اخبار منتخب
شماره : 22757
۱۹:۲۴ ۱۳۸۹/۶/۱۱
حضور سعیدلو در خانه کشتی
رقابتهای کشتی قهرمانی جهان – روسیه

دکترسعیدلو: تلاش می کنیم مشکلات معیشتی ورزشکاران را حل کنیم /انتظارات از کشتی گیران معقول باشد

یزدانی خرم:کشتی گیران باید سختی ها زیادی را تحمل کنند
محمد بنا:جادوگر ساعی است امپراتور سوریان، محمدی و تقوی
غلامرضا محمدی: کشتی بعنوان ورزش اول دیده نشده است

دکتر سعیدلو رئیس و جمعی از مسئولان سازمان تربیت بدنی ظهر امروز پنجشنبه در آستانه رقابتهای جهانی با حضور در محل خانه کشتی تهران در جمع ملی پوشان اعزامی به رقابتهای جهانی مسکو حاضر شدند.


به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، پس از خوش و بش دکتر سعیدلو با ملی پوشان  به رقابتهای جهانی وی در جمع کشتی گیران اعزامی به مسکو حاضر شد.


در این دیدار ابتدا محمد علی صنعتکاران نائب رئیس فدراسیون کشتی ضمن خوش آمد به ریاست سازمان تربیت بدنی و هیئت همراه حضور آنها را در آستانه رقابتهای جهانی مسکو به فال نیک گرفت و ابراز امیدواری کرد با محقق شدن هدیه 250 میلیون تومانی به کشتی و کشتی گیران کام ملی پوشان شیرین شود.

در ادامه محمد بنا سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی با اشاره به تلاش 8 ماهه و شبانه روزی کشتی گیران اعزامی به رقابتهای جهانی مسکو اظهار داشت: از شما برای حضور در خانه کشتی تشکر می کنم قصد داشتم برای شما نامه ای بنویسم و درد دلهای کشتی گیران را بیان کنم کشتی گیران من 8 ماه است به صورت شبانه روزی در اردوها حضور دارند و هدف اصلی آنها اهتزاز پرچم ایران وشاد کردن دل مردم است و مسائل دیگر در درجه بعدی است و آنها در درجه اول به توجه مسئولان و رسانه ملی نیاز دارند.


دارنده مدال نقره جهان ادامه داد: فرشاد علیزاده در رقابتهای جهانی سال گذشته برای اولین بار دروزن 74 کیلوگرم صاحب مدال برنز شد که با لطف مسئولان جایزه 15 میلیون تومانی را دریافت کرد اما با توجه به آسیب دیدگی کمرش 1 میلیون تومان نیز با هزینه شخصی بر روی مبلغ قبلی گذاشت و 7 ماه است در حال درمان است وبه همین دلیل نتوانست در رقابتهای جهانی حاضر شود و فدراسیون کشتی نیز با توجه به حجم بالای اعزامها، تدارکات و تیمها نمی توانست به وی کمک کند.


وی تصریح کرد: از حضور شما در خانه کشتی تشکر می کنم چند وقتی بود به دلیل برخی مسائل کشتی گیرانم را ممنوع المصاحبه کرده بودم از  رسانه ملی گله دارم زیرا معتقدم این رسانه متعلق به تمامی رشته هاست نه فقط فوتبال. امیدوارم نگاه به کشتی ودیگر رشته ها عوض شود من معتقدم جادوگر هادی ساعی است وامپراتور سوریان، مراد محمدی و مهدی تقوی هستند بهرحال امیدوارم با در پیش بودن رقابتهای جهانی و پس ازآن با در پیش بودن بازیهایی آسیایی گوانگجو نگاهها عوض شده و ورزش و کشتی ما در این رویدادها موفق باشد.


