اخبار منتخب
شماره : 21095
۱۲:۴۳ ۱۳۸۹/۱/۲۲
در یک گفت و گوی تفضیلی
رییس انستیتو بین‌المللی کشتی ایران بخشی از برنامه‌های این مرکز علمی را تشریح کرد

رییس انستیتو بین‌المللی کشتی ایران گفت: تاکنون کمیته‌های روانشناسی، تغذیه و بدنسازی انستیتو کشتی ایران فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

سیدجواد رفوگر در گفت و گو با روابط عمومی فدراسیون کشتی با بیان این مطلب افزود: کمیته تغذیه تاکنون دو جلسه را با حضور اعضاء برگزار کرده و قرار است با تصمیم این کمیته 2 نفر که متخصص امر تغذیه هستند فعالیت خود را با تیم‌های ملی کشتی در تمای رده‌های سنی آغاز کرده تا به دکتر امیرساسان کمک کنند.
وی ادامه داد: کمیته بدنسازی و ماساژ را نیز تشکیل داده‌ایم و قصد داریم فعالیت‌های این کمیته را با سرعت بیشتری دنبال کنیم. یکی از بحث‌های محوری در این کمیته ماساژ است که قصد داریم با فراخوانی از متخصصان امر این موضوع را بصورت جدی دنبال کنیم.
رییس انستیتو کشتی تأکید کرد: کارهای اولیه برای آغاز فعالیت کمیته روانشناسی نیز آغاز شده است که یک جلسه نیز در این زمیه با حضور متخصصان و مربیان انجام شده است ولی قصد داریم در آینده نزدیک با چند متخصص صحبت کنیم که این موضوع مهم را نیز با تشکیل کمیته‌ای با جدیت دنبال کنیم.
وی تصریح کرد: فعالیت کمیته تحقیق و پژوهش نیز از برنامه‌های اصلی ما در انستیتو بین‌المللی کشتی ایران است که منتظر بازگشت دکتر ضیاءمعینی هستیم تا این امر مهم را که نقش بسیار مهمی در آسیب‌شناسی ورزشی و برنامه‌ریزی دارد ، با جدیت دنبال کنیم.
دبیر اسبق فدراسیون کشتی در مورد چگونگی همکاری با کمیته استعدادیابی اظهار داشت: استعدادیابی یک امر هم است که ما در این زمینه نمونه یا طرح خاصی را نداریم من ضمن اینکه به خدمات دوستان در این کمیته ارج می‌نهم، معتقدم باید جلساتی با مسئولان این کمیته برگزار شود تا پس از نشست‌هایی با اساتید دانشگاه‌ها محور کارها در این زمینه مشخص شود.
وی افزود: هفته گذشته جلساتی را با دکتر حمیدی رییس آکادمی ملی المپیک و پاراالمپیک برگزار کردیم که در این نشست مقرر شد که آیین‌نامه انستیتو کشتی بعنوان آیین‌نامه این مرکز علمی لحاظ شود که این امر یک موفقیت است.
رفوگر ادامه داد:همچنین‌ برگزاری کلاس‌های ارتقاء مربیان با توجه به سرفصل‌های تدوین شده توسط انستیتو بین‌المللی کشتی ایران و تشکیل کارگاه‌های آموزشی و کلاس‌های بازآموزی در زمینه‌های مختلف مانند روانشناسی در طول سال 89 مورد توافق قرار گرفت.
وی در مورد برگزاری کلاس‌های مربیگری در سال 89 گفت: امسال سعی می‌کنیم کلاس‌های درجه 3 مربیگری کمتری را برگزار کنیم و با توجه به آمار تنها در استان‌هایی که نیاز داشته باشند این دوره برگزار می‌شود، تمرکز ما در سال جاری برگزاری کلاس‌های ارتقاء و همچنین کلاس‌های ویژه بازآموزی برای مربیان برجسته و نخبه است.
رییس انستیتو بین‌المللی کشتی ایران با اشاره به اینکه بحث کوچ متفاوت با امر تمرین دادن است خاطرنشان کرد: کوچ یک بحث مهم است که به مسائل روحی و روانی ارتباط دارد و رابطه کشتی‌گیر و مربی در این امر حیاتی است که یکی از موارد لحاظ شده در سرفصل‌های کلاس‌های ما در سال جاری این امر است.
وی ادامه داد: یکی دیگر از موارد مهم برای ما این است که برنامه‌های تمرین تیم ملی در رده‌های سنی مختلف باید با یکدیگر متفاوت بوده و بصورت علمی باشد و براین اساس قصد داریم در آینده برنامه‌های تیم های ملی با حضور اساتید دانشگاه و با هماهنگی مربیان تیم ملی تدوین شود که قصد ما از اینکار کمک به تیم‌های ملی در تمامی رده‌ها است.
وی در پایان خاطرنشان کرد: انستیتو بین‌المللی کشتی ایران از حضور تمامی جامعه بزرگ کشتی برای پیشبرد برنامه‌های خود استقبال می‌کند زیرا معتقد است ،سرمایه‌ها باید حفظ شوند.


 

©2011 . All Rights Reserved