اخبار منتخب
شماره : 22907
۱۰:۱۷ ۱۳۸۹/۶/۲۳
محمد بنا:
دفاع از اعتقادات از کسب ده‌ها مدال طلا و سکوی جهانی مهمتر است/نبود پشتوانه تقصیر فدراسیون نیست

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی گفت: طالب نعمت‌پور برای دفاع از اعتقادات خود مقابل حریف رژیم اشغالگر قدس حاضر نشد و دفاع از ارزش‌های اسلامی از کسب ده‌ها مدال طلا و رفتن روی سکوی جهانی مهمتر است.

محمد بنا سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان در گفت و گو با روابط عمومی فدراسیون کشتی با بیان این مطلب افزود: در وزن 55 کیلوگرم حمید سوریان در دنیای کشتی یک استثناء است و این را قبول دارم اما مسئله اینجاست که چه جریانی این نابغه را به اینجا رسانده است همانطور که امیر علی‌اکبری حالا یک استثناء است و می‌تواند در میدان مبارزه حاضر شود، تا چند سال قبل حتی کسب یک مدال طلا نیز برای کشتی فرنگی یک خواب و رویا بود اما امروز کشتی ما دو مدال طلا می‌گیرد و برخی این موضوع را نمی‌بینند.
وی ادامه داد: در وزن 60 کیلوگرم بسیاری از مهر‌ه‌ها مانند  نورزاده یا جاسم امیری سالم و آماده نداریم بنابراین مجبوریم از امید نوروزی استفاده کنیم ضمن اینکه نوروزی در رقابت‌های جهانی به دلیل باهوش کشتی نگرفتن مقابل حریف کره‌ای شکست خورد در حالی که اگر حریف نوروزی یک اروپایی بود وی مدال می‌گرفت.
محمد بنا تصریح کرد: سعید عبدولی بدلیل مشکل خروجی در چند مرحله پایانی اردو نمی‌توانست بطور کامل در اختیار ما باشد و به همین دلیل نتوانست در هیچ تورنمنت بین‌المللی پیش از رقابت‌های جهانی شرکت کند و این موضوع در کنار تجربه کم عبدولی باعث شکستش شد.
وی تأکید کرد: مهدی محمدی دو بار تجربه حضور در رقابت‌های جهانی داشته و از طرفی رقابت‌های جهانی جای حضور کشتی‌گیران صرفا جوان و بی‌تجربه نیست به نظر من محمدی نباید مقابل حریف لیتوانیایی شکست می‌خورد شاید ترس بیش از حد او باعث این موضوع شد.
بنا افزود: در وزن 84 کیلوگرم طالب نعمت‌پور به دلیل دفاع از اعتقادات و ارزش‌ها مقابل حریف رژیم صهیونیستی حاضر نشد و این موضوع در روحیه سایر کشتی‌گیرانی که در روزهای دوم و سوم کشتی‌ گرفتند تأثیرگذار شد زیرا وی برای کسب مدال طلا به مسابقات جهانی رفته بود ولی بهرحال دفاع از اعتقادات از کسب ده‌ها مدال طلا و مقام‌های تیمی بهتر است.
وی اظهار داشت: خوشبختانه مسئولان محترم سازمان تربیت بدنی به خوبی این موضوع را می‌دانند و حتی ریاست محترم سازمان تربیت بدنی در تماسی که با من داشت موفقیت تیم در رقابت‌های جهانی را تبریک گفت و از من خواست با قدرت به کارم ادامه دهم و از طرفی مردم نیز به خوبی با کشتی و مسائل آن آشنا هستند و با ابراز احساسات خود مرا شرمنده کرده‌اند.
بنا در ادامه در مورد شرایط سنگین‌وزن‌های کشتی در روسیه گفت: همانطور که گفتم امیر علی‌اکبری یک استثناء است که سال‌های سال می‌تواند در رقابت‌های مختلف افتخارآفرین باشد ضمن اینکه محمد قربانی در وزن 120 کیلوگرم نیز توانست در قهرمانی آسیا صاحب مدال شود بهرحال هر کشتی‌گیری هم جای وی بود نمی‌توانست در این وزن کاری انجام دهد وی اگر تلاش کند می‌تواند با بالا بردن وزن و روحیه جنگندگی‌اش در آینده به یک 120 کیلوی آماده تبدیل شود.
وی ادامه داد: برای حضور در رقابت‌های بازی‌های آسیایی گوانگژو چهار مرحله اردو مدنظر داریم و برای انتخاب ملی‌پوشان حاضر در این رقابت‌ها به هیچ عنوان مسابقه انتخابی نداریم و ما در نهایت با بررسی شرایط کشتی‌گیران بهترین نفرات را در اوزانی که دچار تردید هستیم انتخاب می‌کنیم.
بنا در ادامه در مورد انتقادات در مورد نبود پشتوانه در کشتی ایران اظهار داشت: نبود پشتوانه تقصیر من سرمربی تیم ملی نیست من و همکارانم در امر پشتوانه‌سازی نیز فعال بوده‌ایم از یکسری جوانان نیز استفاده کردیم در این مورد فدراسیون نیز نمی‌تواند کاری انجام دهد، پشتوانه‌سازی نیز به امکانات و ابزار دارد که ما نداریم تمامی سرمایه کشتی ما یک خانه کشتی است، نونهالان، نوجوانان و جوانان ما برای برگزاری اردو اردوگاهی ندارند و هر روز یک جا تمرین می‌کنند و جوانان نمی‌توانند همراه ما در اردوها حضور داشته باشند بنابراین وقتی ابزار نداریم چگونه پشتوانه‌سازی انجام بدهیم.
وی در مورد انتقاداتی در مورد برگزار نشدن مسابقه انتخابی تأکید کرد: ما سال گذشته چندین مسابقه همچون قهرمانی کشور، انتخابی و جام یادگار برگزار کرده‌ایم و به تمامی مهره‌ها هم میدان داده‌ایم و فکر نمی‌کنم کشتی‌گیری از قلم افتاده باشد.
بنا در مورد انتقادات صورت گرفته در مورد افت کشتی فرنگی اظهار داشت: در کجای دنیا وقتی تیم خود را برای دو رویداد مهم جهانی و بازی‌های آسیایی آماده می‌کنیم ترکیب اصلی را به رقابت‌های قهرمانی آسیا می‌بریم ما هم می‌توانیم با 7 نفر اصلی خود به این مسابقات برویم و قهرمان شویم اما نباید فراموش کنیم که رقابت‌های جهانی برای کشتی و از همه مهمتر بازی‌های آسیایی برای کل ورزش ما مهمتر است و ما باید خود را برای این رویداد‌ها نیز آماده می‌کردیم.
وی در پایان خاطرنشان کرد: من قصد پاسخگویی به انتقادات را ندارم اما برای روشن شدن افکار عمومی می‌گویم اگر کارنامه کشتی ایران را بصورت واقع بینانه از سال 2000 تا 2010 میلادی بررسی کنیم می‌بینیم که نتیجه کسب شده توسط کشتی ما در سال 2010 با کسب دو مدال طلا بهیچ عنوان افت محسوب نمی‌شود و اگر ما قضیه نعمت‌پور را در اظهارنظرهای خود فراموش نکنیم می‌بینیم که می‌توانستیم حتی نایب قهرمان جهان شویم این حرف‌ها برای من مهم نیست مهم این است که ریاست سازمان تربیت بدنی مقام ما را با ارزش می‌داند و از طرفی مردم به عنوان قاضیان بی‌طرف با ابراز احساسات بی نظر خود ما را شرمنده می‌کنند.

©2011 . All Rights Reserved