اخبار منتخب
شماره : 25530
۱۸:۳۳ ۱۳۹۰/۳/۱۱
محمد بنا:
دغدغه من اهتزاز پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران در لندن است/ نمی‌خواهم تیمم را در المپیک تنها بگذارم/شاگرد آقا صنعت هستم

 

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی گفت: دو سال و نیم است که برای این تیم زحمت می‌کشم و تمام دغدغه من اهتزاز پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران در بازی‌های المپیک 2012 لندن است.

محمد بنا سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در گفت و گو با روابط عمومی فدراسیون کشتی با بیان این مطلب افزود: قصد داشتم پس از بازی‌های آسیایی از کشتی بروم زیرا دغدغه کشتی را داشتم اما بهرحال راهی جام جهانی بلاروس شدیم و آنجا برای دومین بار قهرمان جهان شدیم.
وی ادامه داد: در این مورد بارها در صحبت با رسانه‌ها و صدا و سیما مسائل و مشکلات را بیان کرده‌ام و وقتی مسائل مختلفی مانند کمبود بودجه پیش می‌آید مسائل اینچنینی رخ می‌دهد زیرا کشتی‌گیران نیز از من انتظاراتی دارند.
بنا تصریح کرد: من دنبال شهرت و منافع خودم نیستم دو سال و نیم است برای این تیم زحمت کشیده‌ام و نمی‌خواهم در نقطه اوج یعنی مسابقات جهانی و المپیک تیمم را تنها بگذارم.
وی تأکید کرد: حرف من این است که کره جنوبی و ژاپن که در آسیا به اندازه ما در رشته آزاد قهرمان نشده‌اند در المپیک مدال‌های بیشتری کسب کرده‌اند و این نشان می‌دهد کسب مدال در المپیک کار سختی است.
بنا در ادامه اظهار داشت: تیم کشتی فرنگی ایران در صورت فراهم شدن شرایط این شانس را دارد که قهرمان دنیا شود این به شرطی است که در 3 تا 4 ماه آینده امکانات لازم فراهم شود من دغدغه المپیک را دارم و نمی‌خواهم مسئله پکن تکرار شود زیرا کشتی فرنگی می‌تواند در المپیک صاحب مدال شود.
وی در مورد دغدغه‌های خود خاطرنشان کرد: برگزاری اردوهای متنوع و مسائلی از این جمله مانند مسائل مالی مربیان و کشتی‌گیران دغدغه من است که در این زمینه نیز فدراسیون کشتی باید بودجه داشته باشد تا خواسته‌های مرا برآورده کند.
بنا ادامه داد: یک وجب از خاک ایران را به هیچ کجای دنیا نمی‌دهم و هیچ پیشنهاد کشور خارجی را هرگز قبول نمی‌کنم.
وی در مورد عملکرد تیم در رقابت‌های آسیایی اظهار داشت: تیمی که راهی ازبکستان شد یک تیم بی‌تجربه بود قرار بود من به آمریکا بروم ولی بخاطر اینکه مسئله کوچینگ این تیم مسئله مهمی بود منصرف شدم چون من مسئال داوری را به خوبی می‌دانم و هیچ کس نمی‌تواند سر من را کلاه بگذارد.
بنا ادامه داد: عملکرد کشتی‌گیران در ازبکستان ایده‌ال و عالی بود و کشتی‌گیران جوان من  بهترین نتیجه را کسب کردند ضمن اینکه پاپی و حاجی‌پور نیز اگر همراه با این کشتی‌گیران به میدان می‌رفتند می‌توانستند صاحب مدال طلا شوند و این افراد نشان دادند ما در کشتی فرنگی پشتوانه داریم.
بنا در مورد برنامه‌های آتی تیم ملی کشتی فرنگی گفت: در پایان هفته آینده در صورت صدور روادید با 8 کشتی‌گیر راهی گرجستان می‌شویم در این مسابقات سوریان، نوروزی و عبدولی در یک وزن بالاتر به میدان می‌روند زیرا مجبور نباشند وزن زیاد کم کنند و این بهترین تورنمنت برای آن‌ها قبل جهانی است و در کنار آن چند کشتی‌گیر جوان نیز راهی این مسابقات می‌شوند.
وی ادامه داد: پس از گرجستان اردوی ما از 30 خردادماه و با موافقت فدراسیون کشتی در مجموعه انقلاب آغاز می‌شود و از این پس اردوهای ما در این محل برگزار خواهد شد.
بنا تصریح کرد: حضور در جام جایزه بزرگ آذربایجان برنامه بعدی ما است که چند کشتی‌گیر دیگر مثلا در وزن 96 کیلوگرم را محک می‌زنیم و در نهایت قرار است در جام پیت لاسینسکی لهستان شرکت کنیم.
وی تأکید کرد: قرار است در صورت فراهم شدن شرایط قبل از جام لهستان اردویی با حضور 14 کشتی‌گیر و به مدت دو هفته در این کشور برگزار کنیم و 7 کشتی‌گیر ما که بیشتر نفرات دوم ما هستند در این رقابت‌ها شرکت می‌کنند و ترکیب نهایی ما تا پیش از این مسابقات مشخص می‌شود.
بنا ادامه داد: چهار مرحله اردو پیش از رقابت‌های جهانی ترکیه را پیش رو داریم و در نهایت می‌توانیم به جز یکی دو وزن سهمیه کامل المپیک را کسب کنیم و قول می‌دهم در نهایت با سهمیه کامل راهی لندن شویم.
وی تصریح کرد: هدف شرکت داشتن در المپیک نیست بلکه کسب مدال است چرا باید فرانسه پس از روسیه در المپیک پکن دوم شود این مسئله با توجه به پتانسیل موجود جایگاه ما است در صورتی که شرایط لازم فراهم شود، من خودم تجربه حضور در این رویداد را ندارم ولی سختی ها را می دانم.
بنا در مورد جلسه‌های خود با صنعتکاران و یزدانی خرم اظهار داشت: در این جلسه مسئولان فدراسیون از من خواستند صبر داشته باشم تا شرایط فراهم شود بهرحال دست فدراسیون نیز بسته است و بار دیگر می‌گویم هدف ما اهتزاز پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران در المپیک لندن است و نه چیز دیگر.
وی ادامه داد: از تمام کشتی‌گیران و مربیان کشتی در سراسر کشور و تمام مسئولان که در این مدت با تماس‌ها و اظهارنظرها به من امیدواری دادند تشکر می‌کنم و می‌گویم خود را همواره مدیون محبت مردم ایران می‌دانم.
بنا تأکید کرد: من می‌گویم اگر در رشته‌های دیگر هزینه می‌شود در کشتی هم هزینه شود و اختصاص اعتبارات با توجه به مدال‌آوری آن رشته باشد.
بنا در مورد شایعاتی در مورد ناراحتی از بالا رفتن صنعتکاران در سکوی آسیایی اظهار داشت: این مسئله واقعا خنده‌دار بود این مسئله مربوط به قبل از آسیای ازبکستان و به خاطر دغدغه کشتی بود من شاگرد آقا صنعت هستم و این مسائل برایم اهمیتی ندارد.
وی در پایان با اشاره به اینکه اصلا خواسته‌ای برای خود ندارد خاطرنشان کرد: مسئولان فدراسیون قول دادند امکانات لازم را فراهم آورند ولی آن‌ها نیز باید حمایت شوند من قول می‌دهم اگر شرایط فراهم شود در المپیک لندن می‌توانیم چند مدال را کسب کنیم.

©2011 . All Rights Reserved