار خوبی است اما فکر می‌کنم که باید رفته رفته جای خود را به جوان‌تر ها بدهد. افشین بیابانگرد نیز هرچند به فینال رسید ولی در کشتی آخر نشان داد که هنوز برخی بی‌دقتی‌ها را دارد. در 74 کیلوگرم هادی علیزاده جوان آینده‌داری است ولی در آینده‌ی نزدیک سیر صعودی بیشتری خواهد داشت.
وی افزود: اما در وزن 84 کیلوگرم شرایط به گونه‌ای پیش رفت که کمتر کسی فکر آن را می‌کرد. اخلاقی واقعا جسورانه کشتی گرفت و نشان داد که لیاقت‌های بسیاری دارد. اخباری هنوز در حد و اندازه‌های اخلاقی و یا نعمت‌پور نیست و باید بیشتر تلاش کند.
مربی سازنده‌ی برادران قربانی در ادامه تصریح کرد: اما در وزن 96 کیلوگرم فکر می‌کنم بابک قربانی کار را تمام کرد. هرچند این مدال به تنهایی وی را به دوبنده‌ی تیم ملی نمی‌رساند و او باید تا آخرین روزهای اردو تلاش کند ولی حداقل مربیان تیم ملی را به این نتیجه رساند که برای انتخاب نهایی ملی‌پوش وزن 96 کیلوگرم یک مسابقه‌ی مستقیم بین قربانی و علی‌اکبری برگزار کنند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: در وزن 120 کیلوگرم بشیر باباجان‌زاده کشتی‌گیر بسیار خوبی است و شاید اگر این اتفاق و قرعه به او نمی‌خورد وی می‌توانست به طور حتم در باکو مدال بگیرد ولی من هنوز هم معتقدم که اگر محمد قربانی شرایط نسبتا خوبی داشته باشد او با 60 درصد از آمادگی می‌تواند هر کشتی‌گیر سنگین‌وزنی را در ایران شکست دهد.

 

©2011 . All Rights Reserved