گفتگو
شماره : 25972
۱۰:۲ ۱۳۹۰/۴/۲۱
رحیم علی‌آبادی: تورنمنت باکو به کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی آگاهی بیشتری داد

مسئولان ورزش به کشتی اهمیت بدهند

رحیم علی‌آبادی با بیان اینکه نتایج تورنمنت جام جایزه بزرگ باکو به محمد بنا و مربیانش کمک خواهد کرد تا با آگاهی بیشتری نفرات اصلی مسابقات قهرمانی جهان را انتخاب کند گفت: کسب مدال در این تورنمنت‌ها مهم نیست بلکه مهم اطلاعاتی است که مربیان از کشتی‌گیران خود پیدا می‌کنند.
علی‌آبادی دارنده‌ی مدال نقره کشتی فرنگی المپیک مونیخ آلمان در گفت و گو با روابط عمومی فدراسیون کشتی با بیان این مطلب افزود: به اعتقاد من نتایج این مسابقات چندان مهم نیست، آن چیزی که اهمیت دارد نحوه‌ی کشتی گرفتن فرنگی‌‌کاران است. به هرحال همه‌ی ما می‌دانیم که این تورنمنت‌ها با دو کیلوگرم ارفاق وزن انجام می‌شود پس این امکان وجود دارد که اگر یک کشتی‌گیر که در این مسابقات به مدال طلا رسیده است نتواند وقتی که در سر وزن قانونی خود حاضر شد بازهم این مدال را کسب کند.
وی ادامه داد: من خودم به شخصه به مسابقات انتخابی داخلی آن هم سر وزن قانونی اعتقاد دارم ولی چون مربیان تیم ملی از این روش چند سالی است که نتیجه می‌گیرند فدراسیون هم از این تصمیم آن‌ها حمایت می‌کنند.
علی‌آبادی تصریح کرد: برگزاری مسابقات انتخابی سر وزن قانونی آن هم سالی یکبار به جایی بر نمی‌خورد.
وی با بیان اینکه محمد بنا و دستیارانش در نهایت بهترین تصمیم را برای مسابقات جهانی ترکیه خواهند گرفت تاکید کرد: کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی از مربیان باهوش و کاردانی تشکیل شده است که کار خود را خوب بلد هستند هریک از ما امکان دارد نظراتی داشته باشیم ولی مربیان تیم ملی نیز با نوع نگاه خاص خود تاکنون توانسته‌اند به نتایج بسیار خوبی برسند من از صمیم قلب برای آ‌ن‌ها آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم در مسابقات قهرمانی جهان ترکیه تیم ملی کشتی فرنگی کشورم به مقام قهرمانی جهان دست پیدا کند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: البته برای رسیدن به این موفقیت، فدراسیون کشتی کار بسیار سختی دارد مسیر قهرمانی برای تیم‌های ملی کشتی فرنگی ما بسیار ناهموار شده است چراکه مسئولان ورزش کشور تاکنون چندان اهمیتی به مسائل مختلف کشتی نداشته‌اند. در این شرایط فدراسیون کشتی نیازمند حمایت‌های مالی است و اگر این حمایت‌ها انجام نشود و یا دیر انجام شود پس از مسابقات هیچ یک از آن‌ها حق بازخواست از فدراسیون را نخواهند داشت.

©2011 . All Rights Reserved