گفتگو
شماره : 25280
۱۰:۴۲ ۱۳۹۰/۲/۲۴
رحیم علی‌آبادی: سعی کردم فوت کوزه‌گری‌ام را به فرنگی‌کاران انتقال دهم

فرنگی کاران نوجوان شهرستانی باید در هفته حداقل 6 جلسه تمرین کنند

رحیم علی‌آبادی با بیان اینکه در اردوی آمادگی تیم کشتی فرنگی نوجوانان استعدادهای بسیار خوبی نهفته است گفت: سعی کردم در آن مدت زمان کمی که در کنار فرنگی‌کاران و مربیان نوجوان بودم بخشی از شگردها و فوت کوزه‌گری خودم را به آن‌ها منتقل کنم.
این پیشکسوت کشتی فرنگی کشور و دارنده‌ی مدال نقره‌ی المپیک مونیخ آلمان در گفت و گو با روابط عمومی فدراسیون کشتی با بیان این مطلب افزود: بنا به دعوت محمدزاده روز پنج شنبه هفته گذشته از نزدیک شاهد تمرینات فرنگی‌کاران نوجوان بودم و در خلال تمرینات آن‌ها سعی کردم تا بخشی از شگردها و فوت کوزه‌گری‌هایی که در سال‌های قهرمانی به سختی آن‌ها را فرا گرفته بودم را در اختیار مربیان و فرنگی‌کاران نوجوان قرار بدهم.
وی ادامه داد: از اینکه می‌بینم آینده‌داران کشتی فرنگی ایران این چنین با استعداد هستند بسیار خوشحالم.
علی‌آبادی با بیان اینکه امروزه قدرت بدنی در کشتی‌ فرنگی جهان حرف اول را می‌زند تصریح کرد: اگر قدرت بدنی فرنگی‌کاران نوجوان ما در اوج باشد آنگاه این بالا بودن آمادگی فنی آن ها است که این فرنگی‌کاران را نسبت به سایر کشتی‌گیران خارجی متمایز می‌کند. آن‌ها از نظر فنی کشتی‌گیران خوب و مستعدی هستند و اگر برخی اشکالات خود را برطرف کنند می‌توانند در آینده نزدیک به کشتی‌گیران شش دانگی تبدیل شوند.
سرپرست سابق تیم ملی کشتی فرنگی تصریح کرد: فرنگی‌کاران ما از سنین پایه باید بتوانند در هفته حداقل 6 جلسه تمرین داشته باشند هم‌اکنون در رده‌ی نوجوانان گاها کشتی‌گیران ما سه جلسه در هفته تمرین می‌کنند و این کفاف آمادگی آن‌ها را نمی‌دهد. اردوهای تیم ملی در واقع برای این است تا کشتی‌گیران بیشتر سیقل بخورند نه اینکه مربیان تیم ملی مجبور باشند که همه چیز را از صفر شروع کنند.
وی در پایان خاطر نشان کرد: وقتی برای فرنگی‌کاران نوجوان تعریف می‌کردم که ما در آن زمان با چه شرایطی تمرین می‌کردیم آن‌ها بسیار متعجب می‌شدند واقعا در شرایط فعلی امکانات بسیار خوب شده است. یزدانی خرم تلاش بسیاری کرده که سطح اردوهای تیم ملی را بالا ببرد. به هرحال امیدوارم این صحبت‌ها و انتقال تجربیات در نهایت باعث ارتقاء نتایج این تیم در مسابقات قهرمانی آسیا و جهان شود.

©2011 . All Rights Reserved