اخبار منتخب
شماره : 20868
۱۳:۱ ۱۳۸۸/۱۲/۱۷
غلامرضا محمدی:
لیاقت قهرمانی جام جهانی را داشتیم

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد گفت: تیم ملی کشتی آزاد لیاقت این را داشت تا در رقابت‌های جام جهانی به مقام قهرمانی دست یابد.

غلامرضا محمدی سرمربی تیم ملی کشتی آزاد در گفت و گو با روابط عمومی فدراسیون کشتی با بیان این مطلب افزود: رقابت‌های جام جهانی ایندوره در سطح بسیار بالایی نسبت به دوره‌های گذشته برگزار شد و حضور کشتی‌گیران سرشناس باعث شد که این تورنمنت بین‌المللی یک محک جدی برای ما باشد.
وی ادامه داد: با به میدان فرستادن کشتی‌گیران با تجربه و میدان دادن به جوانان تا حدود زیادی به خواسته‌های خود رسیدیم و مهمتر از اینکه نقاط ضعف خود را شناسایی کردیم تا بتوانیم در آینده این مشکلات را برطرف کنیم و در مجموع به اهداف خود دست یافتیم.
دارنده‌ی دو مدال نقره جهان اظهار داشت: ما در قلب روسیه تنها با یک روسیه روبرو نشدیم زیرا تیم‌های آذربایجان، ازبکستان و اوکراین نیز کشتی‌گیران این منطقه را در ترکیب خود داشتند و ملی‌پوشان ما با این شرایط نشان دادند که توانمندیهای بالایی دارند.
وی تصریح کرد: اکنون شرایط به گونه‌ای رقم خورده است که دنیا به کشتی ما احترام گذاشته و حساب ویژه‌ای روی ما باز می‌کند و این در گفته‌ها و رفتار مربیان و دست‌اندرکاران تیم‌های حاضر در این رقابت‌ها مشهود بود.
وی در مورد دیدار تیم ایران مقابل آذربایجان اظهار داشت: در دیدار با آذربایجان کشتی‌گیران ایرانی توانمندی‌ها و لیاقت بالای خود را نشان دادند و ما این تیم را نقره‌داغ کردیم ضمن اینکه سعید احمدی نیز می‌توانست زلیم‌خان حسین‌اف را شکست دهد.
محمدی ادامه داد: قبل از حضور در مسابقات جام جهانی اعلام کردیم که از بدست نیاوردن نتیجه نا امید نمی‌شویم ولی در حال حاضر نیز که از نتیجه‌ی بدست آمده نسبتا راضی هستیم مغرور نشده و تلاش می‌کنیم که اشتباهاتمان حاضر در رقابت‌های جام جهانی دیگر تکرار نشود،زیرا به اهداف بزرگتر می اندیشیم.
محمدی در مورد شرایط حسن رحیمی در رقابت‌های جام جهانی گفت: حسن رحیمی پس از سال‌ها تمرین و ممارست در حال حاضر در شرایط ایده‌ال و آرمانی قرار دارد و می‌تواند جزء بهترین کشتی‌گیران سبک وزن دنیا باشد.
دارنده‌ی دو مدال برنز جهان خاطرنشان کرد: رحیمی با توجه به حضور در دوران آموزش خدمت سربازی، شرایط فوق‌العاده سختی را برای حضور در جام جهانی داشت و عملکردش در این رقابت‌ها ایده‌ال بود.
وی در مورد عملکرد احسان لشکری در رقابت‌های جام جهانی ادامه داد: لشکری از حضور در این رقابت‌ها به این خودباوری رسید که می‌تواند جزء بهترین‌های کشتی دنیا باشد وی در دیدار با تمرزاف بسیار خوب کشتی گرفت و در مبارزه با قادس‌اف در ابتدا در حد و اندازه خود کشتی گرفت اما به یکباره کشتی از دستش خارج شد، مهم این است که وی این اعتماد به نفس لازم را بدست آورده که می‌تواند جزء خوب‌های دنیا باشد و اشتباهات وی در این مسابقات قابل جبران است بشرطی که خودش را دست کم نگیرد.
