اخبار منتخب
شماره : 1673
۱۳:۵۱ ۱۳۸۶/۸/۱۱
گزارشی از هفته اول لیگ برتر کشتی آزاد

هفته اول رقابتهای لیگ برتر کشتی آزاد "جام شهدا" برگزار شد

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی در گروه آ این رقابتها در حساسترین کشتی تیم راه آهن خراسان رضوی پذیرای تیم صدرای زیرآب بود که در نهایت این دیدار 5 بر 2 به نفع راه آهنی ها به پایان رسید. اما پیروزی عباس دباغی کشتی گیر جوان و جویای نام مازندرانی با ضربه فنی مقابل تقی داداشی ملی پوش چند سال اخیر تیم ملی در وزن 55 کیلوگرم جواب ابهام های زیادی را داد.

ازطرفی در وزن 66 کیلوگرم نیز شکست نصرالله فدایی نفر سوم جوانان جهان مقابل عباس رنجبر نشان داد این کشتی گیر با روزهای اوج فاصله دارد. در دیگر دیدار مهم این مسابقه مهدی حاجی زاده قهرمان سال 2002 رقابتهای جهانی تهران در وزن 84 کیلوگرم از سد سبحان محمد زاده گذشت درحالیکه محمد باقر عالی به علت نرسیدن به سر وزن رویاروی حاجی زاده نایستاد تا شاهد یک نبرد کاملا مازنی نباشیم. در ترکیب راه آهن کشتی گیرانی نظیر حمید سیفی فردین معصومی مهدی بها بسته و مصطفی آخوندی نیز حریفان خود را پشت سر گذاشتد که می توان به پیروزی قاطع فردین معصومی مقابل جواد دماوندی کشتی گیر چغر وزن 120 کیلوگرم نیز اشاره کرد.

نورزاد باز هم باخت

در دیگر دیدارگروه آ گازمازندران 6 بر 1 با اقتدار در ساری پاس تهرانی را پشت سر گذاشت که 4 کشتی گیر مازنی را در ترکیب تیم خود داشت که تنها شکست گازی ها شکست بابک نورزاد نایب قهرمان سابق جهان در سال 2003 مقابل تقی مویدی بود که می توان آن را یک شگفتی نامید. و از طرفی نیز محسن رضایی کشتی گیر جوان تیم گاز توانست ناصر دلیل معینی نام آشناترین کشتی گیر تیم پاس در وزن 120 کیلوگرم را پشت سر بگذارد.

نیروی زمینی خودی نشان داد

در گروه ب این رقابتها تیم نفت تهران در ورزشگاه شهدای هفتم تیر تهران میزبان تیم نیروی زمینی ارتش بود  که توانست با نتیجه 5-2 این تیم را شکست دهد ولی نیروی زمینی که با بزاعت اندک پای به این رقابتها گذاشته بود با کشتی گیران جوان و جویای نام خود حریف دست و پا بسته ای مقابل تیم پرقدرت نفت نبود و کشتی گیران این تیم با تمام وجود مقابل حریفان سرشناس خود ظاهر شدند.

در یکی از مهمترین و بهترین دیدارها مهدی حسین رضایی کشتی گیر وزن 66 کیلوگرم از تیم نیروی زمینی ارتش توانست در دو تایم متوالی مهدی شیرازی کشتی گیر سرشناس تهرانی تیم نفت را پشت سر گذارد و دریکی ازشگفتی های دیگر نیز رسول پیر محمدی کشتی گیر وزن 96 کیلوگرم در دو تایم متوالی و با درایت یاسر قربانی کشتی گیر سرشناس تیم نفت را پشت سر گذاشت و در کنار آن نمی توان از کنار دیدار پایاپای وزن 84 کیلوگرم میان احسان امینی با مهدی منصوری نیز گذشت که احسان امینی علی رغم شایستگی کشتی را به چهره سر شناس نفت واگذار کرد و البته در این میان امینی به نحوه داوری در امتیاز به خم گیری نیز معترض بود در تیم نیروی زمینی ارتش صابر امام قلی پور در وزن 74 کیلوگرم مجید رودباری در وزن 60 کیلوگرم و مهدی حبیبی نژاد دروزن 55 کیلوگرم مغلوبان سر افرازی بودند. البته می توان گفت با توجه به آغاز لیگ کشتی گیران نفت غالبا در حد انتظار ظاهر نشدند و از شرایط آرمانی دور بودندولی در نهایت نفت 5 بر 2 به پیروزی رسید.

گراد درحد یک مدعی ظاهر شد.

و در دومین دیدار گروه ب صنایع همدان به سختی و با نتیجه 4 بر 3 تیم گراد تهران را در همدان شکست داد در مهمترین دیدار وزن 66 کیلوگرم مسعود واحدی کشتی گیر مدعی وزن 66 کیلوگرم صنایع مغلوب مصطفی حسین خانی کشتی گیر جوان تیم گراد شد و در وزن 74 کیلوگرم هادی حبیبی که در آخرین لحظات به تیم گراد تهران پیوست موفق شد از سد مهدی اولیایی نژاد بگذرد. و در دیگر دیدار های مهم می توان به دیدار مصطفی یونسی نیا و جعفر دلیری در وزن 96 کیلوگرم اشاره کرد که با توجه به مصدومیت دلیری یونسی نیا برنده شد.

هفته اول لیگ آغاز شد تا چهره های جوان را باور کنیم و شاهد شکست و یا پیروزی برخی مدعیان باشیم و فراموش نکنیم در لیگ کشتی امسال هیچ تیمی دست و پا بسته نیست و می توان با این رقابتها گره های کور برخی اوزان را باز کرد. در پایان امیدواریم در کشتی های لیگ بیشتر شاهد اجرای فنون ناب و زیبای ایرانی باشیم.

 

©2011 . All Rights Reserved