اخبار منتخب
شماره : 22563
۱۵:۳۲ ۱۳۸۹/۵/۲۴
رقابت‌های المپیک نوجوانان- سنگاپور
یوسف قادریان نخستین مدال کاروان ورزشی ایران را بدست آورد/مدال برنز بر سینه نوجوان فرنگی‌کار

یوسف قادریان کشتی‌گیر فرنگی‌کار نوجوان وزن 69 کیلوگرم کشورمان با پیروزی مقابل حریف بلاروس خود اولین مدال کاروان ورزشی ایران را در رقابت‌های المپیک نوجوانان بدست آورد و با کسب سه پیروزی و یک شکست صاحب گردن آویز برنز شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، و بنا به اعلام جعفر اولیاء سرپرست تیم‌های کشتی ایران در این رقابت‌ها، یوسف قادریان در دیدار رده‌بندی موفق شد در سه تایم با نتایج 2- 4، 4- صفر و 4- صفر نداش کاسکیا از بلاروس را شکست داده و صاحب مدال برنز شود.در این وزن کاندی بایف از قزاقستان و موسی گدیک از ترکیه اول و دوم شدند.

 

قادریان در اولین دیدار عبدالکریم از الجزایر را 3 بر 1 شکست داد اما در دیدار دوم مقابل موسی گدیک، حریف ترک خود با وجودیکه در تایم اول با نتیجه سه بر صفر جلو بود در تایم دوم در یک لحظه غفلت در واپسین ثانیه ها این دیدار فن کمر شد و با ضربه فنی نتیجه را واگذار کرد.وی در دیدار سوم  خود احمد درویش از سوریه را با نتیجه 3 بر صفر شکست داد و به دیدار رده بندی راه یافت.

 

همچنین مهرداد خمسه دیگر ملی پوش کشورمان نیز در وزن 42 کیلوگرم پس از شکست مقابل کشتی‌گیر قزاقستانی، حسین محمود از مصر را شکست داد و در کشتی سوم مقابل پنا فلورس از کوبا تن به شکست داد تا به دیدار پنجم ششمی راه یابد.وی در این دیدار مقابل پیلامی از اکوادور قرار گرفت و توانست در دو تایم با نتایج مشابه 1 بر صفر حریف خود را شکست داده و به عنوان پنجمی دست یابد. در این وزن بازاروف از آذربایجان، فلورس پنا از کوبا و بایما گنانبتف از قزاقستان صاحب مدالهای طلا، نقره و برنز شدند.

 

این رقابتها در پنج وزن 42، 50، 58، 69 و 85 کیلوگرم و در سالن ICC شهر سنگاپور برگزار شد که تیم ایران در دو وزن نماینده داشت.در این مسابقات در هر وزن تنها یک مدال برنز توزیع شد.

 

رقابتهای کشتی آزاد روز سه شنبه در پنج وزن برگزار می شود که مهران شیخی تنها نماینده ایران در وزن 46 کیلوگرم به مصاف رقبای خود می رود.

 

 


©2011 . All Rights Reserved