دارنده‌ی مدال طلای جوانان جهان در مورد شرایط فردین معصومی در این رقابت‌ها افزود: فردین معصومی با توجه به بحث کمبود زمان ما در راه آماده‌سازی تیم ملی در شرایط آرمانی قرار نداشت و در دیدار با دلاگنف نیز دچار اشتباهاتی شد که باعث شکست وی شد.
وی در مورد شرایط سعید احمدی در رقابت‌های جام جهانی ادامه داد: ما به سعید احمدی در رقابت‌های جام یاشاردوغو ترکیه میدان دادیم ولی وی در رقابت‌های جام جهانی بر روی تشک سر در گم بود و جو مسابقات جام جهانی برای وی بسیار سنگین بود که البته این فشارها برای این قبیل از کشتی‌گیران طبیعی است و آن‌ها باید از حضور در این میادین درس بگیرند.
محمدی در مورد شکست تقوی و صادق گودرزی در دیدار فینال مقابل تیم روسیه اظهار داشت: تقوی و گودرزی بر اثر اشتباه خود نتیجه را واگذار کردند در حالی که ما براحتی می‌توانستیم در این دو وزن پیروز شویم و پس از شکست نریمان اسرافیلوف مقابل حسن رحیمی ترس در دیدگان روس‌ها هویدا بود.
وی ادامه داد: خوشحالم که تقوی از این بابت در این رقابتها ضربه خورد، زیرا برخی شکست‌ها بسیار عبرت‌آموز است اشتباه تقوی این بود که باتیروف را در حد و اندازه خودش نمی‌دید و اصلا او را به حساب نمی‌آورد.
محمدی افزود: به گودرزی و تقوی گفتم باید هر حریفی را ببرید و هیچ کشتی‌گیری برای باختن به میدان نمی‌آید و بسیاری از کشتی‌گیران و قهرمانان بزرگ بوده‌اند که از این نقطه قوت و اعتماد به نفس بالای خود ضربه خورده‌اند.
وی ادامه داد: گودرزی هم گدویف را دست کم گرفته بود و حریف خیلی راحت در دستش بود ولی در ثانیه‌های پایانی شکست خورد ولی این شکست‌ها می‌تواند برای این دو کشتی‌گیر در رقابت‌های جام جهانی یک تجربه باشد تا در میدان‌های بزرگ از این نقطه ضربه نخورند.
وی در مورد شرایط رضا یزدانی در این رقابت‌ها افزود: یزدانی یکسال از میادین کشتی دور بود و با توجه به حضور کشتی‌گیران سرشناسی نظیر کتویف، گازیموف، قربان‌اف و برگمن که از خوب‌های دنیا بودند رقابت‌های جام جهانی یک میدان خوب برای وی بود.
محمدی ادامه داد: بازگشت پس از یکسال به میادین کشتی برای یزدانی کمی دشوار بود ولی وی بخصوص در دیدار با کتویف توانمندیهای بالای خود را نشان داد و این کشتی‌گیر سرشناس در مقابل میل خواستن یزدانی زانو زد و وی نشان داد می‌تواند با این پیروزی به شرایط آرمانی برسد ولی یزدانی نباید این نکته را فراموش کند که رسیدن به افتخار با تحمل سختی‌ها امکان‌پذیر است.
وی در مورد شرایط دیگر کشتی‌گیران ایرانی حاضر در این رقابت‌ها گفت: آقاجانی، حسین‌خانی، ریاحی و آذرشکیب در این رقابت‌ها این فرصت را پیدا کردند که در میدان مبارزه حاضر شوند هرچند در این مسابقات دچار اشتباهاتی شدند اما این میدان می‌تواند برای آن‌ها یک درس بزرگ باشد و در مجموع ما روی آن‌ها حساب ویژه‌ای باز می‌کنیم و این موضوع ثابت می‌کند که هر کشتی‌گیر جوانی که لیاقت داشته باشد می‌تواند عضو تیم ملی شود و در آینده برای کشتی ایران افتخارآفرین باشد.

 

©2011 . All Rights Reserved