اخبار منتخب
شماره : 23696
۱۰:۵۳ ۱۳۸۹/۹/۷
بازی‌های آسیایی گوانگجو
کشتی بیشترین مدال کاروان ورزشی ایران را بدست آورد/کسب بیشترین مدال طلا توسط کشتی‌گیران

کشتی بیشترین مدال کاروان ورزشی ایران را در شانزدهمین دوره بازی‌های آسیایی گوانگجو را بدست آورد و در کنار آن بیشترین مدال طلا نیز به تیم‌های ملی کشتی ایران در این رقابت‌ها تعلق گرفت.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی کشورمان در مجموع در بازی‌های آسیایی گوانگجو صاحب 7 مدال طلا، 1 مدال نقره و 2 مدال برنز شدند که این تعداد مدال بیشترین تعداد مدال و البته بیشترین تعداد مدال طلا در بین تیم‌های کاروان اعزامی ایران به شانزدهمین دوره بازی‌های آسیایی بود.
فرنگی‌کاران کشورمان در این رقابت‌ها با کسب 4 مدال طلا و 1 مدال برنز بیشترین تعداد مدال پس از انقلاب اسلامی در این رقابت‌ها را کسب کرده و دو مدال طلای سوخته‌سرایی و سبزعلی در سنگین وزن را به 6 مدال طلا افزایش دادند و برای اولین بار نیز پس از بازی‌های آسیایی 1974 تهران به مقام قهرمانی این رقابت‌ها دست پیدا کردند تا چند رکورد جدید را به نام خود ثبت کنند.
امید نوروزی، سعید عبدولی، طالب نعمت‌پور و بابک قربانی مردان طلایی و فرشاد علیزاده مرد برنزی‌ کشتی فرنگی بودند.
همچنین در رشته‌ی کشتی آزاد نیز صادق گودرزی، جمال میرزایی و رضا یزدانی به مدال طلا دست یافتند و مهدی تقوی و فردین معصومی به ترتیب تک مدال‌های نقره و برنز این تیم را بدست آورد.
در پایان این رقابت‌ها تیم‌های ملی کشتی ایران که در دوره گذشته در بازی‌های آسیایی دوحه صاحب 4 مدال طلا، 5 مدال نقره و یک مدال برنز شده بودند در این مسابقات 7 مدال طلا، 1 نقره و 2 برنز کسب کردند تا نسبت به دوره‌ی گذشته‌ی بازی‌ها سه مدال طلای بیشتر کسب کنند.
رقابت‌های کشتی آزاد و فرنگی بازی‌های آسیایی روزهای 30 آبان تا 5 آذرماه در سالن هواگنگ گوانگجو برگزار شد.

 


©2011 . All Rights Reserved