اخبار منتخب
شماره : 1461
۱۲:۵۸ ۱۳۸۶/۷/۱۶
سامان طهماسبی

در المپیک پکن کشتی گیران فرنگی کار ایران افتخارآفرینی می کنند

Active Imageنفر سوم کشتی فرنگی رقابتهای جهانی 2007 باکو گفت: با توجه به شایستگی هایی که در بین کشتی گیران فرنگی کار کشورمان سراغ دارم بدون شک این کشتی گیران در بازیهای المپیک 2008 پکن افتخارآفرینی می کنند.

سامان طهماسبی در گفت و گو یا روابط عمومی فدراسیون کشتی  تصریح کرد : طی سال های گذشته دست اندرکاران کشتی ایران اهمیت وافری به کشتی آزاد می دادند ولی امروز کشتی فرنگی خودش را در بین قدرت های جهان پیدا کرده است و می تواند حرف های بیشتری نسبت به گذشته در جهان داشته باشد.

وی گفت : کشتی گیران فرنگی کار کشورمان به آن درجه از یقین رسیده اند که در المپیک 2008 پکن برای میهن اسلامی افتخارات تازه ای را به ارمغان بیاورند.

وی در رابطه وضعیت خودش گفت: در حال حاضر بعد از مسابقات باکو دراستراحت به سر می برم. تمرینات خیلی سبکی را انجام می دهم ولی مطمئنا در 20 روز آینده با برنامه ریزی های مناسب

فدراسیون و تشکیل اردوهای به موقع آمادگی لازم برای حضور در المپیک پکن را کسب خواهم کرد.

وی گفت : بیشتر تمرینات خود را بر حرکات کششی و ورزش های آبی و کوهنوردی معطوف کرده ام اما از اواخر مهرماه تمرینات کشتی خود را زیر نظر مربی خود جمشید خیرآبادی آغاز می کنم.

طهماسبی تاکید کرد :

مسابقات المپیک با جهانی بسیار متفاوت است چرا که از 40 کشتی گیر هر وزن 20 تای آن ها به المپیک راه می یابند و سطح مسابقات المپیک نیز بسیار بالاتر است. بدون شک کار در المپیک پکن بسیار سخت تر از جهانی باکو است.

وی گفت : متاسفانه موفقیت تیم ملی کشتی فرنگی در رقابتهای جهانی 2007 باکو زیر سایه ناکامی تیم ملی کشتی آزاد محو شد در حالیکه می توان این موفقیت را در تاریخ کشتی فرنگی ایران بی سابقه عنوان کرد.

وی افزود : رسانه ها و کارشناسان زبده کشتی به جای اینکه ناکامی تیم ملی کشتی آزاد را محو مباحث خود قرار بدهند کمی هم از موفقیت تیم ملی کشتی فرنگی در رقابتهای جهانی 2007 باکو سخن به میان بیاورند.

وی در مورد عملکرد فدراسیون کشتی اضافه کرد : فدراسیون کشتی برای ملی پوشان فرنگی کار بهترین امکانات رفاهی و آسایشی را فراهم کرد که این خود در تاریخ کشتی فرنگی بی سابقه بوده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد : امیدوارم بتوانم با تکیه بر داشته های خود و همچنین با کمک مربیان زحمتکش تیم ملی و مربی دلسوز خود در بازیهای المپیک 2008 پکن برای کشورمان افتخارافرینی کنم.

 

©2011 . All Rights Reserved