اخبار منتخب
شماره : 23620
۱۴:۳۵ ۱۳۸۹/۹/۱
بازی‌های آسیایی گوانگجو
کشتی فرنگی رکورد تیمهای ورزشی ایران را شکست/بابک قربانی دوازدهمین مدال کاروان ورزشی ایران را بدست آورد

تیم ملی کشتی فرنگی جمهوری اسلامی ایران با کسب چهار مدال طلا توسط امید نوروزی، سعید عبدولی، طالب نعمت‌پور و بابک قربانی در فاصله یک روز مانده به پایان رقابت‌های کشتی فرنگی رکورد مدالهای طلای تیمهای ورزشی کاروان ایران را در بازی‌های آسیایی گوانگجو شکست و دلاورمرد کرمانشاهی توانست با کسب دوازدهمین مدال طلای کاروان ورزشی ایران رکورد کسب مدال طلا نسبت به بازی‌های آسیایی دوحه را شکسته و کاروان ورزشی ایران بیشترین مدال طلا را پس از انقلاب شکوهمند اسلامی در این بازیها کسب کند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، بابک قربانی فرنگی‌کار وزن 96 کیلوگرم کشورمان پس از پیروزی مقابل حریفانی از تاجیکستان، ازبکستان و قرقیزستان در دیدار پایانی نیز موفق شد مامبتوف نفر سوم رقابت‌های المپیک پکن از قزاقستان را در سه تایم و با نتایج صفر-2، 1- صفر و 3- صفر شکست داده و چهارمین مدال طلای تیم ملی کشتی فرنگی ایران را در بازی‌های آسیایی گوانگجو بدست آورد. در این وزن دیوید سالدادزه از ازبکستان و چانگ گیون از کره جنوبی مشترکا سوم شدند و ارکیمبایف از قرقیزستان و یحیی ابوطبیخ  از اردن به مقام پنجم رسیدند.


به این ترتیب با کسب مدال طلای بابک قربانی تعداد مدال‌های طلای کاروان ورزشی ایران به 12 رسید و رکورد بازی‌های آسیای دوحه شکسته شد.


همچنین در فاصله یک روز باقی مانده به پایان رقابت‌های کشتی فرنگی بازی‌های آسیایی گوانگجو و در حالی که  امیر علی‌اکبری دلاورمرد وزن 120 کیلوگرم کشورمان فردا به مصاف حریفان خود می رود، تیم ملی کشتی فرنگی ایران با کسب 4 مدال طلا رکورد مدال طلای رشته‌های ورزشی ایران در بازی‌های آسیایی گوانگجو را شکست.

 

امید نوروزی، سعید عبدولی، طالب نعمت پور و بابک قربانی در اوزان 60، 66، 84 و 96 کیلوگرم مردان طلایی کشتی فرنگی ایران هستند و فرشاد علیزاده در وزن 74 کیلوگرم به مدال برنز دست یافت. نوروزی و عبدولی دیروز صاحب مدال طلا شدند و بقیه نمایندگان کشورمان امروز سه شنبه دو مدال طلا و یک مدال برنز کسب کردند.

 

امیر علی اکبری فرنگی کار وزن 120 کیلوگرم بعنوان آخرین نماینده تیم ملی کشتی فرنگی ایران از ساعت 5 صبح فردا سه شنبه به مصاف حریفان خود می رود.

 


©2011 . All Rights Reserved