گفتگو
شماره : 25424
۹:۵۳ ۱۳۹۰/۳/۳
مربی سازنده‌ی کشتی فرنگی استان فارس: قهرمانی آسیا نشان داد که پشتوانه‌های خوبی داریم

در بحث پشتوانه‌سازی باید به فکر مربیان سازنده‌ هم بود

محمدعلی چمیانی با بیان اینکه نتایج مسابقات قهرمانی آسیا نشان داد که کشتی ایران از پشتوانه‌های خوبی برخوردار است گفت: نتایجی که در ازبکستان گرفتیم توسط تیم‌های دوم و سوم بدست آمد که همین برای ما یک افتخار بزرگ است.
مربی سازنده‌ی کشتی فرنگی استان فارس در گفت و گو با روابط عمومی فدراسیون کشتی با بیان این مطلب افزود: به اعتقاد من مسابقات درسطح متوسطی برگزار شد که البته حتی در این سطح هم تیم‌های کشتی فرنگی و آزاد ما نتایج خوبی گرفتند چراکه هر دو تیم با نفرات دوم و سوم خود در این مسابقات شرکت کرده بودند. در اوزان 55 و 60 کیلوگرم رقابت‌های کشتی فرنگی چون سطح سبک وزن‌های آسیا بسیار بالاست به خاطر آن هم فرنگی‌کاران ما نتوانستند به فینال برسند و به مدال برنز اکتفاء کردند. در سایر اوزان نیز مانتایج خوبی گرفتیم و این نتایج نشان داد که ما در تیم ملی پشتوانه‌های بسیار خوبی داریم.
وی ادامه داد: با این نتایج من فکر می‌کنم در مسابقات جهانی و المپیک نیز به نتایج خوبی خواهیم رسید.
چمیانی با بیان اینکه فدراسیون کشتی در بحث پشتوانه‌سازی باید به ارتقاء مربیان سازنده و حضور آن‌ها در کنار مربیان تیم ملی نیز توجه ویژه داشته باشد تصریح کرد: ما اگر می‌خواهیم که در آینده دور بازهم شاهد این اتفاقات خوب در ورزش کشتی باشیم باید به فکر ارتقاء دانش مربیان سازنده و توجه به آن ها نیز باشیم نباید در تیم‌های ملی ما فقط 4 تا 5 مربی ثابت وجود داشته باشد و سایر مربیان شانسی برای قرار گرفتن در کنار سرمربی تیم‌های ملی نداشته باشند.
چمیانی در پایان خاطرنشان کرد: ما به طور حتم با ادامه این راه در المپیک لندن شاهد موفقیت‌های خیره کننده‌ی کشتی خواهیم بود و اگر می‌خواهیم که در المپیک بعدی نیز این مسیر کماکان ادامه داشته باشد باید توجه جدی به وضعیت مربیان سازنده‌ی کشور داشته باشیم.

©2011 . All Rights Reserved