غلامرضا محمدی سرمربی تیم ملی کشتی آزاد نیز در سخنانی با بیان اینکه حضور دکتر سعیدلو را در جمع شیر بچه ها کشتی ایران را به فال نیک می گیریم گفت: کشتی گیران 7 ماه است که به صورت شبانه روزی در اردوهای تیم ملی حضور دارند و ما در کنار آن در چند رقابت مهم همچون جام جهانی وقهرمانی آسیا و چند تورنمنت بین المللی شرکت کرده ایم.


دارنده دو مدال نقره جهان ادامه داد: با توجه به مدالها و افتخارات کسب شده، کشتی ورزش اول کشور است اما بعنوان ورزش اول کشور دیده نشده است بسیار خوشحالم که رقابتهای جهانی بسکتبال پخش می شود اما سالهاست که مسابقات جهانی و قاره ای کشتی حتی به صورت مرده برای مردم پخش نمی شود.
دارنده دومدال برنز جهان خاطر نشان کرد: هدف اصلی کشتی گیران شاد کردن دل مردم و اهتزاز پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران است و به همین دلیل با جان ودل تمرین می کنند و امیدوارم کشتی با حمایتهای و نگاه ویژه بعنوان پرچمدار ورزش ایران در رقابتهای جهانی مسکو و بازیهایی آسیایی گوانگجو نتایج خوبی را کسب کند.


محمد رضا یزدانی خرم رئیس فدراسیون کشتی نیز در ادامه این دیدار با خوش‌آمد به ریاست سازمان و هیئت همراه اظهار داشت: کشتی ورزش سخت و سنگینی است و کشتی گیران برای رسیدن به موفقیت باید سختی های زیادی را تحمل کنند و از طرفی نیز مردم ما همگی به کشتی علاقمند هستند.


وی ادامه داد: مشکل ما اینست که در حال حاضر تشک های کشتی از مدارس جمع شده است و کار از ریشه و آموزش و پرورش دچار مشکل شده است و جای خود را به رشته های دیگر داده است و از طرفی فدراسیون با زیر نظر داشتن 8 تیم کار سختی را دارد.


یزدانی خرم با اشاره به اینکه فدراسیون برای حل بخش کوچکی از مشکلات کشتی گیران به صورت روزانه به آنها حقوق می دهد تاکید کرد: یکی از مشکلات کشتی گیران ما قانونمند نبودن جایزه به مدال آوران ورزش ما در رقابتهای مختلف بین المللی است که با مساعدت دکتر سعیدلو ما در جلسه بررسی این موضوع شرکت کردیم و نظرات خود را مانند اهدای آپارتمان در مرکز محل سکونت، سکه و ماشین به مدال آوران رقابتهای المپیک و به همین نسبت رقابتهای جهانی اعلام کردیم و از طرفی باید برای کشتی گیران شغل ایجاد شود و این قهرمانان که اکثرا بیکار هستند جذب ادارات و مراکز مختلف لشکری و کشوری شوند که این امر با مصوبه دولت امکان پذیر است.


وی تصریح کرد: ورزشکاران ما به دنبال پول نیستند آنها انتظار دارند که مسئولان به آنها سر بزنند و مشکلات خود را با آنها در میان بگذارند و با حضور آنها روحیه بگیرند ولی بهرحال ما اگر می خواهیم با دنیا حرکت کنیم باید جوایز ما حداقل به آنها نزدیک باشد.


یزدانی خرم اظهار داشت: ما در حال حاضر برای تیمهای نوجوانان و جوانان خود اردوگاه مناسب نداریم امیدوارم با توجه به علاقه استانهای مختلف برای ایجاد کمپ تیمهای ملی اعتبارات لازم از سوی سازمان تربیت بدنی در این زمینه در اختیار فدراسیون قرار گیرد تا ما بتوانیم فاصله بین تیمهای ملی کشتی خود را پر کنیم و کشتی گیران به حال خود رها نشوند و از طرفی به ما کمک شود تا خانه کشتی به وسایل مورد نیاز تفریحی و فرهنگی تجهیز شود.


