اخبار منتخب
شماره : 22534
۲۱:۴۲ ۱۳۸۹/۵/۲۲
رقابتهای کشتی آزاد ارتشهای جهان- فنلاند
رحیمی، نادری، نجاتیان، اسلامی و دلیری طلایی شدند/ امیریان و رحمت زاده صاحب گردن آویز برنز

در پایان رقابتهای کشتی آزاد ارتشهای جهان که روزهای پنجشنبه و جمعه با حضور 90 کشتی گیر از 18 کشور دنیا در شهر لاهتی فنلاند برگزار شد تیم ایران با کسب پنج مدال طلا توسط حسن رحیمی، محمدنادری، اسماعیل نجاتیان، اباذراسلامی و جعفر دلیری و دو مدال برنز توسط احمد امیریان و مرتضی رحمت زاده و با 66 امتیاز قهرمان شد.

در پایان رقابتهای چهار وزن دوم مسابقات کشتی آزاد ارتشهای جهان که از ظهرامروزجمعه در شهر لاهتی فنلاند آغاز شده بود  اسماعیل نجاتیان و جعفر دلیری کشتی گیران اوزان 84 و 120کیلوگرم صاحب مدال طلا شدند و دو نماینده دیگر کشورمان به مدال برنز بسنده کردند.

 

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، در وزن 60 کیلوگرم که 12 کشتی گیر حضور داشتند، احمد امیریان در دور اول  یوری لندف از اوکراین را شکست داد و در دور دوم در مصاف با مارسل اوالد از آلمان به پیروزی دست یافت اما در مرحله نیمه نهایی مقابل آقا حسین مصطفی یف از آذربایجان شکست خورد و برای کسب مقام سوم مقابل آدام بلاک از لهستان در سه تایم و با نتیجه 4 بر سه به پیروزی رسید وصاحب مدال برنز شد .در این وزن مصطفی یف از آذربایجان و هو جی لی از کره جنوبی اول و دوم  شدند.

 


براین اساس در وزن 74 کیلوگرم که 16  کشتی گیر وزن کشی کردند، مرتضی رحمت زاده در دور نخست  پاتریک سیمپسون از آمریکا را مغلوب کرد.وی در دور دوم مقابل  کریستین برزوفسکی از لهستان شکست خورد اما با توجه حضور این کشتی گیر در دیدار فینال به گروه شانس مجدد رفت. وی با پیروزی مقابل خالد از مراکش به دیدار رده بندی راه یافت و با شکست 4 بر صفر مارتین آبست از آلمان صاحب مدال برنز شد.کریستین بروزوفسکی از لهستان و سیف الدین عثمان اف ازقزاقستان در این وزن صاحب مدالهای طلا و نقره شدند.

 

همچنین در وزن 84  کیلوگرم اسماعیل نجاتیان در دور نخست لاسنتا پرییانکارا از سریلانکا را مغلوب کرد و در دور دوم نیز  یهور سنیستین از اوکراین را شکست داد و در مرحله نیمه نهایی با پیروزی مقابل الکسی عیسی یف از بلاروس راهی دیدار فینال شد. وی امشب با پیروزی مقابل ماسیچ بلاویندر از لهستان صاحب گردن آویز طلا شد. در این وزن 16 کشتی گیر حضور داشتند.

 

جعفر دلیری در وزن 120 کیلوگرم نیز در دور اول  دیو زینگ از چین را شکست داد و در دور دوم  ذکریا اچیهب از مراکش را مغلوب کرد و مرحله نیمه نهایی  ویچسلاو موسی یف از اوکراین را شکست داد و با پیروزی دو بر صفر مقابل مسلم مسلم اف از آذربایجان صاحب مدال طلا شد. در این وزن 12 کشتی گیر وزن کشی کردند.

 

تیم کشتی آزاد ایران دیروز پنجشنبه در سه وزن نخست این رقابتها توسط حسن رحیمی، محمد نادری و اباذر اسلامی در اوزان 55، 66 و 96 کیلوگرم صاحب سه مدال طلا شد.

 


در پایان این رقابتها پس از تیم ایران که با 66 امتیاز قهرمان شد تیمهای بلاروس، لهستان، آذربایجان، قزاقستان و آلمان به ترتیب با 48، 47، 42، 39 و 28 امتیاز دوم تا ششم شدند. 

 

رقابتهای کشتی فرنگی ارتشهای جهان روزهای شنبه ویکشنبه در فنلاند برگزار می شود و فردا شنبه در روز نخست این مسابقات شیرزاد بهشتی طلا، امیر دریکوندی و عباس نوری در اوزان 55، 66 و 96 کیلوگرم به مصاف حریفان خود می روند.

©2011 . All Rights Reserved