گفتگو
شماره : 25251
۱۱:۳ ۱۳۹۰/۲/۲۱
علی اشکانی: سیاست‌های کادر فنی تیم ملی تغییر کرده است

اگر بازهم چهارم آسیا شویم اهمیتی ندارد

علی اشکانی با بیان اینکه سیاست‌های کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی در خصوص جوان‌گرایی در تیم ملی  نسبت به گذشته بسیار تغییر کرده است گفت: محمد بنا با پیشی گرفتن این سیاست بسیار خوب نشان داد که یک مربی به روز و حرفه‌ای است.
علی اشکانی ملی‌پوش سابق تیم کشتی فرنگی در گفت و گو با روابط عمومی فدراسیون کشتی با بیان این مطلب افزود: به اعتقاد من کارهای که مربیان تیم ملی انجام می‌دهند زیربنایی و اصولی است. آن‌ها سیاست جوان‌گرایی را در پیش گرفته‌اند تا تیم ملی کشتی فرنگی تا سال‌های دور باز هم در جهان حرف‌هایی برای گفتن داشته باشد البته تا چند سال گذشته شاید خود محمد بنا هم اعتقاد چندانی به این موضوع نداشت ولی شرایطی که برای تیم ملی در این سال‌ها به وجود آمد بنا را به این نتیجه رساند که با جدیت فراوان این مهم را پیگیری نمود.
وی ادامه داد: ما هم‌اکنون در آستانه‌ی مسابقات قهرمانی آسیا هستیم و ممکن است به خاطر جوان‌گرایی تیم ملی باز هم نتیجه‌ی چهارمی سال گذشته برای ما تکرار شود ولی به شخصه معتقدم که این نتایج اصلا اهمیتی ندارد و ما باید به فکر مسابقات جهانی و المپیک لندن باشیم.
دارنده مدال نقره جهان تصریح کرد: در حال حاضر نفرات سوم و چهارم تیم ملی نیز فاصله‌ی چندانی با نفرات اول و دوم ندارند در شرایط کنونی فقط باید سعی کنیم تا از نظر روحی و روانی آمادگی کشتی‌گیران را بالا ببریم.
وی با بیان اینکه از نظر فنی نفراتی که به تاشکند می‌روند با استعداد و آینده دار هستند در پایان خاطرنشان کرد: مگر امثال سوریان، علی‌اکبری، نوروزی و عبدولی تا چند سال می‌توانند برای ما افتخارآفرینی کنند. ما اگر به امثال حاجی‌پور، پاپی و بشیر باباجان‌زاده از هم‌اکنون توجه کنیم می‌توانیم همزمان دو یا سه تیم ملی داشته باشیم این کشتی‌گیران جوانی که به قهرمانی آسیا می‌روند اگر برخی ایرادات کوچک فنی خود را برطرف کنند مطمئنا به مهره‌های ثابت محمد بنا حتی در المپیک لندن تبدیل خواهند شد.

رقابتهای کشتی قهرمانی آسیا از روز 29 اردیبهشت ماه در شهر تاشکند آغاز می شود.

©2011 . All Rights Reserved