وی با اشاره به اینکه از تلاش کشتی گیران راضی است اظهار داشت: ما از کشتی گیران و کادر فنی راضی هستیم بهرحال ورزش بالا و پایین دارد، باید به کشتی گیران روحیه بدهیم ما تلاش کردیم با فعال کردن انستیتو، کشتی به سوی علمی شدن حرکت کند از طرفی با وجود فردی مانند دکتر امیر ساسان ما با  در نظر گرفتن مسائل علمی در حاضر چند سال است که در تیمهای ملی  کشتی گیر دوپینگی نداریم.


یزدانی خرم با اشاره به اینکه کادر فنی تیمهای ملی کشتی کار جوانگرایی را آغاز کرده اند خاطر نشان کرد: در حال حاضر در بسیاری از اوزان کشتی فرنگی ما چند کشتی گیر خوب داریم در رشته آزاد نیز این حرکت آغاز شده است بهرحال ساختن کشتی گیر کار یکی دو روز نیست و نیاز به زمان دارد و جوانگرایی هزینه دارد که ما اینکاررا چه در کشتی گیر و چه در مربیان آغاز کرده ایم و حل این مشکلات کشتی گیران که به آنها اشاره کردم باعث تداوم کسب مدال توسط ملی پوشان ما می شود.


دکتر حمید سجادی معاون سازمان تربیت بدنی نیز در ادامه این دیدار صمیمانه در مورد حل مشکلات ورزشکاران اظهار داشت: صندوق حمایت از ورزشکاران با نگاه ویژه ای ریاست سازمان تربیت بدنی از مدتی قبل با یک مدیریت جدید فعالیت خود را از سر گرفته است که بر این اساس تمامی کسانی که دستی در ورزش دارند در  7 گروه قرار گرفته اند که به زودی ثمرات این تغییرات دیده می شود و در کنار آن برای دو گروه اول حقوق در نظر گرفته شده است که با تاکید دکتر سعیدلو حداقل سه برابر حقوق فعلی به آنها تعلق می گیرد.


وی در مورد آیین نامه جدید تشویق ورزشکاران و  کادر فنی تیمهای ملی اظهار داشت: آیین نامه جدید یک آیین نامه کامل است که برخلاف قبل تمامی کادرهای یک تیم ورزشی مانند پزشک و ماساژور و تمامی اعضای کادر فنی را نیز در بر می گیرد که تلاش کردیم که برخلاف مصوبات قبلی که ارقام در خور شانی نبود رقمهای خوبی را به ورزشکاران بدهیم.


سجادی خاطر نشان کرد: دستور نهایی آیین نامه را گرفتیم که مدال طلای پورکاشیان در رقابتهای قهرمانی آسیایی شطرنج شامل این قانون شد و مدالهای شما در رقابتهای جهانی مسکو نیز شامل این قانون می شود و امیدوارم پس از بازیهایی آسیایی گوانگجو نیز این جدول را نهایی کنیم ضمن اینکه با توجه به اینکه فعالیتهای ورزشی بر اساس سال میلادی برنامه ریزی می شود تلاش کرده ایم هر سال مراسم همزمان با دهه مبارک فجر برگزار شود تا امور سروسامان بگیرد.


دکتر سعیدلو ریاست سازمان تربیت بدنی نیز در ابتدای سخنان خود با اشاره به روز جهانی قدس و لزوم حمایت از مردم مظلوم و بی دفاع فلسطین اظهار داشت:  همه شما ورزشکاران با حضور در میادین بین المللی به دنبال اعتلای اسلام و مبارزه با جهانخواران هستید.


وی ادامه داد: بهرحال صحبت های رئیس فدراسیون کشتی نشان داد که ایشان یک دید حرفه ای وآینده نگری دارند بنده این درخواستها را تایید می کنم و امیدوارم با توجه به نگاه ویژه ای که دولت محترم به ورزش دارند بتوانیم نیازهای ورزشهای مختلف را برآورده کنیم.


