اخبار منتخب
شماره : 1714
۸:۱۰ ۱۳۸۶/۸/۱۶
نشست بررسی هفته اول لیگ برتر کشتی آزاد جام شهدا برگزار شد

کشتی گیران هجومی و فنی و مربیان آنها جایزه می‌گیرند

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی؛  نشست بررسی هفته اول لیگ برتر کشتی آزاد جام شهدا  با حضور محمدرضا یزدانی خرم رئیس فدراسیون کشتی، و نمایندگان کمیته لیگ کشتی در مسابقات هفته اول، عصر روز یکشنبه 12 آبان ماه برگزار شد.
در این اجلاس آقایان عارف ربطی دبیر فدراسیون، حاج محمود معزی پور سرمربی تیم ملی کشتی آزاد، محمد دلیریان مدیر فنی تیم‌های ملی کشتی فرنگی، مهدی خالدی، محمد یوسف نژاد، رضا غلامی نمایندگان لیگ در هفته اول مسابقات و تورج لارودی رئیس کمیته لیگ حضور داشتند.
رئیس فدراسیون کشتی در ابتدا با اشاره به این که لیگ برتر باید به سوی تحقق معیارهای ورزش حرفه‌ای حرکت کند و در برگزاری این مسابقات مهم باید آینده ورزش کشتی را از جمیع جهات در نظر داشته باشیم گفت: لیگ برتر کشتی بهترین میدانی است که می‌‌تواند به رشد کشتی کمک کند و در شرایط فعلی با هماهنگی‌های بعمل آمده این مسابقات در واقع محل گزینش اولیه کشتی گیرانی است که قرار است به اردوی آمادگی دعوت شوند و از این راه تیم‌های ملی ما برای مسابقات مختلف آسیایی و گزینشی المپیک انتخاب خواهند شد.
رئیس فدراسیون کشتی سپس به نحوه برگزاری مسابقات پرداخت و نمایندگان اعزامی و رئیس کمیته لیگ را به بررسی امکانات میزبانان و نحوه همکاری آنان و گزارش مزایا و نواقص برگزاری مسابقات به صورت هفتگی و مستمر ملزم نمود.
محمدرضا یزدانی خرم همچنین نسبت به فعالیت در تعامل با رسانه‌ها اعم از تلویزیون، رادیو، روزنامه‌ها و مجلات سراسری و محلی تذکر داد و از همه دست‌اندرکاران لیگ برتر و روابط عمومی خواست که در این زمینه فعالیت بیشتری داشته باشند به خصوص ایشان بر مذاکره برای دریافت مجوز پخش مستقیم تلویزیونی و رادیویی تأکید نمود.
در ادامه جلسه تورج لارودی رئیس کمیته لیگ، گزارش‌ نمایندگان کمیته لیگ در مسابقات هفته اول را مطرح کرد که برآیند این گزارش چنین بود.
1- مسابقات با نظم خاصی برگزار شد.
2- پخش مستقیم مسابقات به نحو احسن صورت گرفت.
3- داوری‌ها در مجموع مطلوب، قابل قبول و کم اشتباه بود.
4- تیم‌های شرکت کننده منظم بودند و اخلاق ورزشی را رعایت کردند.
5- میزبانان به خوبی انجام وظیفه نمودند و به غیر از یک مورد جزئی، هیچگونه ناهماهنگی وجود نداشت.
6- تیم گاز مازندران به عنوان بهترین میزبان در هفته اول معرفی شد.
7- نمایندگان کمیته لیگ خواستار ترغیب مربیان و کشتی گیران تیم‌ها به کشتی فنی و هجومی شدند.
8- برای تعامل بیشتر و ارتقاء آگاهی و هماهنگی کلیه دست‌اندرکاران لیگ و تیم‌های شرکت کننده قرار شد کلنیک‌های آموزشی داوری، مربیگری و اجرایی برگزار گردد.
در ادامه جلسه، ریاست فدراسیون کشتی از حاضرین خواست برای تشویق کشتی گیران و مربیان به ارائه کشتی هجومی اعلام نظر و ارائه طریق کنند.
حاج محمود معزی پور در این باره گفت: بهترین انگیزه برای کشتی گیران این است که من رسما اعلام می‌کنم: فقط کشتی گیرانی را به اردو دعوت می کنم که در کشتی ایشان فن رد و بدل شود و با فن کشتی را ببرند. کشتی گیرانی که با هل دادن و با تست بر حریفان غلبه می‌کنند در اردوی آمادگی جایگاهی نخواهند داشت.
سپس از جانب سایر حاضران در جلسه نیز شیوه‌هایی اعلام شد، از جمله این که نحوه برد و باخت، امتیاز مثبت ملاک پیروزی تیم‌ها باشد نه فقط برد و باخت‌ها و گروهی دیگر معتقد به تشویق فوری و جایزه مالی برای کشتی گیران بودند به این ترتیب که چنانچه کشتی گیری در مواجهه با حریف به گونه‌ای ظاهر شود که بدون تست و فقط با اجرای فن و از طریق مبارزه رو به جلو به پیروزی برسد بلافاصله پس از کشتی از جانب نماینده لیگ جایزه‌ای به وی اهدا بشود و در پایان هم با توجه به تعداد کشتی گیرانی که در هر تیم با امتیاز فنی پیروز شده‌اند جایزه‌ای هم به مربی تیم‌ها اهدا گردد. تمامی این موارد با تائید ریاست فدراسیون کشتی اجرایی خواهد شد.

©2011 . All Rights Reserved