اخبار منتخب
شماره : 23689
۱۱:۵۹ ۱۳۸۹/۹/۶
شانزدهمین دوره بازیهای آسیایی
کشتی مدالهای طلای قزاقها را در گوانگجو ربود/پیروزی در پنج نبرد طلایی/ کشتی بلای جان قزاقستانی ها

کاروان ورزشی ایران در بازیهای آسیایی گوانگجو با کسب 20 مدال طلا به مقام چهارم این رقابتها دست یافت و در این میان اعضای تیمهای ملی کشتی پنج مدال طلا را از چنگ قزاقها در آوردند، تا این تیم نتواند جایگاه چهارمی کاروان ورزشی ایران را به خطر بیاندازند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، بازی‌های آسیایی گوانگجو در حالی با مقام چهارمی کاروان ورزشی ایران به پایان رسید که تیم‌های کشتی آزاد و فرنگی با کسب 7 مدال طلا بیش از یک سوم  طلا ها را از 20 مدال طلای کاروان ورزشی ایران به خود اختصاص دادند. این در حالی بود که تیم قزاقستان که در دوره‌ی پیشین با کسب 23 مدال طلا به مقام چهارم دست یافته بود، در این دوره با 18 مدال به کار خود پایان داد.


در حالی که  قزاق‌ها  روی مدال‌های طلای خود در کشتی آزاد و فرنگی سرمایه‌گذاری بسیاری کرده بودند اما  کشتی‌گیران دلاور کشورمان در 5 دور مانع از حضور کشتی‌گیران این کشور در دیدار پایانی شدند  و این موفقیت تأثیر بسزایی در کسب مقام چهارمی کاروان ورزش ایران در بازی‌های آسیایی گوانگجو داشت.


بر این اساس در 66 کیلوگرم کشتی آزاد مهدی تقوی در دور اول اسپریدینوف قزاق نفر سوم جهان  را شکست داد تا وی از کسب مدال طلا بماند. در وزن  84 کیلوگرم جمال میرزایی در دیدار نیمه نهایی بایداشوف از قزاقستان را شکست داد تا این کشتی‌گیر نیز از راه‌یابی به دیدار پایانی باز ماند. در وزن 96 کیلوگرم رضا یزدانی در دور دوم با اقتدار تیموراز تگی‌یف نایب قهرمان المپیک از قزاقستان را با ناجوانمردی این کشتی گیر  شکست داد تا این قهرمان نیز نتواند صاحب مدال طلا شود. در کشتی فرنگی و در وزن 66  کیلوگرم سعید عبدولی در دیدار فینال دارخان بایاخمتوف قزاقستانی را با اقتدار شکست داد و صاحب مدال طلا شد و در وزن 96 کیلوگرم نیز بابک قربانی در دیدار فینال آست مامبتوف قزاق را شکست داد و وی نیز قزاق‌ها را از کسب مدال طلای دیگر در کشتی بی نصیب گذاشت.


قزاقستانی که برخی نیروهای توانمند خود را به رقابتهای جهانی نبرده بودند تا در بازیهای آسیایی نتیجه خوبی را کسب کنند تا حدی تسلیم کشتی گیران ایرانی شدند که با مسائل پشت پرده امیر علی اکبری کشتی گیر فرنگی کار وزن 120 کیلوگرم  را از کسب مدال طلا دور کردند تا بالاخره آنها نیز از کسب یک مدال طلا در رقابتهای آزاد وفرنگی باز نمانند.


رقابتهای کشتی آزاد و فرنگی بازیهای آسیایی گوانگجو روزهای 30 آبان ماه تا 4 آذر ماه در سالن هواگونگ برگزار شد.

 


©2011 . All Rights Reserved