گفتگو
شماره : 25366
۱۰:۳۰ ۱۳۹۰/۲/۳۱
غلامرضا محمدی:هدف از شرکت در رقابتهای آسیایی پشتوانه سازی بود

برخی کشتی گیران انتظارات را برآورده نکردند
برنامه ما ایجاد رقابت مثبت است
لیاقت قهرمانی آسیا را داشتیم

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد گفت: هدف کشتی آزاد ایران از شرکت در رقابتهای آسیایی ازبکستان پشتوانه سازی و میدان دادن به جوانان بود.
غلامرضا محمدی سرمربی تیم ملی کشتی آزاد در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون کشتی با بیان این مطلب افزود: رقابتهای کشتی قهرمانی آسیا روزهای پنجشنبه و جمعه با حضور 19 کشور آسیایی در شهر تاشکند برگزار شد.
وی با اشاره به اینکه در این مسابقات بدنبال قهرمانی نبودیم ادامه داد: ما پیش از حضور در این مسابقات اعلام کردیم بدنبال نتیجه نیستیم و هدف ما از حضور در این مسابقات پشتوانه سازی و میدان دادن به جوانان است که به اهداف خود دست یافتیم.
دارنده دو مدال نقره جهان تصریح کرد: به جرات میتوانم بگویم که سطح این رقابتها در بعضی اوزان بالاتر از بازیهای آسیایی گوانگجو بود و بطور مثال احسان امینی که در وزن 84 کیلوگرم به مقام قهرمانی رسید سوخیف ازبک و عبدالسلام اف تاجیکستانی دارنده مدالهای جهان و المپیک را شکست داد.
محمدی تاکید کرد: در مجموع از عملکرد کشتی گیران جوان تیم ایران در این رقابتها راضی هستم البته برخی از ملی پوشان در حد انتظار ظاهر نشدند و انتظارات ما را برآورده نکردند.
وی اظهارداشت: بطور مثال حسین خانی اگر به مقام پنجم هم می رسید ما قهرمان می شدیم  وی اسیر حوادث کشتی شد بهرحال جوانان با شرکت در این مسابقات تجربه کسب می کنند و این درحالی بود که ازبکستانی ها با قدرت در این رقابتها شرکت کرده بودند و ما با این تفاسیر لیاقت قهرمانی را نیز داشتیم زیرا تنها با اختلاف دو امتیاز دوم شدیم.
دارنده دو مدال برنز در مورد انتقاداتی که قبل از المپیک وقت جوانگرایی نیست گفت: کشتی تا المپیک نیست و بعد از این مسابقات نیز جریان دارد و در سالهای گذشته به این امر توجه نشده است که ما در حال حاضر با کمبود پشتوانه روبرو هستیم.
وی ادامه داد: البته در حال حاضر با میدان دادن با جوانان شرایط روز به روز بهتر می شود و کشتی آزاد ایران کم کم به موقعیت مورد نظر ما نزدیک می شود.
دارنده مدال طلای جوانان جهان با اشاره به اینکه کاری به برخی انتقادات همیشگی ندارد اظهار داشت: در حال حاضر در کنار جوانان کشتی گیران با تجربه را نیز در اختیار داریم که برنامه ما ایجاد رقابت مثبت و انگیزه لازم برای کسب نتیجه در رقابتهای جهانی استانبول و المپیک لندن و داشتن پشتوانه های قابل اتکا برای آینده کشتی ایران است.
محمدی در پایان خاطر نشان کرد: ما با حمایت رئیس و نایب رئیس، تمامی مجموعه فدراسیون کشتی و کارشناسان واقعی کشتی در رقابتهای آسیایی جوانگرایی کردیم و به اهداف خود نیز دست یافتیم.
تیم ملی کشتی آزاد ایران که با ترکیبی از کشتی گیران جوان و آینده دار در رقابتهای قهرمانی آسیا در ازبکستان شرکت کرده بود با کسب یک مدال طلا و سه مدال نقره با اختلاف میلیمتری با تیم ازبکستان میزبان رقابتها که با قدرت در این مسابقات شرکت کرده بود به مقام دوم رسید.

 

©2011 . All Rights Reserved