سعیدلو تصریح کرد: با توجه به دیدگاه مثبت ریاست محترم جمهور قرارشد قضیه یک درصد بودجه ورزش محقق شود که به زودی با امضا شدن این آیین نامه اجرای آن به دستگاهها ابلاغ می شود تا شاهد تحول خوبی در ورزش باشیم.


وی با اشاره به اینکه ما از نظر مالی برای کمک به فدراسیونهای ورزشی هیچ مشکلی نداریم اظهار داشت: بهرحال شما در ورزش زحمت می کشید که ما نیز تلاش می کنیم این تعادل را بر حسب افتخار آفرینی رشته ها فراهم کنیم و مشکلات شما را هم حل کنیم.


سعیدلو با اشاره به برخی اظهار نظرهای صورت گرفته در مورد مدیریت ورزش کشور اظهار داشت: ما در گزارش خود اعلام کردیم که در طول 5 سال اخیر به مدت 50 سال گذشته زیر ساختهای ورزشی ساخته شده است حاضریم با تمام مدعیانی که این موضوع را رد می کنند رودرو صحبت کنیم.


وی ادامه داد: ما در گزارش خود اعلام کردیم 51 هفته، 51 قهرمانی داشتیم که 26 بار آن برای اولین بار در تاریخ اتفاق افتاده است که یکی از موارد این قهرمانی شما برای اولین بار در رقابتهای جام جهانی کشتی فرنگی است ولی متاسفانه برخی این موارد را مد نظر قرار نداده و می گویند همه چیز در گوانگجو مشخص می شود و آرزوی دارند ورزش ما در این رقابتها شکست بخورد در حالی که اگر واقع بین باشند می دانند هر افتخاری در این مسابقات برای ایران عزیز است.


سعیدلو سپس با اشاره به غیرت بالای ورزشکاران ایرانی اظهارداشت: مسائل مالی برای ورزشکاران ما اولویت نیست آنها برای افتخار آفرینی  کشور تلاش می کنند و ما هم تلاش می کنیم در حد توان مشکلات مختلف آنها را از جمله مسائل شغلی ، مسکن و معیشتی آنها را حل کنیم.


وی با اشاره به اینکه بودجه ورزش کشور در سالجاری بزودی ابلاغ می شود تا فدراسیونها براساس آن برنامه ریزی کنند ادامه داد: شما با اخلاق در میدان حاضر شوید و وقتی از میدان مبارزه خارج شدید علیرغم کسب هر نتیجه ای جلوی وجدان خود راضی باشید در میدان مبارزه و در مسکو شخصیت ایرانی مسلمان را نشان دهید و تلاش کنید برای بازیهایی آسیایی گوانگجو آماده شوید.


سعیدلو در پایان سخنان خود خاطر نشان کرد: رقابتهای جهانی مسکو مانند یک ایستگاه است شما تمام تلاش خود را بکار ببندید تا افتخار آفرینی کنید، بهرحال امسال رقابتهای جهانی در مسکو برگزار می شود و ما باید با چند روسیه روبروشویم بنابراین انتظارات از کشتی گیران باید معقول باشد.


در پایان این دیدار صمیمانه که حدود 90 دقیقه به طول انجامید کشتی گیران با رئیس سازمان تربیت بدنی عکس یادگاری گرفتند.


همچنین در حاشیه این مراسم هدایایی که توسط پریچهره مدیرکل تربیت بدنی استان مازندران و معاون ورزشی وی برای ملی پوشان وکادر فنی تیمهای ملی تهیه شده بود توسط دکتر سعیدلو به مراد محمدی و مهدی تقوی ملی پوشان آزادکار اعزامی به رقابتهای جهانی و اسماعیل دنگسرکی و فرهاد اسماعیل نژاد مربیان تیمهای ملی کشتی آزاد وفرنگی اهداء شد.

 

©2011 . All Rights Reserved