اخبار منتخب
شماره : 21038
۱۲:۳۹ ۱۳۸۹/۱/۱۶
یزدانی خرم:
با کار مضاعف و همت مضاعف برای رسیدن به قله‌های افتخار تلاش می‌کنیم/ رسانه‌ها نقش مهمی در موفقیت‌های کشتی دارند

رئیس فدراسیون کشتی گفت: کشتی در سال 89 با توجه به سخنان مقام معظم رهبری با کار مضاعف و همت مضاعف برای رسیدن به سکوهای افتخار تلاش می‌کند

محمدرضا یزدانی خرم رئیس فدراسیون کشتی در گفت و گو با روابط عمومی فدراسیون کشتی با بیان این مطلب افزود: کشتی در سال گذشته با تلاش و همت کشتی‌گیران، مربیان و تمامی عوامل اجرایی و فنی سال موفقی را پشت سر گذاشت و ما توانستیم چندین مدال و جام رنگارنگ از رقابت‌های بین‌المللی کسب کرده و جزء شش فدراسیون برتر سال‌های 87 و 88 قرار گیریم.
وی ادامه داد: در سال 89 با توجه به برگزاری رقابت‌های جهانی مسکو و بازی‌های آسیایی، سال سختی را پیش رو داریم زیرا حفظ قهرمانی از کسب آن سخت‌تر است و ما باید با کار مضاعف و همت مضاعف تلاش کنیم تا در این رویدادها برای ورزش ایران افتخارآفرین باشیم.
یزدانی خرم تصریح کرد: کشورهای قدرتمند در کشتی نظیر روسیه، آذربایجان و ترکیه و چند کشور دیگر با برگزاری و شرکت در تورنمنت‌های معتبر بین‌المللی هزینه‌های زیادی می‌کنند و ما برای اینکه از دنیای کشتی عقب نمانیم باید سخت کار کنیم.
یزدانی خرم تأکید کرد: کشتی باید در تمامی زمینه‌های علمی و فنی حرکت رو به جلو داشته و ما با علم روز دنیا حرکت کنیم.
وی با اشاره به اینکه کشتی با توجه به نظر مسئولان سازمان تربیت بدنی بدون حاشیه و تنش به کار خود ادامه می‌دهد اظهار داشت: کشتی‌گیران با آرامش در اردوهای تیم ملی به تمرین می‌پردازند و مربیان و کادر فنی نیز با تمام وجود برای رسیدن به افتخار تلاش می‌کنند، محمد بنا مثل یک پدر با کشتی‌گیران برخورده کرده و دلسوز آنهاست و کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد نیز یک کادر هماهنگ و یکدست است.
یزدانی خرم با اشاره به اینکه هدف همه دست‌اندرکاران فنی و اجرایی ارتقاء جایگاه کشتی است افزود: رسانه‌ها نقش مهمی در موفقیت‌های اخیر کشتی داشته‌اند و هرچقدر آن‌ها به یک رشته بیشتر توجه داشته باشد آن رشته رشد می‌کند.
وی گفت: باید برای پشتوانه‌سازی به نوجوانان و جوانان خود نگاه ویژه‌ای داشته باشیم  و از طرفی برای کشتی‌گیران خود تنوع اردویی بوجود بیاوریم که این امر نیازمند ایجاد اردوگاه‌های مناسب برای آن‌ها است. از طرفی فدراسیون و هیأت‌ها نیازمند بودجه مناسب برای پیشبرد برنامه‌های خود هستند که امیدوارم با تدبیر صورت گرفته امسال این امر میسر شود.
یزدانی خرم با اشاره به اینکه دنیا روی کشتی‌ ایران حساب می‌کند اظهار داشت: باید به جایی برسیم که بتوانیم به سراسر دنیا مربی اعزام کنیم البته تربیت مربیان علمی، دانشگاهی و آشنا به زبان انگلیسی بیش از این تعداد کنونی زمان‌بر است.
وی با اشاره به اینکه لیگ کشتی باید با حضور تیم‌های خوب و یکدست برگزار شود خاطرنشان کرد: امسال برگزاری لیگ منطقه‌ای در 4 منطقه از طرح‌های ما است که در دست بررسی است، بهرحال لیگ باید برای کمک به کشتی‌گیران برگزار شود و هدف ما این است که لیگ را در سطح بالایی برگزار کنیم.
وی در پایان خواستار تصویب طرحی برای قانونمند شدن جوایز قهرمانان در رقابت‌های قاره‌ای، جهانی و المپیک تا آن‌ها با انگیزه‌ی بیشتری به فعالیت خود ادامه دهند.

©2011 . All Rights Reserved