اخبار منتخب
شماره : 20606
۲۱:۴۹ ۱۳۸۸/۱۱/۲۴
رقابت های بین المللی جام یاشاردوغو- ترکیه
تیم ایران در روز دوم صاحب یک مدال طلا و یک مدال نقره شد

تیم منتخب ایران در روز دوم رقابتهای بین المللی کشتی آزاد  جام یاشاردوغو  توسط محمدرضا آذرشکیب در وزن 120 کیلوگرم  و  سعید احمدی در وزن 60 کیلوگرم صاحب یک مدال طلا ویک مدال نقره شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، در پایان روز دوم رقابت‌های بین‌المللی کشتی آزاد جام یاشاردوغو که در شهر استانبول جریان دارد محمدرضا آذرشکیب در وزن 120 کیلوگرم در سه دور کشتی‌گیرانی از کشورهای قزاقستان، آمریکا و قزاقستان را پشت سر گذاشت و به دیدار فینال راه یافت که در دیدار نهایی نیز با ضربه فنی حریف آذربایجانی خود را شکست داد و به مدال طلا دست یافت.
در وزن 60 کیلوگرم سعید احمدی در چهار دور کشتی‌گیرانی از ترکیه، ترکیه، گرجستان و مغولستان را شکست داد ولی در دیدار فینال و در یک کشتی نزدیک در سه تایم مغلوب سلیم‌خان حسین‌اف از آذربایجان شد و صاحب مدال نقره شد.
در وزن 84 کیلوگرم حمید کمروند که کشتی‌گیرانی از تونس و فرانسه را پشت سر گذاشته و مقابل شریف شریف‌اف از آذربایجان شکست خورده بود در کشتی رده‌بندی مغلوب حریف ترکیه ای خود شد و به مقام پنجم رسید در همین وزن احسان امینی پس از یک برد مقابل حریف کانادایی و دو شکست مقابل کشتی‌گیران آذربایجانی و ترکیه‌ای از دور رقابت‌ها کنار رفت.

اسامی نفرات برتر روز دوم به شرح زیر است:

60 کیلوگرم: 1- سلیم خان حسین‌اف (آذربایجان) 2- سعید احمدی (ایران) 3- توفیق اوداباشی (ترکیه) و مادالیاوا گازولی (مغولستان)
84 کیلوگرم: 1- شریف شریف‌اف (آذربایجان) 2- آلبرت ساریتوف (روسیه) 3- ارهان جهانگیراوغلو (ترکیه) و سردار بوکه (ترکیه)
120 کیلوگرم: 1- محمدرضا آذرشکیب (ایران) 2- توکسدار تمرزاف (آذربایجان) 3- علی گوربوز (ترکیه) و نورسان کاتایف (قزاقستان)
تیم منتخب ایران در روز نخست این رقابت‌ها توسط فرزان بهرامی و سعید ریاحی کشتی‌گیران اوزان 55 و 74 کیلوگرم به دومدال برنز دست یافته بود.
رقابت‌های اوزان 66 و 96 کیلوگرم نیز فردا یکشنبه برگزار می‌شود.

©2011 . All Rights Reserved