اخبار منتخب
شماره : 20578
۱۳:۴۲ ۱۳۸۸/۱۱/۲۱
در کلاس بازآموزی داوری در بلغارستان اتفاق افتاد
تغییرات جزئی در مقررات فیلا (چند مورد اضافه شد)

کلاس داوری فیلا روزهای 16 تا 18 بهمن ماه در شهر صوفیه بلغارستان برگزار شد و در آن تغییراتی جزئی در مقررات قبلی و در ماده‌های 17- 20- 21- 22- 24- 26- 28- 30- 34- 39- 40- 48 و 49 به وجود آمد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، بنا به اعلام علی‌اکبر طهماسبی رئیس کمیته‌ی داوران این تغییرات جزئی به شرح زیر است:
1- از این پس اگر پای کشتی‌گیری بطور کامل بیرون رود امتیاز دارد (در صورتی که قبلا اگر یک مقدار از پا  بیرون می‌رفت نمره می‌دادند.)
2- ضربه فنی از این پس بدون تأیید رئیس تشک اعتبار ندارد
3- بلوکه کردن یا بدل فن مجری از حالت سرپا توسط مدافع که مستقیم به خطر برود 3 امتیاز دارد.
4- در کشتی فرنگی علم کردن پای مدافع چه از داخل و چه از خارج خطا است.
5- کشتی‌گیر در 30 ثانیه می‌تواند استراحت کند (بنشیند)
6- در حالت خاک جا به جایی کشتی‌گیر مدافع به جلو و یا به عبارتی حالت شنا کردن نشان فرار از فن بوده و خطا محسوب می‌شود.
7- در کشتی آزاد و فرنگی اگر در حالت پل سر کشتی‌گیر در حالت خطر مقداری از منطقه زون بیرون رفت ولی هر دو شانه او داخل منطقه ذون بود که امکان ضربه فنی داخل باشد در آن لحظه کشتی قطع نمی‌شود ولی اگر مقداری از سر کشتی‌گیری که در حالت پل یا خطر است به همراه مقداری از شانه او بیرون رود که حالت ضربه فنی داخل انجام نشود آنوقت کشتی قطع خواهد شد.
8- اگر کشتی‌گیر یک فن 5 امتیازی زد حریفش بلافاصله او را بدل کرد و بلافاصله ضربه فنی کرد این ضربه فنی معتبر است (اگر با مکث باشد معتبر نیست)
9- اگر کشتی‌گیری یک 3 امتیاز داشت و بلافاصله پس از گرفتن 3 امتیاز دوم حریفش او را بدل کرده و ضربه فنی کند این ضربه فنی معتبر است (اگر با مکث باشد معتبر نیست)
کلاس بازآموزی داوران المپیکی و رؤسای کمیته‌ی داوران فدراسیون‌های ملی با حضور 89 داور از سراسر دنیا روزهای 16 تا 18 بهمن ماه صبح‌ها به صورت تئوری در هتل رودینا و عصرها به صورت عملی در سالن ورزشی مرکز آموزش کشتی فیلا در شهر صوفیه بلغارستان و با حضور مدرسان برجسته فیلا برگزار شد.

10- در کشتی آزاد و فرنگی اگر کشتی‌گیران پنجه در پنجه شوند بار اول کشتی با سوت داور قطع و به کشتی‌گیر خاطی تذکر و در صورت تکرار به کشتی‌گیر خاطی یک اخطار و به حریفش یک امتیاز داده می‌شود.

11- در زمان کلینچ کشتی فرنگی، اگر کشتی در حالت خاک باشد و مجری خودسرانه کشتی را قطع نموده و بایستد و بخواهد کشتی در سرپا اجرا شود، بار اول کشتی با سوت داور قطع و به کشتی‌گیر خاطی تذکر داده می‌شود و مجددا کشتی  از حالت خاک شروع می‌شود و در صورت تکرار وضعیت قبلی به کشتی‌گیر خاطی اخطار و به حریفش یک امتیاز داده می‌شود.

12- در کشتی فرنگی اگر یکی از کشتی‌گیران سر خود را بر روی سینه حریف گذاشت داور بایستی ابتدا کشتی را قطع کند و با رنگ دوبنده‌ی او کلمه‌ی hed up را گفته و به کشتی‌گیر خاطی تذکر لازم را دهد و سپس کشتی شروع و در صورت تکرار یک اخطار به کشتی‌گیر خاطی و یک امتیاز به حریفش داده می‌شود.

13- در کلینچ کشتی آزاد مجری می‌تواند نه تنها از پشت تهی‌گاهی زانو دست‌ها را بگیرد، بلکه می‌تواند 10 سانتی‌متر بالا یا پائین زانو را هم بگیرد.

14- در کشتی فرنگی در حالت کلینچ کشتی‌گیر مجری باید حتما دست را بر روی پشت حریف گذاشته (از شانه‌ها تا کعب) سپس داور در سوت خود بدمد، در صورت تخطی برای مرتبه اول تذکر و در صورت تکرار اخطار به کشتی‌گیر خاطی و یک امتیاز به حریفش داده می‌شود و ادامه کشتی از حالت سرپا خواهد بود.

 


©2011 . All Rights Reserved