اخبار منتخب
شماره : 23826
۱۱:۴۹ ۱۳۸۹/۹/۲۱
محمد بنا:
در جام جهانی و قهرمانی آسیا از نیروهای جوان استفاده می‌کنیم/کشتی فرنگی به تمام استان‌های کشور نفوذ کرده است/رویای من المپیک لندن است

محمد بنا پس از پایان مسابقات قهرمانی کشور کشتی فرنگی بزرگسالان گفت: با توجه به کشتی‌گیران خوبی که در این مسابقات شناسایی کرده‌ایم تصمیم داریم تا برای مسابقات جام جهانی بلاروس و همچنین رقابت‌های قهرمانی آسیا در سال آینده بیشتر از نیروهای جوان و جویای نام استفاده کنیم.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان در گفت و گو با روابط عمومی فدراسیون کشتی در این رابطه اظهار کرد: توجه به جوانان و بسترسازی از جمله برنامه‌های کلانی است که من به آن توجه جدی دارم. در جریان مسابقات قهرمانی کشور ما شاهد کشتی‌های بسیار خوبی بودیم که همین باعث شد تا با ناصر نوربخش سرمربی تیم جوانان یک برنامه‌ریزی کلی برای حفظ این نیروها و بالا بردن سطح آن‌ها انجام دهیم. جمع‌بندی این جلسه‌ی دو نفره این بود که در صورت موافقت فدراسیون کشتی ما فرنگی‌کاران را به 3 رده‌ی سبک وزن، میان وزن و سنگین‌وزن تقسیم کنیم و در هر مقطع زمانی برای هریک اردوهای جداگانه‌ای را داشته باشیم. در این اردوها نیز سعی می‌شود تا فرنگی‌کاران را به لحاظ تکنیکی و تاکتیکی بازیابی کنیم و در سطح تیم‌ ملی بزرگسالان به آن‌ها آموزش‌های لازم را ارائه دهیم.
وی افزود: البته این برنامه‌ریزی هنوز قطعی نیست و نیاز به موافقت فدراسیون و در اختیار گذاشتن امکانات لازم دارد فدراسیون کشتی در شرایط فعلی نیاز به حمایت دارد و اگر از نظر بودجه در مضیقه باشد نمی‌توانیم این طرح‌ها را عمل کنیم.
محمد بنا با بیان اینکه به عنوان سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان از سطح مسابقات قهرمانی کشور شیراز راضی بوده است تصریح کرد: به اعتقاد من و تمام کسانی که مسابقات را از نزدیک دیدند سطح این دوره از رقابت‌ها نسبت به گذشته بسیار بالاتر بود ما از دور اول مسابقات شاهد کشتی‌های جذاب و دیدنی بودیم و این روند تا فینال تمام اوزان ادامه داشت به اعتقاد من سطح این رقابت‌ها نشان داد که کشتی فرنگی به تمام استان‌های کشور نفوذ کرده است و حالا حتی استان‌های گمنام دیروز نیز خواستار قرار گرفتن در بین 5 تیم برتر کشتی فرنگی کشور هستند. برخی از این مسابقات ایراد گرفته‌اند که چرا بطور مثال استان هرمزگان از کشتی‌گیر استان دیگر استفاده کرده است؟! اما این را نمی‌بینند که همین هرمزگان وقتی که می‌آید و بین 6 تیم برتر مسابقات قرار می‌گیرد برای سال‌های بعد تمام مسئولان استان کمک می‌کنند تا این استان با کشتی‌گیران بومی خود در رده‌های بالاتر قرار بگیرند.
سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی گفت: در این مسابقات توکلیان در 55 کیلوگرم کشتی‌های بسیار زیبایی را گرفت البته در این وزن ما چهره‌های دیگری را نیز شناسایی کرده‌ایم که به موقع به تیم ملی دعوت خواهیم کرد در 60 کیلوگرم نیز حمید زارع برگشت خوبی را داشته است و اگر بتواند بازهم شایستگی‌های خود را نشان دهد می‌توان روی او حساب کرد. در 66 کیلوگرم علی محمدی نیز خوب بالا آمد و نشان داد که خود را برای روزهای سخت آماده کرده است البته مهدی زیدوند نیز در این وزن بسیار خوب بود او از جوانان به بزرگسالان آمده است و در شیراز نیز تمام مدعیان خود را از پیش روی برداشت. در 74 کیلوگرم میلاد خسروی به نظر من یک جهش بزرگ داشته است او در یک سال گذشته خودش را با وجود تمام مدعیان بالا کشیده و حالا هم حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد در 84 کیلوگرم هم مجتبی کریم‌فر خوب بود و در 96 کیلوگرم نیز مهدی عسگری‌زاده واقعا با اقتدار قهرمان شد. در 120 کیلوگرم بشیر باباجان‌زاده و امیر قاسمی در سرگروهی با یکدیگر مبارزه کردند و فقط به خاطر قرعه مناسب بود که بشیر توانست بالا بیاید و الا این دو کشتی‌گیر از هر لحاظ با هم برابر هستند.
وی افزود: به خاطر برگزاری مسابقات لیگ برتر کشتی فرنگی ما تا مسابقات جام جهانی نمی‌توانیم اردوی متمرکزی داشته باشیم به همین خاطر از مجموع مسابقات قهرمانی کشور، انتخابی جام یادگار امام (ره) و خود مسابقات جام یادگار امام (ره) بهترین نفرات را برای مسابقات جام جهانی و حتی مسابقات قهرمانی آسیا در سال آینده انتخاب خواهیم کرد. ما سال قبل در مسابقات جام جهانی قهرمان شدیم و مسابقات جام جهانی بلاروس امسال برای ما حائز اهمیت است. در واقع با نگاه مثبتی به دنبال این مسابقات خواهیم بود و سعی می‌کنیم در این رقابت‌های پیش رو بیشتر از پشتوانه‌ها و نیروهای جوان و جویای نام استفاده کنیم.
محمد بنا با تأکید بر اینکه قوی‌ترین تیم کشتی فرنگی ایران باید راهی مسابقات قهرمانی جهان در استانبول شود گفت: المپیک لندن نزدیک است و ما تا قبل از آن باید به اهداف از پیش تعیین‌شده‌ی خود برسیم. در این چند سال گذشته همه با روش کار من آشنا شده‌اند و می‌دانند که برای هر مسابقه یک انتخابی جداگانه نمی‌گذارم و دیگر این طور نیست که ما در طول سال برای هر مسابقه‌ای یک رقابت انتخابی برگزار کنیم. ما موجودیت کشتی فرنگی در رده‌ی بزرگسالان را می‌شناسیم و برای همین جام جهانی بلاروس و مسابقات قهرمانی آسیا و رقابت‌های قهرمانی کشور سه مسابقه مهم بود. در ماه‌های بعد هم انتخابی جام یادگار امام (ره) و خود جام یادگار امام (ره) را پیش رو داریم و همین مسابقات برای ما حکم انتخابی تیم ملی را دارد.
سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در پایان اظهار کرد: خوشحالم که کشتی فرنگی روز به روز در حال پیشرفت بیشتر و نفوذ در تمام شهرها و استان‌های کشور است این موضوع به من انرژی خاصی می‌دهد. رویای من المپیک لندن است ولی تا قبل از آن باید کارهای نیمه تمام خود را تمام کنیم.

©2011 . All Rights Reserved